Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: HNGD: Ibanez S470dx

  1. #1
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard HNGD: Ibanez S470dx

    Eindelijk ook maar weer 's een gitaartje voor 'erbij'. Zoals elke gitaar... Alsof je daar nog excuses voor moet zien te verzinnen. Maar goed.

    Voor een zeer schappelijk prijsje een Ibanez S470dx in het wit gescoord. Kwam letterlijk in onderdelen aan, dus heb even een uurtje moeten nemen om alles in elkaar te zetten en af te stellen. Dat was vooral nog even een klusje. Sowieso vanwege de floyd, maar ook omdat het nogal lomp was afgesteld. Voordeel met een floyd is wel; het is even een gekloot, maar je bent er dan wel even mee klaar voor een tijdje.



    Eerste oordeel;
    - fijn halsje, maar goed; heb al een Ibanez SA260QM dus ken het model
    - pickups vallen me niet tegen. Brug is een beetje modderig maar niet onaardig strak met een flinke lading gain. Nek is wel 'donker' qua sound. Vind ze teveel verschillen van elkaar om goed te matchen in één gitaar met één speel- of muziekstijl
    - ZR Tremelo. Tja; ben heel benieuwd hoe dat gaat werken. Tot nu toe is het prima, maar hoe stabiel blijft het. Je snaren er andersom in, is ook altijd een dingetje.

    Overall; gewoon een erg goede gitaar voor erbij. Elementen vervangen is altijd een optie, maar de gitaar is gewoon goed gebouwd. Mooie subtiele binding, alles werkt, mooie golfjes inlay en prima afgewerkt.
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Happy happy joy joy! Een nieuwe gitaar is altijd leuk, een nieuwe Ibanez is feest! Ik zelf ben niet zo van de S modellen, maar ziet er pirma uit. ZR is de opvolger van de Edge Zero toch? Die heb ik gehad en die was echt perfect, altijd in tune.

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    In ieder geval een serie die ze rond 2003 hebben gebruikt. Was ook geen fan van de Edge serie. Had die in een RG zitten, maar heb ook gemerkt dat ik een RG heel mooi vind, maar absoluut niet op kan spelen.

    Merk trouwens dat de S body dunner en meer afgerond (zowel voor- als achterkant) is dan een SA. Balans van de gitaar is ook echt lekker.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Gefeliciteerd! Eigenlijk zou ik beter moeten weten maar een gitaar uit de S serie lijkt mij ook nog wel eens wat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Zag ik ook staan, die S-jes gaan heel goedkoop momenteel. Heb een S320 gehad met die tremolo, na een dagje afstellen werkte dat heel goed. Die INF pickups vond ik niet geweldig. Heb nog een ouwe S540 van ca. 1990. Voor de zeldzame duikvluchtmomenten

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Gefeliciteerd! Eigenlijk zou ik beter moeten weten maar een gitaar uit de S serie lijkt mij ook nog wel eens wat
    Ja, mij ook. Mooi model, prettige vorm en afmetingen en layout, dun, licht, fijne hals, prima afwerking.
    Alleen die tremolo, dat is niks voor mij, weet ik nu al. Er zijn toch ook S-en met een vaste brug?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Een ZR pivoteert op een heel ander punt dan een FR-achtige.
    Ik vond het daarom een fijn en stabiel systeem. Het instelwieltje onderop voor de veersoanning ook erg fijn concept. Maar had wel last van bijgeluiden. Alsof de tonen aan de andere zijde van de gefrette noot ook mee deden. Maar ik weet niet of dat aan de trem lag of een andere oorzaak had.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 12 augustus 2018 om 20:13

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ja, mij ook. Mooi model, prettige vorm en afmetingen en layout, dun, licht, fijne hals, prima afwerking.
    Alleen die tremolo, dat is niks voor mij, weet ik nu al. Er zijn toch ook S-en met een vaste brug?
    Die zijn er wel. Het S model is altijd een beetje overschaduwt geweest door de RG met haar beroemde bespelers zoals Vai en Petrucci. Satriani heeft de S niet populairder gemaakt.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb er ook zo een gehad in sky blue. Fijne gitaar al zijn die halsjes wel erg dun. Was van mahonie ipv basswood, ook nogal een verschil ten opzichte van de meeste iba’s. Met die trem kon je echt alles doen zonder hij ontstemde. Vreemd dat ze zo niet meer gemaakt worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top