Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Boss of MXR?

  1. #1

    Standaard Boss of MXR?

    Welke pedalen zijn eigenlijk beter? De Boss of de MXR collectie? Qua prijs en kwalitiet en geluid.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dat zal per pedaal verschillen. Ook een kwestie van smaak trouwens. De kwaliteit is bij beide dik in orde.

    Edit: bouwkwaliteit bedoel ik dus.

  3. #3
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Zo'n vraag kun je eigenlijk niet stellen. Het is een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk de behuizingen van MXR veel robuuster dan die van Boss. Als ik de pedalen van MXR die ik heb getest vergelijk met die van Boss die ik heb getest vind ik over het algemeen MXR pedalen meestal wel meer naar mijn smaak klinken. De MXR Micro Flanger en de Carbon Copy zijn 2 favorieten van mij.

    Evengoed zijn er zo ook Boss pedalen die ik te gek vind zo als de 63 Reverb, de PH-3 Phaser en de Power Stack. Van Boss vind ik dan zowat iedere andere Distortion verschrikkelijk. Van MXR vind ik zo ook wel pedaaltjes verschrikkelijk.

    Het is echt gewoon puur smaak. Ik zou zeggen ga ze zelf vergelijken. Kun je het zelf ontdekken. Is ook leuker.

  4. #4

    Standaard

    en daarmee lijkt me de kous af.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dan zeg ik Boss. Het klinkt veel neutraler en laat de basis gitaarsound meer intact.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackie91 Bekijk bericht
    Welke pedalen zijn eigenlijk beter? De Boss of de MXR collectie? Qua prijs en kwalitiet en geluid.
    Prijs? Beide zijn het beste.
    Kwaliteit? Beide zijn het beste.
    Geluid? Beide zijn het beste.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Toch mooi dat je zelfs 7 jaar na dato nog antwoord kunt krijgen op een vraag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Toch mooi dat je zelfs 7 jaar na dato nog antwoord kunt krijgen op een vraag.
    Psies en dan nog op een nonsens vraag. Boss en MXR maken beide goede pedalen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Wel mooi die esoterische oblivion status van Tankman, zie je niet vaak.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Zo'n vraag kun je eigenlijk niet stellen. Het is een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk de behuizingen van MXR veel robuuster dan die van Boss. Als ik de pedalen van MXR die ik heb getest vergelijk met die van Boss die ik heb getest vind ik over het algemeen MXR pedalen meestal wel meer naar mijn smaak klinken. De MXR Micro Flanger en de Carbon Copy zijn 2 favorieten van mij.

    Evengoed zijn er zo ook Boss pedalen die ik te gek vind zo als de 63 Reverb, de PH-3 Phaser en de Power Stack. Van Boss vind ik dan zowat iedere andere Distortion verschrikkelijk. Van MXR vind ik zo ook wel pedaaltjes verschrikkelijk.

    Het is echt gewoon puur smaak. Ik zou zeggen ga ze zelf vergelijken. Kun je het zelf ontdekken. Is ook leuker.
    +1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top