Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je hebt 30 dagen bedenktijd hè. Welke gitaar ben je voor aan het kijken dan?

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je hebt 30 dagen bedenktijd hè. Welke gitaar ben je voor aan het kijken dan?
    Zie mijn eerste bericht

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb ik niet goed opgelet dus..... zijn niet dezelfde gitaren. De HB heeft een linde=basswood body + top en esdoorn hals en de Vintage heeft alles van mahonie.

    Ik zou beide bestellen, vergelijken en eentje terug sturen of gaat dat niet?

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Heb ik niet goed opgelet dus..... zijn niet dezelfde gitaren. De HB heeft een linde=basswood body + top en esdoorn hals en de Vintage heeft alles van mahonie.

    Ik zou beide bestellen, vergelijken en eentje terug sturen of gaat dat niet?
    O jawel goed idee eigenlijk

  5. #15

    Standaard

    is Harley benton niet het "huismerk" van thomann?
    Samen met "milennium"

    ah gevonden:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Harley_Benton
    Het grootste deel van de productlijn bestaat uit gitaren, basgitaren en versterkers. De beschikbare modellen zijn veelal goedkope kopieën van en varianten op bekende gitaarmodellen zoals Gibson Les Paul of Fender Stratocaster. De gitaren worden in opdracht van Harley Benton in Azië geproduceerd naar specificaties van Harley Benton.

    je koopt dus een "huismerk" versies van whatever zij willen hebben. zoals je bij albert heijn pindakaas van calve kan krijgen maar ook van een andere samenstelling met stiekum wat minder pinda's er in.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Even los van de prijs, wat is je budget? 400, Is er dan niet nog meer te koop, b.v. Tokai Love rock, Cort M600, G&L Ascari, etc.

    Ik zou zelf de mahonie gitaar nemen, dat lijkt me de betere of correcte houtsoort voor een LP model. Basswood (linde) staat bekend als een beetje saai, vooral goed voor shredder gitaren. Nu zal een goed stuk basswood een betere gitaar opleveren dan een slecht stuk mahonie, dat negeer ik voor het gemak, het gaat hier om een HB gitaar.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Heb eens een wat ouder strat model van Vintage in m'n handen gehad die gewoon echt kon tippen aan m'n Fender. Fantastisch ding was dat.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    In die prijsklasse maakt het allemaal niet veel uit heb ik het idee. Gewoon veel waar voor je geld, prima beginnersgitaren, maar verwacht er geen wonderen van. Belangrijkste is dat hij goed wordt afgesteld.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    In die prijsklasse maakt het allemaal niet veel uit heb ik het idee. Gewoon veel waar voor je geld, prima beginnersgitaren, maar verwacht er geen wonderen van. Belangrijkste is dat hij goed wordt afgesteld.
    Zeker waar. M'n HB LP was prima afgesteld en zelfs bijna octaaf zuiver, m'n HB Tele totaal niet. Afwerking van de Tele was ook minder, die van de LP perfect. Met nieuwe Gibsons en Fenders exact hetzelfde meegemaakt trouwens.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Wilkinson pickups zijn niet meer wat het ooit is geweest. Nu Chinees en slechtere kwaliteit standaard, teveel afwijkingen. Vandaar dat thomann deels over ging op roswell pups.

    Hooguit dat een vintage beter is afgesteld. Same shit als je t mij vraagt..

    Het zijn beide goede gitaren. Tegenwoordig heb je bijna geen slechte gitaren. Heb wel laatst een made in Vietnam als de tering terug gestuurd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top