Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Effect ! Ibanez PUE-5 rep & mod

    Okee dan. Hier ligt nog een ouder Ibanez PUE-5 multi-effect pedaal. Mooi ding hoor:


    Wordt nu niet gebruikt want de delay heeft een probleem: soms wel delays, soms niet, afhankelijk van het jutteren aan de range select schakelaar en de delay time knop. Tevens is de distortion gebaseerd op een PowerLead en dat vind ik way too much voor mijn spel: ik zou daar liever een TS of nog mooier een 808 drive uit halen. Dan is er nog de Play/Select knop, die staat bij het aanzetten default op Play (program mode) maar die zou ik dan liever op Select (stompbox mode) willen hebben. Compressor en chorus zijn volledig functioneel en klinken geweldig. Externe loop en bypass werken ook gewoon.

    Kortom, een reparatie en twee modificaties. Zelf doen? Hm. Eigenlijk te weinig tijd, kennis en kunde, vrees ik. Ken uw beperkingen, dus nee. Wie weet hèt adres waar men nog met respect en kunde dergelijke apparaten kan openschroeven en fixen?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 17 februari 2018 om 14:07
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #2

    Standaard

    Misschien de belangrijkste vraag: waar woon je en hoe ver ben je bereid te rijden?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nou... ik woon in mijn naam en wil er best 100 km voor rijden hoor maar heen en weer sturen via pakketpost lijkt me ook geen probleem?
    .
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4

    Standaard

    De laaste keer dat ik de drive sectie van zo'n ding heb getweaked heb ik de drive "verRat". Da's op basis van een Powerlead vrij haalbaar. Een TS betekent dat je echt heel zwaar aan het nodificeren moet terwijl je het ook weer in die behuizing moet krijgen. Let wel. Ik wou dat "mooi" modificeren. Visueel OK enzo . Je kunt heel gemakkelijk veel verder gaan als je er geen problem mee hebt om een stapeltje 16mm Alpha pots in dat paarse frontje te raggen.

    enne,
    een 808 IS een TS ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Okee, TS, 808... ik bedoel... ... dat een PL veel te veel distortion is naar mijn smaak. Een Rat misschien ook al wel. Met de huidige drive-pot op 0 is er al meer distortion aanwezig dan ik ooit wil gebruiken. Maar ik hoor het al, ik denk er weer veel te makkelijk over, het is dus niet simpelweg een kwestie van een andere pot, weerstand, condensator, wellicht een ander IC.

    Uiterlijk wil ik wel graag zo behouden. En de delay moet sowieso gerepareerd worden.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nou... ik woon in mijn naam en wil er best 100 km voor rijden hoor maar heen en weer sturen via pakketpost lijkt me ook geen probleem?
    .
    Ik weet niet of hij het op deze manier wilt doen, maar Marcel van Lyana in Stein (midden Limburg) heeft een voorliefde voor oude effectenkastjes. En haalt ook veel plezier uit reparaties hiervan.
    Stuur hem eens een PB’tje via Facebook zou ik zeggen....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Praktisch helemaal analoog, behalve (waarschijnlijk) het delay?

    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Ik weet niet of hij het op deze manier wilt doen, maar Marcel van Lyana in Stein (midden Limburg) heeft een voorliefde voor oude effectenkastjes. En haalt ook veel plezier uit reparaties hiervan.
    Stuur hem eens een PB’tje via Facebook zou ik zeggen....
    Dank je! Ik ken Lyana niet maar ik zal er eens een berichtje aan wagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Praktisch helemaal analoog, behalve (waarschijnlijk) het delay?
    Ja, volgens mij klopt dat wel.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Praktisch helemaal analoog, behalve (waarschijnlijk) het delay?
    Klopt als een bus. Dat "Jutteren" klinkt overigens wel als een mechanisch probleem. Vieze switch of een pot met teveel speling nadat ie een keer een trap heeft gekregen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het is niet naast de deur, dus opsturen lijkt het devies, maar Remco van RRAmplifiers in Terneuzen weet er wel raad mee. Hij heeft ook al allerlei klussen gedaan voor Bert Meulendijk, Angelo de Rijke en anderen. Een vakman hoor.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top