Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1

    Standaard Luidste cleane boost

    Ik ben op zoek naar een luide clean boost.
    1 knop, alle frequenties gewoon luider.
    De pure sound van mn gitaar maar dan een pak harder. Geen kleuring, geen overdrive of interne gain. Welke zoek ik?

    Ik dacht aan een zvex super hard on.
    Maar een paar honderd euros voor een simpele boost met 1 knop, jaaah halo...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Seymour Duncan Pickup Booster. Staat bij mij altijd aan. Wil ook niet meer zonder. Je sound wordt een stuk levendiger. Mijn boardje is inmiddels veranderd maar het is de rechtse.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Mxr micro amp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    MXR-CAE Linedriver-boost HEEL ER GOED!!

    Die SD pickup booster lijkt toch wel iets te kleuren naar mijn ervaring, dat doet die MXR-CAE niet. Echt strakke luide clean boost.
    Toooooooooooooooone!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Mxr micro amp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Deze inderdaad, gewoon straight +26dB boostertje, komen ook 2ehands regelmatig voorbij ...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik heb een tijd de Fulltone OCD als boost gebruikt... Gain op nihil gezet. Ook een perfecte boost!

    Volgens mij zit "de kleuring" vooral tussen de oren. En soms heb ik het vermoeden dat als een boost op papier geheel niet kleurt, in de werkelijkheid wel als "kleurend" wordt ervaren, masr dat ligt dan aan totaal andere factoren...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een luide clean boost.
    1 knop, alle frequenties gewoon luider.
    De pure sound van mn gitaar maar dan een pak harder. Geen kleuring, geen overdrive of interne gain. Welke zoek ik?

    Ik dacht aan een zvex super hard on.
    Maar een paar honderd euros voor een simpele boost met 1 knop, jaaah halo...
    Sho kleurt wel een beetje. Paar honderd euro moet je met een korreltje zout nemen. Super hard on is dezelfde als de kit van newtone met de naam flowerbooster. Die bouw je voor nog geen twee tientjes.

    Volgens mij, als ik het me goed herinner is de lpb ook wel wat voor je en die kost bijna niets
    147-c Guitars

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Deze inderdaad, gewoon straight +26dB boostertje, komen ook 2ehands regelmatig voorbij ...
    Yes, deze! I third this motion.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb een tijd de Fulltone OCD als boost gebruikt... Gain op nihil gezet. Ook een perfecte boost!

    Volgens mij zit "de kleuring" vooral tussen de oren. En soms heb ik het vermoeden dat als een boost op papier geheel niet kleurt, in de werkelijkheid wel als "kleurend" wordt ervaren, masr dat ligt dan aan totaal andere factoren...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    hmwoah, probeer maar eens je booster voluit te zetten en je versterker heel zacht (preamp dus!). Ik heb alleen ervaring met de LPB1 en de SHO (heb een Box of Rock).

    Natuurlijk is het onmogelijk om zonder metingen te bepalen of een booster objectief kleurt, maar in mijn ervaring veranderen ze sound toch wel flink. Voor de LPB-1 geeft nogal wat distortion. Overigens niet gek voor zo'n cheap pedaaltje.

  10. #10

    Standaard

    TC electronic spark booster kan ook? De mini heeft ook slechts 1 draaiknop voor volume.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top