Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 85
  1. #51

    Standaard

    Bang for buck....
    Fu je weet toch dat vuurwek voor consumenten dit seizoen verboden is ?
    Im on a roll.......

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Opvallend verhaal. Mijn ervaring met Ibanez is alleen maar positief. Het is één van de weinige merken waar ik blind een gitaar van zou bestellen. Altijd netjes afgewerkt en ontzettend veel waar voor je geld. En dan heb ik het over die van de laatste 20 jaar. Maar goed, ik heb de laatste 15 jaar ook probleemloos Opel en Peugeot gereden, dus misschien ben ik niet representatief.
    Eens, mijn Ibbies waren echt goede gitaren. Maar ja die Jem 77 FP kostte ook een vermogen destijds.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De Jems waren niet goedkoop maar ook geen superraar bedrag voor zo'n gitaar,
    ik herinner me, 1987, een review van de Jem Loch Ness in Music Maker, samen met een Jackson van dezelfde prijs, 1999 gulden
    die Loch Ness doet nou.. wat?... 5000 euro?
    Die Jackson 600.

    Probeer daar maar eens tegenaan te investeren met je PRS privat stock dinges.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Eens, mijn Ibbies waren echt goede gitaren. Maar ja die Jem 77 FP kostte ook een vermogen destijds.
    De Artcores, die hollowbody jazzbakken, kosten echt weinig voor de hoeveelheid gitaar die je krijgt. Allemaal strak afgewerkt ook, goed in de lak en fretwerk netjes. Prima gitaren, al helemaal als je ziet dat ze rond de €400 nieuw kosten. Hoe kunnen ze het ervoor maken...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Wellicht te maken met de goedkopere superstrats die ze al decennia in de aanbieding hebben die toch met Floyd alike tremolo komen ?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nooit een Ibanez gehad en eigenlijk ook nooit de behoefte voor eentje gehad.
    Ewel.... Ik heb er nu 3 staan. Een ST50 studio model van 1979.. eerlijk gezegd..beter afgewerkt dan al mijn amerikaantjes... Wel voor het zware scheurwerk..daarom wordt ze eigenlijk niet veel meer bespeeld..maar gaat nooit weg. Mijn akoustische is er ook eentje van 1979 V360 prachtgitaarke..wordt nog gebruikt op optredens....
    Verleden maand een stratocaster gekocht van 1985 roadstarII . Kwa afwerking niets op aan te merken..kwa geluid komt hij toch dicht bij Fender. Ik heb het toch voor Ibanez (maar dan wel van voor 1990 modellen dus...Japanners)
    Laatst gewijzigd door RoryVDW; 19 november 2020 om 18:41

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Jawel hoor. Suzuki (later Kiso en Nagoya), om er maar eentje te noemen.
    Tot en met Japans hout, Japanse lijm en Japanse lak toe.

    Morris (Moridaira), Kasuga, soortgelijke verhalen. Later overgenomen of uitbesteed of verdwenen, maar het was er wel.

    De grotere Terada en FujiGen fabrieken hebben trouwens ook gitaren onder eigen naam geproduceerd, maar dat was een beetje geflopte marketingstrategie want ze verkochten immens veel beter onder andere merknamen.
    [PUUR SPECULATIEF]
    Het zou in theorie ook andersom gewerkt kunnen hebben. Eerst bouwden ze alleen onder eigen naam, daarna vooral voor anderen. De eventuele overstock voor andere merken konden ze vervolgens alsnog onder eigen naam de markt op slingeren. Tis immers maar een stickertje.
    [/PUUR SPECULATIEF]
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik heb het toch voor Ibanez (maar dan wel van voor 1990 modellen dus...Japanners)
    In 1983 is de productie voor een groot deel al naar Korea verlegd, akoestische gitaar al begin '70 net zoals bij Yamaha bijvoorbeeld.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik vermoed dat je eind '70 bedoelt, Pepe?
    Mijn 1976 Ibanez Concord is nog MIJ.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja, dat weet ik niet precies, ik had '74 in gedachten. En ja, wie gaat dat controleren?
    Erik wellicht
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top