Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 140

Discussie: Ze zijn er weer!

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bansoon Bekijk bericht
    uuuh
    en de slechte lidl snaren zijn ...........................................C ?
    Maakt dat nu uit? Het gaat om het eventueel aanwezige klankverschil, dat Lidl-snaren dof zouden klinken.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Uiteraard hoor ik geen verschil. Dat zou zelfs zo zijn als de gitaren echt identiek waren, quod non want identieke gitaren bestaan niet. Ik denk dat mensen voornamelijk een voorkeur hebben voor bepaalde snaren ivm de feel van die dingen icm hun "reputatie"

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Uiteraard hoor ik geen verschil. Dat zou zelfs zo zijn als de gitaren echt identiek waren, quod non want identieke gitaren bestaan niet. Ik denk dat mensen voornamelijk een voorkeur hebben voor bepaalde snaren ivm de feel van die dingen icm hun "reputatie"
    Dan draaien we het om. Indien deze twee gitaren toch verschillend zijn, ze zijn volgens jou immers niet identiek, wat maakt dan het verschil tussen deze twee gitaren zo groot dat dit het klankverschil tussen de twee snaarmerken zou opheffen?

    Feel zeg ik niets over, is op een soundclip ook niet te vergelijken. Het gaat nu even om de klank.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    We hebben het hier in vergelijkbare topics al best vaak over gehad, maar ook nu geld weer
    dat je het 'verschil' niet (per definitie) aan de snaren kunt toeschrijven, simpelweg omdat je
    verschillende gitaren hebt gebruikt....

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    En welke zijn nou de Lidle snaren?

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    We hebben het hier in vergelijkbare topics al best vaak over gehad, maar ook nu geld weer
    dat je het 'verschil' niet (per definitie) aan de snaren kunt toeschrijven, simpelweg omdat je
    verschillende gitaren hebt gebruikt....
    Nogmaals, men stelt dat de Lidl snaren dun en dof klinken. Je moet toegeven dat het verschil tussen beide opnames te verwaarlozen is. Nu ligt het opeens aan de "verschillende" gitaren. Dus jij stelt dat Framus A van zichzelf heel dik en helder klinkt en dat Framus B qua klank dan min of meer de benchmark is? Waarmee het dikke heldere karakter van Framus A door de dun en dof klinkende snaren van Lidl opeens het geluid van Framus B krijgt........ Het moet niet gekker worden!!

    Andere vraag dan maar: klinken beide opnames dun en dof?

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Dan draaien we het om. Indien deze twee gitaren toch verschillend zijn, ze zijn volgens jou immers niet identiek, wat maakt dan het verschil tussen deze twee gitaren zo groot dat dit het klankverschil tussen de twee snaarmerken zou opheffen?

    Feel zeg ik niets over, is op een soundclip ook niet te vergelijken. Het gaat nu even om de klank.
    hout, bouwkwaliteit enz... zijn niet identiek maar nog belangrijker: afgezien van het feit dat je bij een test niks mag laten afhangen van verschil in aanslag en dus eigenlijk machinaal zou moeten aanslaan: als de feel van de snaren verschilt, zal de human factor nog meer meespelen. En last but not least: auditieve perceptie is een hoogst onbetrouwbare wetenschappelijk parameter.

    edit: ik zeg trouwens niet dat het ligt aan het verschil in gitaren: alleen dat je door het verschil in gitaren au fond niks zinnigs kan zeggen over de snaren. mind you, ik zou zelfs spelen met snaren van de Zeeman

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik vroeg net welke nou van de Lidle waren want ik hoor echt nauwelijks verschil... heb geluisterd met koptelefoon en elke keer weer terug klikken en weer opnieuw luisteren. Ik kan echt niet zeggen welke nou van de Lidle waren dus tja als je t over feeling wilt hebben... ik voel geen 4 euro verschil

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    hout, bouwkwaliteit enz... zijn niet identiek maar nog belangrijker: afgezien van het feit dat je bij een test niks mag laten afhangen van verschil in aanslag en dus eigenlijk machinaal zou moeten aanslaan: als de feel van de snaren verschilt, zal de human factor nog meer meespelen. En last but not least: auditieve perceptie is een hoogst onbetrouwbare wetenschappelijk parameter.

    edit: ik zeg trouwens niet dat het ligt aan het verschil in gitaren: alleen dat je door het verschil in gitaren au fond niks zinnigs kan zeggen over de snaren. mind you, ik zou zelfs spelen met snaren van de Zeeman
    Beetje mierenneukerij want denk je nou echt dat er verschillend is gespeeld qua aanslag? Er wordt op beide clipje hetzelfde slag gespeeld want dat hoor je duidelijk. Ook al zou er net iets anders aangeslagen worden of iets meer feeling de tone zou niet veel anders zijn.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Beetje mierenneukerij want denk je nou echt dat er verschillend is gespeeld qua aanslag? Er wordt op beide clipje hetzelfde slag gespeeld want dat hoor je duidelijk. Ook al zou er net iets anders aangeslagen worden of iets meer feeling de tone zou niet veel anders zijn.
    mijn punt is dat verschillen tussen snaarmerken behoren tot Mierenneukville... dus als je een test gaat doen, moet er ook gemierenneukt worden, anders is het zinloos, plezant wel, bv om de snarenfetishisten te laten horen dat ze mss wat minder superlatieven moeten gebruiken in de beschrijving van de vermeende verschillen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top