Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 344 van 864 EersteEerste ... 244294334342343344345346354394444844 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.431 t/m 3.440 van 8635
  1. #3431

    Standaard

    Helder.!Ik snapte ook al niet wat je met een 2pdt wilde doen, nu wel.

    Ik zou zelf geen switcher doen, die kan altijd per ongeluk in de verkeerde stand terecht komen. En als je ten allen tijde zeker wilt weten hoe ie staat moet je weer een ledje hebben en moet er voeding op.

    Je kunt natuurlijk ook gewone bussen gebruiken voor de s/r en die dan doorverbinden als je ze niet gebruikt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  2. #3432
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Helder.!Ik snapte ook al niet wat je met een 2pdt wilde doen, nu wel.

    Ik zou zelf geen switcher doen, die kan altijd per ongeluk in de verkeerde stand terecht komen. En als je ten allen tijde zeker wilt weten hoe ie staat moet je weer een ledje hebben en moet er voeding op.

    Je kunt natuurlijk ook gewone bussen gebruiken voor de s/r en die dan doorverbinden als je ze niet gebruikt.
    Het lijkt me inderdaad veel strakker om het zonder switch te doen, onder andere voor de redenen die jij aangeeft.
    Ik heb nog een bypass-bus liggen. Als ik die gebruik voor de return en voorlopig de input aan zowel de send als de return schakel zit ik goed (het signaal zal enkel gesplit worden als ik de send gebruik maar niet de return en da's nooit het geval).

    Edit: box zoals boven aangegeven is inmiddels gesoldeerd en werkt heel goed. Ik heb alleen geen boor dus kan de pluggen nog niet plaatsen :P.
    Ik weet nog niet goed waar ik 'm wil neerzetten. Achter de wah kan en dan is de bovenste rij pedalen postgain en onderste pregain, maar ik zou 'm ook onderop kunnen solderen. Ik heb überhaupt nog niet goed nagedacht over de layout van de pedalen. Het staat nu gewoon van voor naar achteren maar misschien is het beter om de meest gebruikte pedalen op de eerste rij te hebben.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 20 maart 2013 om 19:37

  3. #3433
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hmm snap nog niet helemaal hoe dit dan aansluit en wat je nodig hebt als box? Is er eventueel iemand die het kan uittekenen? Of in Jip & Janneke taal kan uitleggen
    ----

    // City Of Life //

  4. #3434
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    mijn plankje weer eens:

    Zo is het al best een tijdje en ik ben er zeer blij mee
    volgorde: Gitaar -> Dunlop classic wah --> Ibanez BB9 --> Vox Ice9 --> Vox Satchurator --> Digitech RP300R --> Line6 FM4 --> Boss PH2 --> Boss CE3 --> EHX Switchblade Plus --> Korg DT-10 (Switchblade Tuner out) + Amp (Switchblade Out B).

    De RP300R heeft erg goede delay's en reverb's. alleen daarvoor gebruik ik 'm nog. eerder ook voor flanger, phaser, chorus enz. enz.
    De switchblade gebruik ik voor als ik 2 amps gebruik, om de tuner aan te sturen en om het signaal naar de amp "uit" te zetten (wanneer ik bijv. aan het eind van een nummer een aantal dingen aan heb staan. dan hoef ik het signaal maar uit te zetten en ik kan alles rustig uitzetten. Door de switchblade kan ik ook stemmen met of zonder geluid, maar dat kan bij die DT-10 sowieso (heeft een bypass out). ik gebruik output B omdat daar de groene kleur bij hoort. dus als ik kanaal A aanzet/B uitzet brand er een rood lampje). best handig vindt ik zelf
    De pedalen worden gevoed door een T-Rex Fuel Tank junior. de RP300 en de FM4 hebben een eigen voeding nodig.

    Oh, en voor wie het opviel; er staat inderdaad een R2D2 op mijn board
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  5. #3435
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Af en toe kan ik adembenemend kijken naar de pedalen die sommige mensen hier nodig hebben. Zelf ben ik echt totaal niet van de effecten. Mijn voornaamste pedalen zijn drives en dat heeft er dan meer mee te maken dat ik een moeilijke keuze daarin kan maken. Verder heb ik een tuner, een compressor voor meer sustain en gain bij solo's en een chorus. Less is more. Wah en delay is niet voor mij weggelegd, daar kan ik niet mee overweg. En effecten als phaser, tremolo, octaver of flanger zou ik simpelweg te weinig gebruiken (of niet) om er überhaupt een pedaal voor aan te schaffen. Ik heb er wel mee geëxperimenteerd hoor, maar wat ik niet gebruik gaat ook meteen weer weg.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #3436
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Tsjah ieder zijn ding he. Vanavond met een gelegenheidsband opgetreden. De gitarist (die ik verving in 1 nummer). Een wahwah voor een paar funky passages, een overdrive (obviously, rock/blues/funk/jazz) en een stemapparaat, meer was niet echt nodig (mss was een boost lekker geweest, maar omdat ik het grootste deel van de tijd in het publiek stond en me gedroeg als roadie draaide ik het pedaal hier en daar bij; waren mijn pedalen en mijn amp).

    Het kán zeker wel, maar voor bepaalde dingen - genres of sounds - kun je dingen zoveel lekkerder maken met een pedaaltje.

  7. #3437
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Het zal er ook wel grotendeels mee te maken hebben dat ik meer van de rechttoe rechtaan rock muziek ben. Sowieso geen psychedelische of experimentele muziek. Maar afgezien daarvan zijn er gewoon een hoop dingen waar ik niks meer kan. Maar zoals je zegt ja, ieder het zijne.

    Ik heb by the way ook gigs gedaan zonder pedalen, met alleen gitaar + amp. Drie kanaals versterker en een clip-on tuner. Wat wil je nog meer zou ik zeggen.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #3438
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ja zo kan ik het ook. Geen effecten nodig maar wel 3 kanalen

  9. #3439
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Hmm snap nog niet helemaal hoe dit dan aansluit en wat je nodig hebt als box? Is er eventueel iemand die het kan uittekenen? Of in Jip & Janneke taal kan uitleggen
    Hier is een plaatje met mijn steengoede paint skills:



    Send en return zijn de schakelbussen waar ik het over had (deze).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Af en toe kan ik adembenemend kijken naar de pedalen die sommige mensen hier nodig hebben. Zelf ben ik echt totaal niet van de effecten. Mijn voornaamste pedalen zijn drives en dat heeft er dan meer mee te maken dat ik een moeilijke keuze daarin kan maken. Verder heb ik een tuner, een compressor voor meer sustain en gain bij solo's en een chorus. Less is more. Wah en delay is niet voor mij weggelegd, daar kan ik niet mee overweg. En effecten als phaser, tremolo, octaver of flanger zou ik simpelweg te weinig gebruiken (of niet) om er überhaupt een pedaal voor aan te schaffen. Ik heb er wel mee geëxperimenteerd hoor, maar wat ik niet gebruik gaat ook meteen weer weg.
    Als je toch af en toe een phaser, tremolo, octaver of flanger wilt gebruiken is een Line6 M5 of Zoom G3 (of de Zoom MS50-G misschien wel wat voor je. Ik kan het ook compleet begrijpen dat je genoeg zou hebben aan alleen een aantal overdrive pedalen. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.

  10. #3440
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Boss Volume Pedaal gekocht vandaag, hartstikke blij mee, geen tonesuck voor zover ik dat kan detecteren, hij is alleen een beetje groot, maar boeie, ik heb nog ruimte over


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top