Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52

Discussie: wat is verstandig.

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard wat is verstandig.

    Hallo,
    Is het verstandig een goed uit ziende Martin d28 van 2003 te kopen voor ca 2000.00 of toch kiezen voor een Nieuwe D28.

    En voor welke winkel zou je dan voorkeur hebben, beste prijs beste garantie, nazorg.

    Met vr gr
    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Moeilijke vraag, het verschil is zo'n 700 eur toch? Ik zou zeggen dat de vraagprijs wat hoog is, maar heb weinig ervaring met akoestische gitaren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Moeilijke vraag, het verschil is zo'n 700 eur toch? Ik zou zeggen dat de vraagprijs wat hoog is, maar heb weinig ervaring met akoestische gitaren.
    Die 700 is het probleem niet als je net zo'n goede of betere voor minder kan kopen dan kies ik daarvoor. maar kunnen er problemen ontstaan na zo'n 14 jaar. is natuurlijk afhankelijk hoe hebben ze er op gepast. maar dat kan ik niet controleren/weten.

    en wellicht is de afschrijving op een gebruikte wat minder.

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...=mijnberichten

    Om deze gitaar gaat het misschien kent iemand deze. ziet er wel wat stoffig uit als je naar de snaren kijkt en naar de sleutels daar zie je wat aanslag.

  4. #4

    Standaard

    Mooie gitaar.
    Er zit linksonder wel een deukje in het bovenblad, misschien dat het nog iets met de uiteindelijke prijs kan doen?
    (Hij kost 2500 euro bij 's lands grootste online aanbieder, dan lijkt me 1700 euro 2e hands met deukje ook een mooie prijs)
    Laatst gewijzigd door hulst; 20 juni 2017 om 12:37

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    allebei in handen pakken en bespelen
    zelfs als het twee dezelfde gitaren zijn kan het nog een verschil in klank zijn dat voor jou de doorslag geeft lijkt me?
    althans ..ik heb vaker twee gitaren van hetzelfde type in handen gehad waar nog een heel verschil in de klank zat .
    en anders mwah als je t kunt doen, een mooie glanzende nieuwe en hopen dat de eerste deuk niet te snel komt want die doet de meeste pijn

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Mooie gitaar.
    Er zit linksonder wel een deukje in het bovenblad, misschien dat het nog iets met de uiteindelijke prijs kan doen?
    (Hij kost 2500 euro bij 's lands grootste online aanbieder, dan lijkt me 1700 euro 2e hands met deukje ook een mooie prijs)
    Ik heb die prijs nog niet kunnen vinden.
    Dat deukje was me nog niet echt opgevallen maar is waarschijnlijk wel iets waar ik me aan ga storen. dus toch maar naar een nieuwe kijken.
    Kun je me de link mailen waar je hem voor die prijs hebt gezien, en is die winkel aan te bevelen of zijn de prijzen laag en service nul.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Ik vraag me ook een beetje af is het geluid van de D28 wezenlijk mooier dan de D18 nieuw is er in een prijsverschil van ca 100.00 en ik heb destijds gekozen voor de iets bredere nek van de D18.
    Uiterlijk vind ik de D28 wel mooier. Maar heb nog geen idee wat ik eigenlijk van een D28 qua geluid vind, en de smallere hals. Ik ga meestal pas kijken/voelen/luisteren als ik denk dat het iets voor me zou kunnen worden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Kun je me de link mailen waar je hem voor die prijs hebt gezien, en is die winkel aan te bevelen of zijn de prijzen laag en service nul.
    Oei sorry, als ik "martin d28" google zit firma BAX er meteen bij maar ik had niet goed gekeken, het is de D18 die ze voor die prijs aanbieden, de D28 kost bij hen ook 2700 euro, excuses.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik snap dat het bij een duurdere gitaar een extra drempel is om 2dehands te kopen. Koop je toch een kat in de zak, dan verlies je meer. Ik heb het weleens gedaan, maar ik ken degene van wie de gitaar was bijna mijn hele leven en ken dus ook de historie en weet hoe ermee is omgegaan.

    En iemand die een Martin van 2700,- nieuw koopt, zal er doorgaans ook best goed voor zorgen en niet afraggen. Een kleine beschadiging kan ook tijdens normaal gebruik ontstaan, een ongelukje zit in een klein hoekje en als de schade alleen visueel is, is het zonde maar niet onoverkomelijk. Het is een gebruiksvoorwerp en het gaat mee van huis.

    Als er problemen kunnen ontstaan na 14 jaar, kan dat bij een nieuwe ook. Als deze gitaar na 14 jaar nu in goede conditie is (geen getordeerde hals of bol bovenblad), heeft de gitaar zich ook al bewezen. Bij een nieuwe moet je maar afwachten of het hout niet binnen een paar jaar gaat werken en er iets kromtrekt.

    Kortom, het heeft voordelen en nadelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Oei sorry, als ik "martin d28" google zit firma BAX er meteen bij maar ik had niet goed gekeken, het is de D18 die ze voor die prijs aanbieden, de D28 kost bij hen ook 2700 euro, excuses.
    Is begrijpelijk, ik was er ook bijna ingetrapt tot ik de foto's bekeek en dacht dat zijn dezelfde als mijn D18 en toen viel het kwartje. maar bedankt voor het meedenken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top