Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard Wat is er aan de hand in Fender land

    Ik ben mij aan het oriënteren op een Fender stratocaster. Zeer recent een Koreaan voor een schappelijke prijs gekocht. Maar wat schetst mijn verbazing: voor een 2e hands Fender uit Japan wordt al snel €700 of meer gevraagd en een Fender uit Mexico doet 2e hands tegenwoordig al €600 of meer!?!

    Waar is de tijd dat een 2e hands USA Fender standaard voor €700 werd verkocht?

    Is er een reden voor deze ontwikkeling? Of is het een kwestie van niet meegaan in de hype?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het is niet alleen in Fenderland. De gehele tweedehands markt laat dit zien. Je kon nog geen twee jaar geleden een ouwe JCM 800 voor rond de 750,- krijgen. Tegenwoordig vragen ze daar zo'n 1250,- voor. We zijn weer uit de crisis, mensen hebben weer wat te besteden en gaan wat verder om aan iets te komen en dat duwt de prijzen omhoog. De tijd van de koopjes is even geweest.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    'T zal aan mij liggen, maar ik vind het wel meevallen, wat men vraagt is lang niet altijd wat men krijgt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik vind het zelf wel vreemd dat Fender nu 100 soorten Stratocasters verkoopt, en dan geen USA standard meer, en wel elite, professional, American Special, etc. De lol van een strat is toch wel ook dat je er prima aan kan knutselen/verbeteren, toch?
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 april 2017 om 22:19

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik vind het zelf wel vreemd dat Fender nu 100 soorten Stratocasters verkoopt, en dan geen USA standard meer, en wel elite, professional, American Special, etc. De lol van een strat is toch wel ook dat je er prima aan kan knutselen/verbeteren, toch?
    'Verbeteren' is een relatief begrip. Wat voor jou een verbetering is, hoeft een ander niet zo te ervaren.
    En wat is er nou 'standard' aan een bouwpakket-gitaar waarvan je willekeurig onderdelen aan elkaar schroeft?

    Verder wordt de 2dehandsprijs idd bepaald door wat de gek ervoor geeft en niet door wat iemand ervoor vraagt
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    We zijn uit de crisis. De markt trekt gewoon aan, wat je bijvoorbeeld ook ziet in de prijzen van tweedehands auto's. Prettig als je iets te verkopen hebt, maar voor de koopjesjager iets minder plezant. Ik vind het prima. Drie jaar terug kon ik mijn amp (Orange) nauwelijks voor een fatsoenlijk bedrag kwijt. Nu lijkt de markt beter.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Tja, daarom begin ik ook niet aan beleggen. Ik weet nooit wanneer het gunstig is om in te stappen en wil er in de praktijk altijd op het verkeerde moment vanaf.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    ?????????
    10 tekens

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat zijn vintage prijzen en dat staat helemaal los van de huidige tweedehands markt. De vintage markt staat echt los van wel of geen crisis.
    Wat Fender betreft, ik ben vanwege al die nieuwe modellen en daardoor ook prijsstijgingen want elk nieuw model wat ze uitbrengen is 150-200 euro duurder dan al het voorgaande, al jaren into custom bouwers als het op strats aankomt. En Fender maakt niet voor niets de laatste 10 jaar verlies. Nu proberen ze vanalles om het vege lijf te redden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Sommige Japan Fenders zijn erg gewild en brengen daardoor veel op, soms inderdaad meer dan USA Fenders. Het probleem is dat er door de jaren heen zoveel verschillende modellen in verschillende prijsklassen in verschillende landen zijn gemaakt dat je bij zowel Fender als Gibson soms door de bomen het bos niet meer ziet. En soms heeft het ook gewoon te maken met een te hoge vraagprijs. Dat ligt niet aan de crisis, dat was de afgelopen jaren ook zo. Soms zien mensen op internet (bij ebay, internationale bieders) een of andere prijs staan en dan denken ze dat ze dat voor hun gitaar of versterker ook via Marktplaats zullen gaan krijgen. Daarom: goed zoeken, er zijn zo ontzettend veel strats in omloop dat er geen enkele reden is om teveel te betalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top