Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 13 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 123

Discussie: Getting starten

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Qua versterker denk ik dat je meer lol gaat beleven aan een Katana mini https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...xoC6TEQAvD_BwE dan aan een goedkope buizenversterker.
    Geheel mee eens. En dan de gitaar: zo lang die maar humbuckers heeft


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik zou voor versterking thuis toch echt voor een modeling versterker gaan als je de wat hardere genres ook wil spelen. Een Metallicasound ga je niet uit een versterker zonder gain knop en een ocd pedaal halen. Het mooie van de meeste modeling versterkers is dat er meerdere versterkers na zijn gemaakt. Van cleane tot de echt gainy amps zoals Mesa Rectifiers en Peavey 5150's. Geen pedalen nodig (soms zitten die er zelfs nog in) en je kan altijd een sound instellen die de goede richting op gaat.

    Zelf heb ik jaren thuis gespeeld op een Fender Mustang 1. En de laatste 2 jaar heb ik een Yamaha THR. Die heb ik voornamelijk gekocht om ook mee te kunnen nemen naar de basisscholen waar ik werk(te). Gaan beide van clean tot heel heftig. Maar Kim Wilson noemde ook al nog wat meer merken. Katana zou ik zelf ook nog wel eens willen proberen. De THR vind ik fijn omdat hij lekker simpel en intuitief is.
    Ik speel zelf voornamelijk metal, van Iron Maiden tot Morbid Angel, en een sound die strak genoeg is voor de iets heftigere metal en genoeg compressie heeft ga je naar mijn bescheiden mening echt niet uit die Bugera buizencombo + overdrive pedaaltje als een OCD halen.

    Qua gitaar zou ik als ik zelf een gitaar rond dat budget nieuw zou moeten kopen ook eens naar Harley Benton kijken. Huismerk van Thomann waar ik de laatste tijd goede dingen over hoor en lees.
    Ik zou trouwens zelf eerder gitaar 2ehands kopen dan de versterker. Met een gitaar kan niet zo heel veel kapot zijn wat je bij een bezichtiging niet ziet als je even goed oplet. Dan kun je voor 200e 2ehands een hele leuke gitaar kopen.
    Ook ik zou voor iets gaan met iig een humbucker in de brugpositie.

  3. #33

    Standaard

    ik vind 'm zo niet nieuw of 2e hands helaas

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Misschien moet je voor een versterker ook eens naar de positive grid spark kijken. Daar lees ik hele goede dingen over en gij is niet heel duur.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door André_84 Bekijk bericht
    ik vind 'm zo niet nieuw of 2e hands helaas
    https://link.marktplaats.nl/m1628793...ontent=app_ios

  6. #36

    Standaard

    Sorry, reageerde via mn telefoon, dat ging niet helemaal goed. ik bedoel de hardwire cs valve distortion.

    De gitaar krijg ik van mn vrouw op mn verjaardag. Die wil ik niet bij mensen langssturen om een 2e hands gitaar te kopen. Als het allemaal goed gaat en nodig is kan ik later altijd nog upgraden. Denk niet dat je je (financieel) een buil kan vallen aan een gitaar met goede recensies van €200,-. Overigens krijg ik inmiddels een gitaar te leen aangeboden, weet weliswaar nog niet wat voor een.

    Denk zoals het nu lijkt eerst te gaan voor een od / distortion pedaaltje van Harley Benton. Ik lees dat die allemaal best oke zijn en heel goed betaalbaar. welke het moet gaan worden weet ik nog niet. De ultimate overdrive klinkt interessant, maar is misschien is wat soft als ik ook metal wil gaan spelen? Ben ik beter af met bv de crunch distortion?

  7. #37

    Standaard

    Al die twijfel.....kzou zeggen...koop een multipedaal..dan heb je alles..

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Dit is een hele leuke pedaal, zeker voor effecten:

    https://www.thomann.de/nl/zoom_g1_fo...fect_pedal.htm

    Er zitten ook amp en cabinet sims in, en als je een beetje tweaked klinkt dat gewoon goed. Gitaar tuner zit er ook in, en een drumcomputer en looper van 30 seconden, ideaal om te oefenen, paar akkoorden over een beat inspelen en dan riffen en soleren.

    Voor 66 is dat een goede deal.

    De Harley Benton pedalen, ik heb er veel gehad en allemaal weer weg gedaan, ze klinken op zich goed maar ik wilde toch liever originele pedalen hebben ipv clones. De crunch distortion is snerpend high gain, beetje JCM800 achtig.

    https://adamharkus.com/guitar-overdr...ortion-review/

    Ultimate drive is inderdaad wat doffer/warmer. Je moet ze eigenlijk allebij kopen denk ik, als je die route kiest.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 november 2020 om 10:02

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    .........voor een drol en een scheet koop je een Cube en daarmee tackel je ook een heleboel.
    Toch vind ik dit ook nog steeds een goede optie. Zo’n Cube15 of zo. Eigenlijk alles in één. Overdrive en distortion zijn best OK. Versterker is best OK. En zeker als je een iets duurdere versie neemt heb je ook nog wat delay en chorus.
    Voor enkele tientjes te scoren op MP.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 23 november 2020 om 10:54
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    De Harley Benton pedalen, ik heb er veel gehad en allemaal weer weg gedaan, ze klinken op zich goed maar ik wilde toch liever originele pedalen hebben ipv clones.
    Snap ik niet. TS wil "ook elektrische gitaar wat oppakken. Gewoon leuk voor thuis.” Klinkt niet direct alsof hij op zoek is naar het non plus ultra. Dus als HB pedalen goed zijn, waarom niet dan?
    Nog even los van het ontbreken van de reden; klinkt een beetje grachtengordel...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top