Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Zijn er nog 19" rack modelers?

    Ik zou wel een 19" rack gitaar processor willen om een beetje te pielen als ik achter de computer zit of om snel iets op te nemen. Maar ik krijg de indruk dat rackapparaten behoorlijk "uit" zijn.

    Eigenlijk zoek ik een 1H unit, met preamp, effecten en IR cab sims; zoiets een Digitech GSP 1101. Maar dat ding is inmiddels al 14 jaar oud. Bestaat er iets nieuwers, in de prijscategorie 400-500 euro (max)? Of gewoon tweedehands een ouwe GSP 1101 op de kop tikken?

    Thx
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Line 6 pod xt live is er in 19’’ formaat.
    Of deze van line 6:

    http://link.marktplaats.nl/m15192623...ontent=app_ios

    Verder is tegenwoordig veel van dat soort units in Floor formaat. Rack is toch extra slepen met een los midi board erbij. Gedoe...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Rack is toch extra slepen met een los midi board erbij. Gedoe...
    Het wordt pas echt gedoe als er volle glazen smijtbier op je mooie floormodeller met kleurenscherm en al dan niet touchscreen terechtkomen.
    Wat mij betreft daarom voor live (afhankelijk van genre en soort publiek wellicht ) sowieso 19" met losse controller.

    Voor louter thuisgebruik zou ik prima met een floorboard uit de voeten kunnen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bias Amp van Positive Grid is een prima plugin voor je DAW.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het wordt pas echt gedoe als er volle glazen smijtbier op je mooie floormodeller met kleurenscherm en al dan niet touchscreen terechtkomen.
    Wat mij betreft daarom voor live (afhankelijk van genre en soort publiek wellicht ) sowieso 19" met losse controller.

    Voor louter thuisgebruik zou ik prima met een floorboard uit de voeten kunnen.
    Dan nog kun je bier over je losse Floor controller krijgen als je in een dampende feesttent staat en het volk flink opgefokt is door je vette show.
    Gewoon je board iets opzij aan de zijkant schuin zetten voorkomt een bier regen een beetje 😁

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Als mijn controller kapot is heb ik nog gewoon geluid. Dat is voor mij wel een pre.
    In de winkel werd het mij, voor wat ik doe, nogal afgeraden, zo'n floordinges.
    Misschien inpakken in huishoudfolie...

    @TS: wat is de reden om voor thuisgebruik voor 19" te willen gaan? Of komt die vraag met name uit nieuwsgierigheid omtrent die blijkbaar wat minder populaire vormfactor?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 26 februari 2020 om 19:18

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    net mijn Digitech 1101 verkocht, met floorboard voor een veel te lage prijs. Zijn moeilijk te verkopen ....

    Gelukkig heb ik er nog 1
    ;-)





  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    Die 1101 units zijn trouwens nog aardig actueel, wellicht niet qua processor geblaat maar qua geluid zeer bruikbaar. Zeker met de laatste firmware waarbij ook met IR gewerkt kan worden ...





  9. #9

    Standaard

    Voor op tafel naast een pc lijkt me een rack model handiger dan een floor. Heb nog een boss GT-pro liggen maar die doet het helaas niet meer. Helix rack is veel te duur natuurlijk dus zet ik mn Helix LT vaak op een tafeltje als ik veel moet tweaken en doe sommige dingen op de PC editor en sommige dingen op het apparaat zelf.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als mijn controller kapot is heb ik nog gewoon geluid. Dat is voor mij wel een pre.
    In de winkel werd het mij, voor wat ik doe, nogal afgeraden, zo'n floordinges.
    Misschien inpakken in huishoudfolie...
    Dat heb ik met die Kemper stage. Heel veel knopjes ed, dat zijn ook veel plekken waar het vocht naar binnen kan.
    En ben zelf nog wel eens wat onhandig met trappen en een aantal van die draaiknoppen zit erg dicht bij de switches.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top