Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: THD Yellow Jackets

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard THD Yellow Jackets

    Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik heb er vanmiddag 2 aangeschaft via Marktplaats. Ik ben erg benieuwd naar hoe het allemaal gaat klinken.
    In theorie is het natuurlijk een mooie oplossing om de sweet-spot van je 50 of 100 watt versterker met een lager volume te bereiken. In mijn geval gaat het om een 50 watt EL34 versterker (H&K Statesman head) en een 60 watt EL34 Brunetti combo.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ken alleen de band, sorry.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Ik heb ze ooit in een engl thunder combo gehad. Ik was niet happy met de sound van de engl, iemand adviseerde de yellow jackets. Je krijgt minder vermogen en ik meen ook andere buizen (EL 84 dacht ik) sound werd wel warmer en minder steriel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Ik heb ze ooit in een engl thunder combo gehad. Ik was niet happy met de sound van de engl, iemand adviseerde de yellow jackets. Je krijgt minder vermogen en ik meen ook andere buizen (EL 84 dacht ik) sound werd wel warmer en minder steriel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja klopt, EL84. Maar het gaat me niet om de sound, althans wat de H&K betreft maar zodat de versterker niet zo hard hoeft om echt lekker te klinken. Weet niet of het werkt...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ken alleen de band, sorry.
    Is er een band die THD heet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De Statesman hoeft toch niet zo hard om goed te klinken?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Welke brunetti combo?


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Ik heb ze ooit in een engl thunder combo gehad. Ik was niet happy met de sound van de engl, iemand adviseerde de yellow jackets. Je krijgt minder vermogen en ik meen ook andere buizen (EL 84 dacht ik) sound werd wel warmer en minder steriel.
    Sterieler dan een Engl is het bijna niet te vinden idd. Het is niet mn ding zullen we maar zeggen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik heb er vanmiddag 2 aangeschaft via Marktplaats. Ik ben erg benieuwd naar hoe het allemaal gaat klinken.
    In theorie is het natuurlijk een mooie oplossing om de sweet-spot van je 50 of 100 watt versterker met een lager volume te bereiken. In mijn geval gaat het om een 50 watt EL34 versterker (H&K Statesman head) en een 60 watt EL34 Brunetti combo.
    Ik heb ze wel eens geprobeerd maar werd er totaal niet vrolijk van. Karakter en punch weg in mijn geval dan. En ik hou ook totaal niet van EL84's dus dat scheelt ook. Wellicht werkt het voor een ander wel prima.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ben zeer gecharmeerd van EL84 amps al heb ik er maar twee; een Peavey 50/50 Endstufe en een Steelphon Polaris.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De Statesman hoeft toch niet zo hard om goed te klinken?
    Nou....clean valt inderdaad mee maar het gainkanaal mag best wat volume hebben om lekker te klinken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Welke brunetti combo?


    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    MC 2

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Sterieler dan een Engl is het bijna niet te vinden idd. Het is niet mn ding zullen we maar zeggen...



    Ik heb ze wel eens geprobeerd maar werd er totaal niet vrolijk van. Karakter en punch weg in mijn geval dan. En ik hou ook totaal niet van EL84's dus dat scheelt ook. Wellicht werkt het voor een ander wel prima.
    Nou....ik moet je toch gelijk gaan geven! Gisteren uitgeprobeerd op mijn H&K Statesman. Clean veranderd er niet zo bijster veel, te weinig in ieder geval om er echt iets van te vinden...maar het gainkanaal krijgt een compleet ander karakter. Bottom end is compleet zoek en er zit ineens een berg mid-hoog bij. Met de EQ is dit nauwelijks te corrigeren. Misschien dat het in een studio uitstekend werkt want dan gaat het allemaal wat minder hard. Wat wél "beter" is, is dat het geluid makkelijker door de mix prikt dus fijn voor de geluidsman/vrouw😉.
    Mwoahhh....niet voor mij in ieder geval, althans niet met deze specifieke versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top