Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Yan (Atmospheric Techno)

    Mijn eerste volledige track die ik gemaakt heb.

    Ik zou het willen omschrijven als atmosferische techno ofzo.

    https://soundcloud.com/user-957288547/yan

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Voor zover dit genre mij aanspreekt: het heeft wel wat, ik vind de opbouw mooi, en je gebruikt mooie geluiden.
    Wat ik minder vindt is de bassdrum: te weinig diepte, onmuzikaal, en teveel op de voorgrond, en verder vind ik het storend dat in de loop van het nummer een bepaalde partij niet meegaat naar het kwint-akkoord. Maar allemaal smaakkwesties; dikke plus.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor je feedback

    Ik had geen idee dat er een kwint-akkoord in mijn nummer zat Mijn theoretische kennis is niet zo heel hoog.
    De kick mag voor mijn smaak juist nog wat steviger. Ik denk dat ik het nummer even een tijdje laat liggen zodat ik er later nog eens fris naar kan luisteren. Als je een paar uur er naar hebt zitten luisteren hoor je bepaalde dingen gewoon niet meer.

    Ik ben zelf voornamelijk blij dat ik eindelijk eens een volledige track heb weten te maken. Meestal zit ik vanalles te prutsen en blijft het bij wat loopjes, maar wordt het nooit meer dan dat. Ik denk dat ik nu een workflow gevonden heb om daar overheen te komen. Nu heb ik de volledige track in een uurtje of 4 gemaakt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Ik had geen idee dat er een kwint-akkoord in mijn nummer zat
    Weet ook niet of dat de goede benaming is, maar ‘telde’ het even uit en kwam uit op vijf, vandaar...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    En ik maar wachten op de flitsende gitaarsolo
    Leuk gedaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    ... Wat ik minder vindt is de bassdrum: te weinig diepte, onmuzikaal, en teveel op de voorgrond...
    Ik vind die compressie dan wel wat hinderlijk, waardoor het gaat 'pompen'. Op iedere beat hoor je even de begeleiding iets wegzakken. Maar dat is misschien bewust zo, want ik hoor dat effect vaker. Mooi vind ik het niet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Dit soort stijlen spreken mij absoluut aan.
    Heb dan ook echt genoten van deze track.
    Erg knap gedaan!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    En ik maar wachten op de flitsende gitaarsolo
    Leuk gedaan



    Ik vind die compressie dan wel wat hinderlijk, waardoor het gaat 'pompen'. Op iedere beat hoor je even de begeleiding iets wegzakken. Maar dat is misschien bewust zo, want ik hoor dat effect vaker. Mooi vind ik het niet.
    Sidechain compression noemen ze dat en is inderdaad bewust zodat je kick er uit blijft knallen. Misschien zou ik de compressie iets rustiger er in kunnen laten komen zodat het minder opvalt. Je hoort het voornamelijk op het moment dat je van de intro overgaat naar het moment dat de kick er in komt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hega Bekijk bericht
    Dit soort stijlen spreken mij absoluut aan.
    Heb dan ook echt genoten van deze track.
    Erg knap gedaan!!
    Zeer bedankt. Jij hebt ook tof spul op SoundCloud. Ik zal er nog eens meer van luisteren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Goede sfeer creëer je hier. Alles is goed te horen, genoeg ruimte voor alle instrumenten. De stijl is iets dat ik niet bewust zal opzoeken maar ook niet zal wegdraaien als het voorbij komt op de radio. Leuk gemaakt!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Zeer bedankt. Jij hebt ook tof spul op SoundCloud. Ik zal er nog eens meer van luisteren.
    Dank je wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top