Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 70
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Precies wat ik bedoel (zie mijn eerdere post).
    +1 voor de TM serie van H&K. Onder het mum van die heb ik thuis ook.

    Maar echt. Schakelbaar naar 1 wat van tot max 40 watt tegenwoordig. Weinig 3-kanaalsversterkers met die mogelijkheid en dan nog eens perfect draagbaar.

    Ik vind alleen wel dat het romantische beeld dat hier een beeldje ontstaat van 0,5-1 watt buizenbak rock en roll een beetje te overdreven is. Het klinkt wel aardig op 1 watt, maar het is ten eerste nog steeds best hard voor thuis, zelfs op standje 1, en ten tweede klinkt het op bijv. 5 watt een stuk beter, hetgeen ook weer veel harder is.

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het grote verschil nu echt heel merkbaar is tussen een buizenbak of goede transistor of modelingamp op zo'n laag volume. Mijn HK klinkt wel 10x vetter dan mijn Roland cube-je op laag volume maar dat komt ook wel voor een groot deel door het verschil in gain kanalen.

    Maar goed, happy hunting.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Dat is echt grote onzin. Ja: er zijn genoeg platen ingespeeld met kleine amps op laag (lager) volume: ZZ Top, Zeppelin etc. Ja, modelling klinkt steeds beter en kan oplossing zijn als je weinig lawaai kunt maken. Maar hardrock of punk op laag volume slaat echt als een tang op een varken. Dan wordt het ouwe lullen muziek.

    Wat lul je nou.. bij hardrock spelen ze hard vanwege het pushen van de eindbuizen en niet vanwege het aantal decibel, Van Halen gebruikte daarom een variac en puur voor de tone en niet om lawaai te maken. Ik speel zelf met mijn versterker 3 kwart open maar speel zelf in ear en dat allemaal voor de tone. Of Eddie Van Halen hard of zacht speelt veranderd niets aan zn speelstijl hoor... wel de beleving maar dat is hier ook al een keer naar voren gebracht. Daarom misschien dat Punk hard spelen voor de beleving.
    Je hoort mij niet zeggen dat er niet hard gespeeld wordt op de bühne maar niet om de reden wat jij hier noemt.
    Je speelstijl zal wel anders zijn als je van een Vox AC30 naar een JCM800 zou gaan switchen maar niet vanwege het aantal decibel.
    Laatst gewijzigd door ateng; 4 oktober 2017 om 00:00

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Dunne plectrums & underwound pups aanbevolen.

  4. #54

    Standaard

    Door compleet gebrek aan impulscontrole en geduld ondertussen ook al 2 JBL studio monitors binnen (toch de SLR 305).

    Compleet onderschat hoe groot die dingen eigenlijk zijn, maar hey. Op dit moment vermoed ik dat dit mijn setup in de 'hobbykamer' gaat worden (line6 hd500x icm de jbl's) en dat ik in de woonkamer gewoon mijn THR10c laat staan...

    Gekozen voor deze JBL's omdat ze me groot genoeg leken (letterlijk en figuurlijk) en het qua prijs ook nog wel het proberen waard is. Over het algemeen ook goede reviews, zeker gezien prijs/kwaliteit verhouding.

    Op dit moment nog een beetje twijfel, maar moet er even goed de tijd voor gaan nemen om eea goed neer te zetten en echt uit te proberen. In het slechtste geval verkoop ik het hele spulletje wel weer (als ik niet binnen mijn retourperiode besluit ze terug te sturen).

    De H&K TH series werd wel heel prijzig btw (aangezien ik de 5W versie niet kon vinden zo snel) en ik daar nog een cabinet oid bij nodig zou hebben... De rest van de opties hadden ook opties geweest, maar bomen en bos enzo

    Dit is waar ik nu voor gegaan ben, en waar ik het voor nu bij hou. Of het de juiste keuze was, geen idee maar beter spijt van de dingen die je wel doet dan van de dingen die je niet doet toch?

    In ieder geval thanks voor alle feedback en tips!

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Over coffee table guitar amps, als ik nog eens wat geld over heb ga ik voor de Fender Greta. Al was het alleen maar om de looks...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Over coffee table guitar amps, als ik nog eens wat geld over heb ga ik voor de Fender Greta. Al was het alleen maar om de looks...

    NEE! NEE! Niet nog meer coole dingetjes... (Die is idd wel heel tof)

  7. #57
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Toch nog iets om te overwegen. Die Hotone miniversterkers van 5 watt klinken clean loepzuiver en er zit ook nog een aardige crunch in. Gecombineerd met die nano cab zal je een compact geluid hebben al heb ik hem alleen in combinatie met een normale 1x12 inch uitgeprobeerd.
    Een ander idee is zo een ding combineren met een Orange 1x8 inch cab.

    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...SABEgLtevD_BwE

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Over coffee table guitar amps, als ik nog eens wat geld over heb ga ik voor de Fender Greta. Al was het alleen maar om de looks...

    Heel gaaf! Je kan met een 0.1 watter ofzo best een te gek geluid krijgen, zelfs het "juiste" geluid, maar op heel laag volume (volume gehorig appartement etc.... ) mis je wel de beleving, de druk, het pushen....

    Ik ben redelijk fel anti-modeling, maar op echt laag volume..... dan maakt het imo weinig uit. Mag het een stuk luider..... zoals in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis, overdag, direct aangrenzende buren niet thuis. ... Ja, dan buizen met max een wat of 2 ofzo. 5 watt vind ik echt al weer te veel.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Looks zijn zeer ok. Sound hiervan durf ik toch betwijfelen tenzij je misschien kan doorschakelen naar een cabinet met degelijke speaker.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Schijnt nog heel aardig te klinken, voor zover dat kan natuurlijk, met een 4" speakertje. Maar hij heeft ook een externe speaker output, dus je kunt er ook bijvoorbeeld een 12" kastje aanhangen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top