Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 118

Discussie: Snaren-sticky

  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard Snaren-sticky

    Plaats hier je recensies van snaren!
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Inmiddels gebruik al best lang Elixirs. Gaan niet zo lang mee als ik zou willen (ongeveer een maandje, hooguit 2), maar vind ze fijn spelen (lekker smooth) en zijn consistent van klank, ook al is de laklaag na een paar weken wel versleten op de plaats waar ik aansla.

    Maar soms koop ik als reserve en voor de studio D'addario's. Op de een of andere manier krijg ik het tegenwoordig voor elkaar (is lang niet altijd zo geweest!) dat een setje na een dag spelen al dood is. Laatst in de studio voor een demo, waar we 3 nummers in 3 of 4 takes erop zetten ('s avonds opgenomen, 's middags opgebouwd en gesoundchecked, de dag ervoor snaren ververst). Na het inspelen leek het erop dat ik ergens een overdub moest doen. Was uiteindelijk niet nodig, maar de D-snaar klonk toen alsof hij afgedempt werd.

    Daarnaast laatst een weekje geleden nog eens setje D'addario erop gedaan omdat ik nog maar 1 setje Elixirs in huis had. Na een half uur rekken bleven de snaren maar teruglopen - normaal is het met een keertje of 3, 4 echt wel goed. Toen iets harder getrokken...

    Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de snaren. Bij de één breken D'addarios als je ernaar kijkt, bij de ander zijn Ernie Balls binnen 2 uur dood. Bij mij werken Elixirs het fijnst. Alleen op mijn Jackson heb ik wel D'addario Chromes (flatwound), die werken heel fijn omdat ze wat scherpte missen en omdat flatwounds nu eenmaal fijner zijn als je met strijkstok speelt. Daarnaast is het simpelweg zo dat die gitaar veel minder speeluren krijgt én ik er veel minder lomp op speel.

    Tot slot: tot mijn grote verbazing heb ik van de week veel Elixirs (en wat D'addario chromes) gekocht bij Schreeven in Nijmegen. Laten we zeggen dat bevriend zijn met het personeel erg lekker voordeel kan opleveren...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Heb jarenlang ernieball gespeeld. De regular slinky. Totdat ik een keer bij de muziekzaak kwam en de slinky's waren uitverkocht. Op aanraden van de verkoper heb ik toen een setje Curt Mangan geprobeerd. Dit schijnt een exwerknemer van ernieball geweest te zijn.
    Sindsdien ben ik over op Curt Mangan. Spelen gelijk aan ernieball alleen zijn vanaf de eerste seconde stemvast. Het is opleggen, stemmen en spelen. Bij ernieball had ik de eerste paar uurtje nog regelmatig wat bijstemming nodig.

    Voor de studio wil ik nog weleens naar DR snaren pakken. Geweldig klinkend en spelende snaren alleen vind ik de klank er snel afgaan.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Inmiddels gebruik al best lang Elixirs. Gaan niet zo lang mee als ik zou willen (ongeveer een maandje, hooguit 2), maar vind ze fijn spelen (lekker smooth) en zijn consistent van klank, ook al is de laklaag na een paar weken wel versleten op de plaats waar ik aansla.

    Maar soms koop ik als reserve en voor de studio D'addario's. Op de een of andere manier krijg ik het tegenwoordig voor elkaar (is lang niet altijd zo geweest!) dat een setje na een dag spelen al dood is. Laatst in de studio voor een demo, waar we 3 nummers in 3 of 4 takes erop zetten ('s avonds opgenomen, 's middags opgebouwd en gesoundchecked, de dag ervoor snaren ververst). Na het inspelen leek het erop dat ik ergens een overdub moest doen. Was uiteindelijk niet nodig, maar de D-snaar klonk toen alsof hij afgedempt werd.

    Daarnaast laatst een weekje geleden nog eens setje D'addario erop gedaan omdat ik nog maar 1 setje Elixirs in huis had. Na een half uur rekken bleven de snaren maar teruglopen - normaal is het met een keertje of 3, 4 echt wel goed. Toen iets harder getrokken...

    Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de snaren. Bij de één breken D'addarios als je ernaar kijkt, bij de ander zijn Ernie Balls binnen 2 uur dood. Bij mij werken Elixirs het fijnst. Alleen op mijn Jackson heb ik wel D'addario Chromes (flatwound), die werken heel fijn omdat ze wat scherpte missen en omdat flatwounds nu eenmaal fijner zijn als je met strijkstok speelt. Daarnaast is het simpelweg zo dat die gitaar veel minder speeluren krijgt én ik er veel minder lomp op speel.

    Tot slot: tot mijn grote verbazing heb ik van de week veel Elixirs (en wat D'addario chromes) gekocht bij Schreeven in Nijmegen. Laten we zeggen dat bevriend zijn met het personeel erg lekker voordeel kan opleveren...
    Ik heb dezelfde ervaringen met D'addario vs Elixir. D'addario's gaan bij mij niet langer dan een week mee (een uur tot twee per dag), en hebben dan een hele range aan toonverandering gehad. Ernie Balls valt de coating er binnen twee uur vanaf en dan haal ik mn vingers open (wellicht heb ik bijtend hand-zweet?). Elixirs blijven bij mij een maand of twee goed, en zijn ook veel stabieler. Daarnaast speelt nanoweb gewoon ontzettend lekker! Ik hoef in ieder geval niets anders meer!
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde ervaringen met D'addario vs Elixir. D'addario's gaan bij mij niet langer dan een week mee (een uur tot twee per dag), en hebben dan een hele range aan toonverandering gehad. Ernie Balls valt de coating er binnen twee uur vanaf en dan haal ik mn vingers open (wellicht heb ik bijtend hand-zweet?). Elixirs blijven bij mij een maand of twee goed, en zijn ook veel stabieler. Daarnaast speelt nanoweb gewoon ontzettend lekker! Ik hoef in ieder geval niets anders meer!
    Gewoon ongecoate ernieball's nemen Ik vind coating op snaren sowieso troep.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6

    Standaard

    Meestal DR, d'addario of dean markley (vooruit, een set zonder D: Gibson britewires). Maakt me niet heel veel uit, die spelen altijd wel (moet eerlijk zeggen dat ik me nu bedenk dat mijn setje d'addario 011 nu na een week al niet meer zo fris klinkt).

    Ernie ball slinkys ook vaak geprobeerd, maar nee. Dat voelt net of je elastiekjes op je gitaar hebt zitten, te rubberig voor bluesy bends naar mijn mening.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik ben niet zo gek van D'Addario, die snaren klinken nogal blikkerig als ze er pas opstaan en na een tijd beginnen ze in mijn vingertoppen te snijden. Vervolgens Elixir Nanoweb geprobeerd: dat vond ik erg leuke snaren, gaan lang mee, hebben niet dat blikkerige van D'Addario en voelen beter aan. Helaas zijn ze ook prijzig. Daarom overgestapt naar 2 andere merken: Dean Markley Blue Steel en GHS (Medium) Boomers. Vooral de DM Blue Steel ben ik erg blij mee: gaan - bij mij - haast even lang mee als Elixirs, klinken zo mogelijk nog beter en spelen heerlijk en kosten de helft van zo'n nanoweb-setje.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Gewoon ongecoate ernieball's nemen Ik vind coating op snaren sowieso troep.
    Dat waren gewoon van die slinkies hoor, die hebben zo'n nikkel plating ofzo, niks raars. Maar die brokkelt bij mij dus erg snel af.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Ik ben niet zo gek van D'Addario, die snaren klinken nogal blikkerig als ze er pas opstaan en na een tijd beginnen ze in mijn vingertoppen te snijden. Vervolgens Elixir Nanoweb geprobeerd: dat vond ik erg leuke snaren, gaan lang mee, hebben niet dat blikkerige van D'Addario en voelen beter aan. Helaas zijn ze ook prijzig. Daarom overgestapt naar 2 andere merken: Dean Markley Blue Steel en GHS (Medium) Boomers. Vooral de DM Blue Steel ben ik erg blij mee: gaan - bij mij - haast even lang mee als Elixirs, klinken zo mogelijk nog beter en spelen heerlijk en kosten de helft van zo'n nanoweb-setje.
    Ik wil die DM blue steel nu ook proberen!
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.286

    Standaard

    Mijn huidige snaren op de strat:

    vergeleken met:

    en:


    Verschillen: met name in de onderlinge diktes. Daarom enig voorbehoud, echt vergelijken kan je alleen met snarensets die helemaal gelijk van dikte zijn.
    Ik kocht de (mex) strat ooit met de d'addario snarenset (.9) erop. Vond gelijk dat met een dikkere set er meer klank uit de gitaar kwam, alsof het ding een schop onder zijn kont moest...
    (even zijpad, de conclusie dat het een dooie plank was is te kort door de bocht, hout is prima, standaard hardware bepaald matig)

    Ik miste eigenlijk wat aan de snaren, had bij een andere gitaar in mijn bezit (epiphone joe pass) ooit eens tomastik jazz swing snaren geprobeerd, die ik veel te helder vond.
    Die helderheid leek me nu wel aardig om op de strat uit te proberen. Dus power brights gekocht. Wat opvalt aan deze snaren dat ze inderdaad heel helder zijn, en vergeleken met de d'addario snaren ellenlang door blijven trillen na een aanslag, nice!
    Vrijwel geen zwarte vingers (heb er al niet zoveel last van, geen zweethanden).
    Verder heel opvallend: zijn een pak soepeler dan de d'addario snaren. Ik heb een vrij hoge actie op mijn gitaar (allergisch voor fretbuzz) en dan is het redelijk hard werken. De Tomastik snaren (de infelds ook) voelen aan als .9 snaren!
    De Tomastik snaren zijn minder snel dood dan de D'Addario's, daarmee bedoel ik dat ze langer als nieuw klinken. Het moet je ding zijn, ik hou er wel van.
    Omdat ik gewoon eens een andere soort Tomastik uit wilde testen (je blijft opzoek, nietwaar ) de Infelds gekocht en erop gezet. Zo mogelijk nog meer natrillen dan de powerbrights! Ben al een tijdje opzoek naar de samenstelling van dat super alloy, wat dat verschil waarschijnlijk verklaart, maar niet gevonden.
    Waarom ik ben blijven hangen bij de Infeld? Ze zijn nét iets minder helder dan de powerbrights en hebben net iets meer laag.
    Verder verschillen ze in soepelheid niet, vind ik.
    De claim dat de beide geschikt zijn voor liefhebbers van rijen pendalen kan ik niet beoordelen, een Amplitube pendalen reeks lijkt met niet vergelijkbaar met een real life situatie. Ze zouden minder drop off hebben.
    Prijs: D'addario's gaan voor iongeveer €5. De tomastik snaren zijn serieus duurder: 7,50 voor de infeld en 10,50 voor de powerbrights.
    Ander ding: heb bij de D'addario's nog wel eens meegemaakt dat de messing stoppertjes uit de snaren vielen tijdens het verwisselen van de snaren.... Bij de Tomastik nog nooit.

    Eind oordeel:
    Ik denk dat de Tomastik snaren van kwalitatief betere makelij zijn dan de D'addario's. Minder zwarte vingers en langere levensduur.
    De soepelheid en het langere toon aanhouden zijn voor mij doorslaggevend geweest.
    Ben je dan ook nog op zoek naar een snaar die écht zilverachtig hoog heeft, ga dan eens Powerbrights testen!
    Mwa...

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ik gebruik al sinds jaar en dag D'Addario 010-052. Strakkere bassnaren vind ik een erg groot voordeel. Voelt strakker, klinkt strakker en zeker met drop D gaat 't niet zo snel kletteren. Ja, de eerste dag zit er wat veel hoog in, maar daarna blijft 't erg lang erg stabiel. Slijten bij mij maar erg langzaam, kosten erg weinig als je goed zoekt. Ik zie veel kritiek op D'Addario snaren maar ik ben er al jaren erg tevreden over.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top