Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 816171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 189
  1. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat ik me afvraag....wat vragen jullie dan voor een optreden?
    Gratis kun je overall terecht, maar als het om betaalde optredens gaat, valt het in dit genre toch wat tegen (of wij doen wat verkeerd).
    Tussen 400 en 600 euro. Een beetje afhankelijk van het soort evenement en lengte van de set die gevraagd wordt. Als we zelf de PA moeten voorzien komt daar 150 euro bij.

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Netjes, dat je dan nog zo vaak kunt spelen.
    Wij vragen voor 2 sets (1,5 uur en 2 uur) €750,- als we onze eigen volledige backline mee moeten nemen.
    Komt geluidsman met zijn spullen nog bij, €450,- als het niet te gek groot is. Wordt het wat groter (>1000 man of zo), en er zijn nog wensen vwb co2 spul en wat meer licht, dan wordt het ook snel €1000,- voor hem.
    Voor een kroegje al wel duur.
    Daarom geven we tegenwoordig bijna nooit meer een prijs inclusief PA, maar zeggen we tegen de organisatie wie onze vaste geluidsman is, en dat zij met hem zijn gage bespreken.
    Op 1 of andere manier wordt het meer geaccepteerd als wij €750,- vragen, zij hem nog -bijvoorbeeld- €600,- afrekenen, in plaats van dat wij zelf een prijs van €750,- + €600,- neerleggen. Raar maar waar.

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als je een vrouw hebt zoals ik, die niet uit de muziek komt, zal ze het niet op prijs stellen dat ik 80x per jaar optreed met m'n band, als ik het al zou willen.
    Gemiddeld genomen is bijna geen relatie bestand tegen teveel voor optredens van huis zijn.
    Dat ateng en dml wel vrouwen thuis hebben die wel muzikant zijn maakt het makkelijk.
    Ik ben ervan overtuigd dat het niet zo werkt. Dat ze een tijdje zangeres is geweest helpt uiteraard, maar ik denk dat het vooral ligt aan wat je elkaar gunt, hoe vrij laat je elkaar, is alles zoveel mogelijk in balans, enz. Het heeft met veel meer te maken dan alleen het feit dat ze muzikant is geweest.

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik denk ook wel dat het aan de/een balans ligt, maar vlak het verschil in vrouw niet uit ;-).
    Nou spelen wij niet zo heel veel, dus als ik eens een keer twee dagen achter elkaar zou hebben wordt daar niet moeilijk over gedaan (maar bij andere bandleden al wel!), maar als ik doordeweeks 3 dagen de kinderen niet gezien heb (er moet werktechnisch ook weleens iets af) en ik piep er dan in het weekend ook nog zowat het hele weekend tussenuit, dan denk ik dat ik wel commentaar zou krijgen.
    Ik zou dat nog terecht vinden ook trouwens.
    Maar als je (semi) pro bent, en het deels kostwinning is, dan ligt die 80x per jaar toch anders.

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik ben ervan overtuigd dat het niet zo werkt. Dat ze een tijdje zangeres is geweest helpt uiteraard, maar ik denk dat het vooral ligt aan wat je elkaar gunt, hoe vrij laat je elkaar, is alles zoveel mogelijk in balans, enz. Het heeft met veel meer te maken dan alleen het feit dat ze muzikant is geweest.
    Mijn vriendin is geen muzikant. Ze weet dat ik t niet voor de hobby doet en dat het a part of my life is.

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Prima toch? Als het kostwinning is dan zal ze niet moeilijk doen.
    Voor mij is het betaalde hobby en daarvan betaal ik m'n gear, onderhoud snaren etc...

  7. #177

    Standaard

    kijk als ik prijzen van 150 euro voor de techniek zie (all in). Dan snap ik ook wel dat je geboekt kan worden zonder computergesynchroniseerde LED-wall.

    Iedereen moet het op zijn manier doen. Maar zoals ik al zei. Je hebt echt verschillende markten voor bands. Een vecta boeker voor bedrijfsfeesten zou waarschijnlijk al niets actiefs voor je bandpromotie doen, als hij zijn bureaupercentage vanaf een 600euro gage af zou moeten berekenen.
    Dan zit je al bij een ander soort boeker. (persoonlijk vind ik het lekkerder spelen als je niet het geneuzel eromheen tot het gaatje oppompt.)

    Maar ik wil een lans breken voor appels en peren vooral niet met elkaar te vergelijken.
    Er is voor elke tevreden bandsituatie iets te zeggen.
    Het knelt pas als bands ambities hebben die niet matchen met de opzet van hun band. En dat komt echt best vaak voor.
    de standaardgages van coverbands tussen 2000 en 2008 liepen bruto snel op naar 3000euro. (En daar heb ik vrolijk aan meegedaan )

    Nu kunnen de toppers oplopen tot 8000euro uitkoop, maar is de massa erachter echt kansloos op achterstand gezet wat betreft het totaalproduct wat ze leveren. Je kunt prima spelen, maar de prijzen in het gemiddelde covercircuit is gemiddeld echt gehalveert als je het nog op de "muziek moet het doen" manier doet.

    aan de andere kant zijn ipad/digitale mengtafel/inear/modelling versterkers-synths enz ook wel dingen die de kostenfactor hebben veranderd. Hoeveel bands gebruiken nog een monitoreiland met technicus live? Onze backline voor 9 personen band past exclusief drums/keyboards in mijn daihatsu cuore. En we kunnen op een kleiner feest (met drie blazers en echte drums) het volume op 95dB(A) houden. Dat was 10 jaar geleden onmogelijk geweest.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Eens. Kom je met les walls en batterijen aan licht aan, moet dat betaald worden, plus roadies die jou spul opbouwen en jijzelf moet ook wat verdienen. Dan kosten die bands al gauw 7-8000 euro.
    Er zijn nog steeds grote tentfeesten die dat niet willen kunnen neerleggen. Dus voor de kleinere bands die 20-25x per jaar willen spelen is er nog steeds wel werk. Maar je moet er niet van willen leven, geldt ook voor a-bands. Van 80 optredens kan je niet leven zonder een (parttime) baan te hebben.
    Als ik beroepsmuzikant zou willen zijn moet ik meer dan 150x per jaar spelen om m'n huidige salaris en leefpatroon te kunnen houden. En meestal is pensioen opbouw totaal niet meegerekend en geregeld. Want dan zou je nog meet moeten vragen als band.

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik weet niet of ik te optimistisch tel (althans, of de belastingdienst dat vind), maar bij die artiesten en sporters regeling waarbij je per keer €163,- kunt binnenhalen, dan zou je op 150x€163,- / 12 = iets meer dan €2000,- netto per maand uitkomen, gemiddeld.
    Er zijn mensen die het met veel minder moeten doen...

    Edit: Ik bedoel, dus als je het echt wilt....;-)
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 januari 2017 om 12:55

  10. #180
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    We zitten ver onder dat bedrag.
    Dus van de belastingdienst heb ik geen last, betaalde hobby dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top