Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 84
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Al die blije gezichten, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor hè.
    Zéker!
    Ik ben ook maar hobbyist, dus als je die blije gezichten niet hebt, kun je beter thuis gaan zitten pielen.
    Alleen als je over zo'n bagger-set met bagger geluidsman moet spelen (nou ja, bagger, maar ik bedoel, wat niet bedoeld is om een band uit te versterken), dan kun je als band zo goed spelen als je wilt, maar dat wordt nooit "goed". En daar word je als band dan weer op aangekeken, door de meesten.

    Dat vind ik ook jammer bij veel bandjes trouwens. Voorprogramma's worden vaak slechter gemixt, en ook zachter gezet, met minder licht, etc etc.
    Van 1 kant begrijpelijk, zéker als het voorprogramma beter is dan wat erna komt, maar ik vind het -vooral in de hobbysfeer- onsportief.
    Als wij een bandje voor ons hebben spelen, die krijgen gewoon all the way alles, inclusief confetti als het kan

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Oh dit was gewoon bagger hoor

    Maargoed, de meeste mensen in het publiek hebben er minder kaas van gegeten dan de geluidsman. Die hebben gewoon lekker een avondje staan tanken met plaatsgenoten, die wat massaler waren uitgerukt omdat er *iets* te doen was waardoor er meer mensen gingen.

    En ohja, er stond ook nog een bandje. Was best leuk volgens mij.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #63
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gratis ergens spelen vind ik niet erg; voor niks ergens spelen wel.
    Je leest nog wel eens dat professionele muzikanten erover klagen dat ze soms nog moet zeuren om hun maaltijd bonnetje bij bepaalde optredens. En over speciale maaltijden zullen we het maar helemaal niet hebben.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Jaren terug in hilversum zouden we buiten spelen ter promotie van een winkel (weet niet meer welke). Nadat we alles hadden opgebouwd werden we door de eigenaar geroepen. Hij had (bij voorbaat) klachten gehad en bleek dat hij niet de juiste vergunningen had. We kregen uitbetaald -het lag immers niet aan ons- en hebben alles weer ingeladen. Niet eens een halve sound check gedaan...

    Makkelijkste geld ooit...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #65

    Standaard

    Afgelopen zaterdag waren we geboekt bij The Pub & Churchill in Made (Brabant). Ondanks de trip van iets meer dan 1,5 uur (wij zijn zelf van Belgisch Limburg) keken we er erg naar uit. Want toen we de voorbije oktober ook in die omgeving speelde was dat een geweldig feestje! Toen we daar aankwamen was die zaak binnen echter grotendeels verlaten. Er zaten nog een paar tafels te eten, maar die mensen waren duidelijk niet daar om een rockcoverband aan het werk te zien

    Eerst mochten we zelf ook eten. En dat behoorde tot het beste dat we ooit ergens kregen met de band. Tijdens onze maaltijd bleef het echter opvallend leeg in de zaak. Hopend op beterschap toch alles uitgeladen en opgebouwd. De PA installatie zag er wel niet al te best uit. Het was blijkbaar de bedoeling om door de boxen van de geluidsinstallatie van het café te spelen. In ieder geval, tijdens de soundcheck vertrokken ook al snel de overgebleven eters. In overleg met de zaakvoerder dan maar beslist terug op te breken en onze gage te laten vallen, behalve de onkostenvergoeding voor ons vervoer. Hij zou zich financieel in zijn voet schieten en wij zagen op tegen een set van 3 x 45 minuten voor een quasi lege zaal.

    Net toen die beslissing genomen was, is er toch nog een handvol mensen gearriveerd. Die zich vol verwachting op toogstoeltjes voor het podium zetten. Terwijl wij met het schaamrood op de wangen toch alles opgeruimd hebben. Op zich was het best nog een leuke avond (veel gelachen onderweg, zowel heen als terug, heel lekker gegeten en nadien nog lol gemaakt in onze repetitie ruimte), maar hopelijk de eerste en laatste keer dat we zoiets meemaken.

    Achteraf bleek dat er een soort van dorpsfeest of iets dergelijks was in een grote tent wat verderop. Dat zal de boosdoener geweest zijn.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Achteraf bleek dat er een soort van dorpsfeest of iets dergelijks was in een grote tent wat verderop. Dat zal de boosdoener geweest zijn.
    Dat is zó irritant.
    Ik begrijp dat diverse ondernemers concurrenten zijn, maar met dit soort dingen zouden ze ietsjes beter kunnen communiceren met elkaar, worden ze allemaal beter van.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Eerst mochten we zelf ook eten. En dat behoorde tot het beste dat we ooit ergens kregen met de band.
    Belgen die tevreden zijn over het eten wat ze in Nederland krijgen...... we gaan de goede kant op toch...!!


    Maar verder zwaar klote dat het zo afgehandeld wordt.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Hij bedoelt met het beste (denk ik) dat ze überhaupt eten kregen
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Hij bedoelt met het beste (denk ik) dat ze überhaupt eten kregen
    Nee hoor, we krijgen eigenlijk bijna altijd eten. Soms op onze specifieke vraag, maar vaak wordt het standaard aangeboden door de organisatie. Als ik de laatste optredens overloop gaat dan van BBQ met Griekse schotel, naar zelfgemaakte lasagna, naar stoofvlees met frieten en broodjes. Is misschien iets typisch Belgisch

    In Made was het echter een eetcafé die heerlijke varkenssate's in pindasaus hadden voorzien. Het is te zeggen we konden kiezen uit 5 gerechten en ik ben daarvoor gegaan.
    Laatst gewijzigd door Rafke Pafke; 13 april 2018 om 11:11

  10. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maar verder zwaar klote dat het zo afgehandeld wordt.
    Wij waren er wel tevreden mee eigenlijk. We hebben al bij al een leuke avond gehad. En we hadden geen zin om als een bende sukkels voor een lege zaal te spelen. Dat geld interesseert ons op dat vlak eigenlijk een heel stuk minder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top