Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er zijn een aantal verschillende manieren van bedraden en de aard van de potmeters en condensators hebben invloed. Switch in output moet je alleen iets aan doen als ze niet meer werken.


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik heb hier weleens gelezen dat de Epiphone Wildkat erg dof klinkt door de interne lange bedrading.
    Afgeschermde kabel heeft een bepaalde capaciteit per meter (kan per kabel verschillen) en als er een aantal meter kabel in de signaalweg zit heb je een aardig hoog-af filter.
    De routing is natuurlijk al niet efficiënt: van de pickups naar de potmeters, dan naar de schakelaar en weer terug richting de output jack.
    Kies een kabel met een laag aantal pF/meter en hou de lengte niet langer dan noodzakelijk.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kostwinner Bekijk bericht
    Thanks! Ik ben een Filtertron-fan, dus dit was onvermijdelijk. Vond de originele pickups veel te luid en te schel en dit is echt een verbetering (plus de nieuwe wiring).
    Heb je die slagplaat zelf gemaakt of is daar een adres voor? Dit is niet de meest gebruikelijke combinatie natuurlijk…

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb hier weleens gelezen dat de Epiphone Wildkat erg dof klinkt door de interne lange bedrading.
    Afgeschermde kabel heeft een bepaalde capaciteit per meter (kan per kabel verschillen) en als er een aantal meter kabel in de signaalweg zit heb je een aardig hoog-af filter.
    De routing is natuurlijk al niet efficiënt: van de pickups naar de potmeters, dan naar de schakelaar en weer terug richting de output jack.
    Kies een kabel met een laag aantal pF/meter en hou de lengte niet langer dan noodzakelijk.
    Ik heb geen Wildkat en ken niemand met eentje. Maar..... je moet toch wel een boel verkeerde kabel in een gitaar verstoppen om een verschil in geluid te maken. Wat mij opvalt bij dit soort claims is dat men meer dan alleen de bedrading verandert. Minstens komen er al nieuwe snaren op, maar meestal ook nieuwe pots en condensatoren. Leg dan maar aan jezelf uit wat precies het verschil veroorzaakt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Pots en condensatortje zit 't 'm niet in, geloof ik niks van.
    De switch moet vervangen omdat ie is afgebroken, de outputjack is een beetje een raar verhaal, blijft storen na bijbuigen, opnieuw vastdraaien, aan ruttepetutteren, enz. enz.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb geen Wildkat en ken niemand met eentje. Maar..... je moet toch wel een boel verkeerde kabel in een gitaar verstoppen om een verschil in geluid te maken. Wat mij opvalt bij dit soort claims is dat men meer dan alleen de bedrading verandert. Minstens komen er al nieuwe snaren op, maar meestal ook nieuwe pots en condensatoren. Leg dan maar aan jezelf uit wat precies het verschil veroorzaakt.
    Ik geloof dat Kim Wilson er 1 had? Mitch staat me ook iets van bij maar dat kan ook de Epi met 3 P90's zijn geweest, either way 1 van de 2 heeft stevig kunnen snoeien onder de kap.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb hier weleens gelezen dat de Epiphone Wildkat erg dof klinkt door de interne lange bedrading.
    Afgeschermde kabel heeft een bepaalde capaciteit per meter (kan per kabel verschillen) en als er een aantal meter kabel in de signaalweg zit heb je een aardig hoog-af filter.
    De routing is natuurlijk al niet efficiënt: van de pickups naar de potmeters, dan naar de schakelaar en weer terug richting de output jack.
    Een hollow Gretsch heeft daar ook een handje van, en de extra master volume regelaar in de hoorn van de body draagt daar nog wat extra aan bij.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Heb je die slagplaat zelf gemaakt of is daar een adres voor? Dit is niet de meest gebruikelijke combinatie natuurlijk…
    Hi, laten maken door een kerel in Engeland via eBay. Hij maakt elke gewenste configuratie van pickups en materiaal. Prijs was OK, shipping is duur, maar ik had geen tijd om er zelf eentje te maken. Was erg tevreden over de afwerking en kwaliteit. Winkel heet Earpilanz: https://www.ebay.nl/str/earlpilanz

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb geen Wildkat en ken niemand met eentje. Maar..... je moet toch wel een boel verkeerde kabel in een gitaar verstoppen om een verschil in geluid te maken. Wat mij opvalt bij dit soort claims is dat men meer dan alleen de bedrading verandert. Minstens komen er al nieuwe snaren op, maar meestal ook nieuwe pots en condensatoren. Leg dan maar aan jezelf uit wat precies het verschil veroorzaakt.
    Het was idd Kim Wilson

    Post #3:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, ik heb inderdaad een Wildkat gehad. Ik weet de schakeling niet helemaal meer, maar er zit standaard een kilometer draad in van zeer bedenkelijke kwaliteit. Het ding klinkt erg dof. Ik heb hem destijds bedraad volgens een meer standaard schema en dat scheelde al een heel stuk. Algehele kwaliteit is niet heel goed, voor dat geld kun je bij Gretsch beter terecht...
    Dus (ook) het schema aangepast
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik geloof er helemaal geen drol van dat te lange interne bedrading een kutgeluid geeft. Het zal zeker als je het gaat meten een minimale invloed hebben maar je moet echt vele meters kabel gebruiken voor echt hoorbaar is. Slechte of verleerde pots of condensatoren of nog erger een slecht ontwerp lijkt mij eerder het probleem.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top