Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ha, eindelijk een gebruikerservaring. Die hoop ik binnenkort ook te posten. Niet dat ik op zoek ben naar een andere Strat, maar hoe je het ook wendt of keert: de Standard was natuurlijk wel een soort van icoon. Ik was er niet echt een fan van, maar als je alleen al naar de verkoopcijfers kijkt in die 30 jaar, kun je niet om die Strat heen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dus jij gaat af op verkoopcijfers van een gitaar? Dat is hetzelfde als Adèle goed vinden omdat ze 40 miljoen platen heeft verkocht, toch?
    Ik weet dat alles smaak is, maar dat is wel een beetje kort door de bocht, Joost🙈

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Fender American Professional

    Niet goed gelezen Arjan. Joost zegt dat ie géén fan is, maar dat het over een icoon gaat omdat er ooit zoveel van verkocht zijn... Dat kan je hoe dan ook niet ontkennen!
    Kris

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nee dat kan ik zeker niet ontkennen. Integendeel.
    Klinkt gek en misschien arrogant, maar ik ben Standards een beetje ontgroeit. Heb custom made strats gehad en dan weet je dat er mooiere alternatieven zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mr Fingers verwoord een beetje wat ik me al een tijdje afvroeg.

    Die mafkezen bij fender plempen andere pickups in een strat met een andere kleur dan ze tot nu toe hadden en ze doen alsof ze een compleet nieuwe gitaar ontwikkeld hebben.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Marketing, my friend...doel: zoveel mogelijk stratjes verkopen😉

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nee dat kan ik zeker niet ontkennen. Integendeel.
    Klinkt gek en misschien arrogant, maar ik ben Standards een beetje ontgroeit. Heb custom made strats gehad en dan weet je dat er mooiere alternatieven zijn.
    Ja, dat kan ik helemaal volgen. Klinkt mij niet arrogant in de oren.
    Een standard strat zie ik als een mooie middenklasser. Als je beter gewend bent is het altijd moeilijk een stap terug te zetten.
    Kris

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Die mafkezen bij fender plempen andere pickups in een strat met een andere kleur dan ze tot nu toe hadden en ze doen alsof ze een compleet nieuwe gitaar ontwikkeld hebben.

    Dat valt toch wel een beetje mee? Ze vervangen de Standard na 30 jaar, wat niet zo vreemd is toch? Waar geven ze aan dat het om een compleet nieuwe gitaar is?


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het is niet zozeer beter denk ik. De standards zijn absoluut goed geconstrueerd, dat staat buiten kijf.
    Maar ik heb een voorkeur voor wat anders gelakte of bewerkte bodies en halzen waardoor ik makkelijker speel. Het verschil tussen een geoliede of nitro gelakte hals en een hals lak die ze bij de standard gebruiken merk ik gigantisch.
    De meeste niet-customshop fenders spelen zo stroef als een 80 jarig omaatje🙈

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Dat valt toch wel een beetje mee? Ze vervangen de Standard na 30 jaar, wat niet zo vreemd is toch? Waar geven ze aan dat het om een compleet nieuwe gitaar is?
    Naar de verschillen in specs kijkend krijg ik al jeuk bij "the new american professional series" en "evolved", zoals op de website te lezen.
    Mij te amerikaans; wat mij betreft was een "kiek us, de pook kun je er nu zo in ploppen zoals anderen al 20 jaar hebben" voldoende geweest.
    Maar het zijn amerikanen he ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top