Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 127
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat heb ik dus ook.
    Maar als ik via de pc speel, gebruik ik meestal een preamp, die de interface in, en dan een cabsim via LePou. Moet eens uitzoeken hoe ik dat moet opnemen.
    Kan gewoon met bijvoorbeeld audacity.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Ja of Reaper, kun je gratis gebruiken. Hoe laad je nu de cabsim van LePou? Dat is toch ook een plugin voor een DAW? OF is die standalone te gebruiken?

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Crap, jullie hebben gelijk.
    Ik gebruik vsthost. Die moet ik gewoon vervangen door een softwarematige opnamedinges natuurlijk....

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Als je VSThost gebruikt kan je met Audacity geluid opnemen. Even pielen in het pull down menu bij microfoon. Bij mij werkt optie primair stuurprogramma als bron.

    En in VSThost zit een recorder ingebouwd, in het scherm met de master faders staat onderaan een rood knopje.

  5. #105
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zijn er hier wellicht leden die met een overdrive sound dezelfde akkoorden zouden willen tokkelen, onder vermelding van hoe die sound tot stand komt? Dat lijkt me wel een leuke wending geven aan het onderwerp.
    Ik wil ook wel beginnen, maar dan moet ik eerst uitzoeken hoe ik mijn kutgeluid op kan nemen via de pc

    Of is dat een slecht idee?
    Goed idee Dennis ik ben erg benieuwd hoe het klinkt wanneer jij met je favoriete overdrive geluid die akkoorden tokkelt. Leuk om te vergelijken. Het is daarbij wel goed wanneer je ook dezelfde vingerzettingen gebruikt. De linker rij getallen zijn de snaren en in de rechter rij staan de fretnummers. Die Dmin7 is een barré akkoord.

    Cmaj7
    6 x
    5 3
    4 5
    3 4
    2 5
    1 x

    CisMin7b5
    6 x
    5 4
    4 5
    3 4
    2 5
    1 x

    Dmin7
    6 x
    5 5
    4 7
    3 5
    2 6
    1 5

    DisDim

    6 x
    5 6
    4 7
    3 5
    2 7
    1x
    Laatst gewijzigd door Brad; 29 juli 2019 om 22:46

  6. #106
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Niemand durft het aan? Geeft niet, niets moet. Maar het is misschien wel interessant om bovenstaande akkoorden eens met je eigen overdrive sound te spelen (tokkelen) en te horen hoe het klinkt.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Aandurven is weer wat anders, maar via de pc ben ik nog nooit tevreden over mijn geluid geweest, dus enigszins nutteloos om dat te posten.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk sowieso niet dat aandurven het probleem is in deze. Jij hebt een goeie inborst, Dennis. Dat meen ik oprecht. Wellicht dat je er daarom nog wat van wilde maken. Maar de meeste mensen zullen niet heel veel trek hebben om tegenover ons Brad wat te bewijzen.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Niemand durft het aan? Geeft niet, niets moet. Maar het is misschien wel interessant om bovenstaande akkoorden eens met je eigen overdrive sound te spelen (tokkelen) en te horen hoe het klinkt.
    Ik heb geen enkele behoefte om iets te bewijzen naar jou. Je bent een matige gitarist met een slecht gehoor en een kutsound.


    Mocht je hier vragen over hebben...... doe maar niet.

  10. #110
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Aandurven is weer wat anders, maar via de pc ben ik nog nooit tevreden over mijn geluid geweest, dus enigszins nutteloos om dat te posten.
    Geen probleem Dennis. Wel jammer, ik was wel benieuwd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top