Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 24 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    scheve actie, om maar wat te noemen. ik wil het op de lage snaren eisnijderhoog, en op de hoge snaren heel laag. ik wil enorm hoge frets. ik heb enorm dikke halzen, wat ook niet de 'norm' is. maar ik dénk dat dat het is hoor. het enige dat ik weet is dat iedereen die op mijn gitaren speelt verzucht dat de hals zo dik is, en ze zo lastig spelen...
    1+1 =

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......
    ??

    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks Bekijk bericht
    1+1 =



    ??

    ik speelde op een gitaar die ik nog niet zelf had afgesteld, en kan je alsjeblieft die dooie,ouwe koe in de sloot laten??

  3. #113

    Standaard

    hoezo orpheo? vind je het beschamend met zulke gitaren dat je niet kan spelen? wat maakt jou dat uit?je mag toch gewoon je hobby hebbben?
    ik kan ook niet spelen en heb ook een paar schandalig mooie/zeldzame gitaren.
    Er zijn genoeg hier die meer hebben en weten dan kunnen,andersom is het natuurlijk ook het geval

    dat neemt niet weg dat je gitaren verslaving/hobby uit de hand is gelopen,
    maar hoe is dat eingelijk zo gegaan?of is het een uitvlucht?autisme?of gewoon fanatisme?mij maakt het niet uit,gewoon interesse!
    dit neemt niet weg dat jij een van de mooiste gitaar(les paul) verzamelingen hebt die ik ooit gezien heb.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    hoezo orpheo? vind je het beschamend met zulke gitaren dat je niet kan spelen? wat maakt jou dat uit?je mag toch gewoon je hobby hebbben?
    ik kan ook niet spelen en heb ook een paar schandalig mooie/zeldzame gitaren.
    Er zijn genoeg hier die meer hebben en weten dan kunnen,andersom is het natuurlijk ook het geval

    dat neemt niet weg dat je gitaren verslaving/hobby uit de hand is gelopen,
    maar hoe is dat eingelijk zo gegaan?of is het een uitvlucht?autisme?of gewoon fanatisme?mij maakt het niet uit,gewoon interesse!
    dit neemt niet weg dat jij een van de mooiste gitaar(les paul) verzamelingen hebt die ik ooit gezien heb.
    moah, ik kan redelijk spelen. ik heb al duidelijk aangegeven waarom dat incident bij munkie ook slechts alleen als dusdanig bestempeld dient te worden.

    het is niet echt uit de hand gelopen. anders zou ik echt maandelijks shit kopen, mijn huid en ziel verkopen om gear te kopen, en dat is 't niet.

    het is een ontwikkeling naar wat voor mij werkt. en dat gaat linksom, rechtsom, en uiteindelijk om ik hierop uit. het is een vorm van fanatisme denk ik. ik verzamel sowieso graag van alles. whisky, horloges, gitaren, boeken, amps...

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik speelde op een gitaar die ik nog niet zelf had afgesteld, en kan je alsjeblieft die dooie,ouwe koe in de sloot laten??
    vanwaar de verdediging Orph? ik vind dat er niets mis is met dure gitaren te sparen, of je nu een virtuoos bent of niet.. jouw geld, onze jaloezie moet je maar denken

    kwalijker vind ik het wanneer mensen instrumenten verzamelen om er vervolgens helemaal NIET op te spelen.. daar maak jij je in ieder geval niet schuldig aan
    maar ach, ook die mensen verdienen het niet om verguisd te worden

    toegegeven, het wordt al vrij snel een Orph-bash als je (weer) een nieuwe aankoop onthult of aankondigt, en ergens is het daarom wel begrijpelijk dat je het gevoel hebt je te moeten verdedigen..

    vice versa zul je zien dat de sfeer in je threads zich positief zal ontwikkelen wanneer je leert om je eigen gebreken te accepteren..
    immers, zoals de Chinezen al zeiden:
    "Tension is who you think you should be. Relaxation is who you are."
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  6. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

    het is niet echt uit de hand gelopen. anders zou ik echt maandelijks shit kopen, mijn huid en ziel verkopen om gear te kopen, en dat is 't niet.
    lol
    je kondigt no 15 en 16 aan van een voor een buitenstaander vrijwel identitieke serie gtrn.
    Maar uit de hand gelopen is het niet hoor!

    Oveigens orpheo, mijn smaak is het niet helemaal, maar petje af voor je prachtige verzameling.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    lol
    je kondigt no 15 en 16 aan van een voor een buitenstaander vrijwel identitieke serie gtrn.
    Maar uit de hand gelopen is het niet hoor!

    Oveigens orpheo, mijn smaak is het niet helemaal, maar petje af voor je prachtige verzameling.
    als ik zoveel gitaren had als dat ik nu heb, maar in plaats van les pauls, strats, teles, es'en etc etc, was er niks aan d ehand geweest. maar ik koop niks om anderen te plezieren. ik koop voor m'n eigen lol. en dat gaat er soms niet helemaal in bij sommigen

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    je moet niet denken dat warmoth de gitaar voor je in elkaar zet he? dat doe je dus zelf. zij maken de hals en body, en boren de gaten zodat de hals en body perfect op elkaar aansluiten. de rest doe je gewoon zelf...
    Gewoon een IKEA-gitaar dus. Zo eentje met een geschroefde hals is dat nu een Läs Pål?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  9. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik koop voor m'n eigen lol.
    lijkt mij de beste reden.

    (maar ik vind het dus wel uit de hand gelopen.)

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Gewoon een IKEA-gitaar dus. Zo eentje met een geschroefde hals is dat nu een Läs Pål?
    is een gibson 'les paul' met een (te) korte hals-las, sycamore top, iroko body en neck en waaibomenhouten fretboard, een les paul? of is er eentje met een honduras mahonie back, echte 'rock maple' top, (en optioneel) een honduras mahonie hals en echte pallisander toets, maar met bolt on neck, een les paul? hoe defineer je les paul? als ik een 'echte' wil, mag ik wel doorsparen. in 1960 zijn ze gestopt met ze te maken, en alles wat erna kwam is een reconstructie/replica, niet origineel.

    ikea-gitaar. noem je een fender customshop ook ikea? noem je de frankenstrat van EvH, waar hij miljoenen mee binnenhaalde, ook een ikea-gitaar?

    ik haal de fender customshop aan (maar anderson, suhr, perri ink guitars, boogie bodies, schecter, (grover) jackson, charvel) omdat ze allemaal bij warmoth vandaan zijn gekomen. fender heeft zelfs nog jarenlang bodies en halzen bij warmoth laten maken...


    uit de hand? tis verzamelen. om Mitch's geliefde voorbeeld aan te halen: een filatelist wil ook steeds meer postzegels. en hij zal ook blijven sparen. per jaar er weer een paar bij. ik ben niet thuis in de wereld van postzegels, dus ik weet niet hoeveel een mooie, zeldzame kost. maar ik weet wel dat ik per jaar er maar 2 of 3 gitaren bij koop. het kan veel erger hoor.







    ps: ik ga dit maar eens bloggen, of zoiets. ik blijf mezelf keer op keer herhalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top