Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 60
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik zou de Affinity verpatsen en een Classic Player '60 zoeken. Als het niet per se een Fender moet zijn, kun je ook een G&L Tribute Legacy strat overwegen. Maar evengoed een (gebruikte) Blade strat.

    Niet van mij hoor:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

    En een tikje duurder, maar goede gitaren:

    https://www.thomann.de/nl/fret_king_corona_fluence.htm
    Dank je voor de tips, maar ik zou dan ook gelijk voor een deftige versterker moeten uitkijken......

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Een classic player 60 heeft een 12 inch radius. Classic series heeft 7.25 inch. Die Squier heeft 9.5 inch?

    De proffesional is enorm duur geworden, vanaf 1600 euro? Ik heb zelf een 2015 USA strat met fat 50’s pickups, die is voor mij helemaal af, alles klopt (vind ik dan...) Misschien is zo een nog te vinden in gitaarwinkels aan de muur, of 2e hands? Of een American Special, die is wat goedkoper. Classic player 60 lijkt me ook een fijne strat.
    Laatst gewijzigd door raabje; 18 december 2017 om 21:54

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Een classic player 60 heeft een 12 inch radius. Classic series heeft 7.25 inch. Die Squier heeft 9.5 inch?

    De proffesional is enorm duur geworden, vanaf 1600 euro? Ik heb zelf een 2015 USA strat met fat 50’s pickups, die is voor mij helemaal af, alles klopt (vind ik dan...) Misschien is zo een nog te vinden in gitaarwinkels aan de muur, of 2e hands? Of een American Special, die is wat goedkoper. Classic player 60 lijkt me ook een fijne strat.
    Professional is een beetje (veel) te hoog gegrepen voor mijn gitaarspel :-) Morgen eens bij de platenboer binnenlopen misschien gaan voor die classic player 60 ipv de Fender standard strat.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Let op : de mexicaanse standard is op zich geen slechte gitaar hoor maar omdat je toch al zeker weet dat je gitaarspelen leuk vindt, zou ik je dus toch aanraden om eens te vergelijken met een cp 60 die ik toch nog van hogere kwaliteit vind. Je moet echter vooral zelf kiezen wat je het beste bevalt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Wat de versterker betreft : wat is jouw speelsituatie : appartement, rijhuis of vrijstaande woning ?
    Als het niet te luid mag gaan zou ik zeker voor een goede modeling versterker gaan : boss katana, vox valvetronix,...
    Mag het luider gaan kan je ook een lampenversterker overwegen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    verkijk je niet op het merk Fender, zoals al eerder is aangegeven een G&L tribute maar ook andere merken kunnen betaalbare kwaliteit leveren.
    radius is belangrijk, is je speelstijl met veel bending dan ga je het moeilijker krijgen op een 7.5 radius.
    weet je welke muziekstijl je wilt spelen, wie zijn je voorbeelden en ga vooral uitproberen, misschien is er veel leuk tweedehands in je omgeving te koop.
    en dan is er 1 ding dat je attentie vraag, nodigt de gitaar je uit om te spelen, net als een goed afgestelde fiets die je er gewoon om vraagt nog even een blokje om te gaan.
    dat is met een gitaar ook zo, dat voelt goed of niet, wat voor merk en prijs er ook op staat.
    misschien moet je aan een multieffect denken als je je geluidskwaliteit en mogelijkheden wat wilt opkrikken.
    versterker is net zo een zoektocht als gitaar.
    succes

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Feel, sound, looks. In die volgorde.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #18

    Standaard

    iig geef voor jouw doen niet te veel geld uit
    kun je zonder scrpulus ,nog eens een gitaar slopen...eeeuh ik bedoel vakkundig modden

    leergeld you know

  9. #19

    Standaard

    Fender Highway One... de eerste serie. 400 -500 euro op marktplaats.
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2014
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Wat de versterker betreft : wat is jouw speelsituatie : appartement, rijhuis of vrijstaande woning ?
    Als het niet te luid mag gaan zou ik zeker voor een goede modeling versterker gaan : boss katana, vox valvetronix,...
    Mag het luider gaan kan je ook een lampenversterker overwegen.
    Ik woon in een vrijstaande woning ,dus ik kan er met regelmaat flink scheuren...
    ik had gedacht aan inderdaad een vox vt 30 of 40.. heeft toch ook een lampje ;-)
    Laatst gewijzigd door gypsy; 19 december 2017 om 15:38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top