Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard eigen draai aan L6s copy van Custom

    wilde even wat postings in verschillende topics bij elkaar plaatsen over mijn project met de L6s copy van het merk Custom
    overgenomen van Wietse waarvan ik wist dat de originele pickups dezelfde problemen hebben als die van het origineel van Gibson.
    de hars waarmee de spoelen zijn afgesloten tasten de coating aan van de wikkelingen en daardoor voor eeuwig onbruikbaar, zelfs de kapjes krijg je er niet meer af.
    verder was de brug niet compleet, maar dit was niet erg omdat ik toch graag een rollerbridge wilde.
    hoe dat verliep vindt je hier:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...achtige-gitaar

    maar de basis was dit:


    en dit zit er qua elektronica nog in, maar wordt vervangen



    en deze brug zal er uiteindelijk op komen


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    omdat het mij allemaal wat te flauw was qua uitstraling de body geschuurd



    hierna met zwarte clou waterbeits gekleurd en weer grotendeels weg geschuurd tot dit



    met clou beits mahonie rood weer wat kleur aangebracht



    en omdat de kleur mij te fris was met een mix van Rustin Danish oil en hun zwarte eigen kleurstof de frisheid was weggehaald.



    maar de combi van mahonie met het gelige van de originele kleur vond ik zelf niet geslaagd, dus maar weer geschuurd.



    en weer gekleurd met een meer bruinige tint van clou



    hierna met danish en later bijenwas hier uitgekomen

    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 21 mei 2018 om 15:56

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Hmm, zo van de foto's vind ik die te frisse tint wel mooi. Maar dat is van de foto en in het echt oogt het anders en het is en blijft een smaak kwestie.

    Wat ga je met de controls doen, originele setup? Dus met serie- / parallelschakeling en high- en mid-cut regelaar of meer conventioneel?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Hmm, zo van de foto's vind ik die te frisse tint wel mooi. Maar dat is van de foto en in het echt oogt het anders en het is en blijft een smaak kwestie.

    Wat ga je met de controls doen, originele setup? Dus met serie- / parallelschakeling en high- en mid-cut regelaar of meer conventioneel?
    als het een rosewood achtige toets was geweest had ik hem waarschijnlijk wel zo gelaten maar voor mij kwam het totaal plaatje niet zoals ik wilde.

    zoals het nu staat helpt iemand mij aan een 6 standen schakelaar ( ik heb er wel een bij, de originele, maar geen idee hoe dat ooit was aangesloten of hoe anders te gebruikten)
    verder
    master volume. en de G&L PTB bass en treble regeling.
    pickups worden Bill Lawrence.
    l500 uit de jaren 70/80 met curved blad met alleen 2 draads aansluiting
    L500XL met 5 draads aansluiting. dus hier de mogelijkheid hem serie/parallel te schakelen.
    ik moet eerlijk zeggen dat ik de 5 weg schakeling van Bill in mijn tele heel bruikbaar vindt, dus misschien proberen die mee te nemen in dit verhaal.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    gisteren met het fretwerk aan de gang geweest.
    best wel lastig met een gelijmde body en headstock onder een hoek.

    jumbo frets met wat houtlijm in de fretslot geplaatst



    en daarna de zijkanten vlak met de toets gemaakt.
    ik schuin de uiteinden nooit af, maar maak ronde bolletjes op het einde.



    volgende stap, fretboard en body afplakken, frets markeren en vlakken

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zoals het nu staat helpt iemand mij aan een 6 standen schakelaar ( ik heb er wel een bij, de originele, maar geen idee hoe dat ooit was aangesloten of hoe anders te gebruikten)
    Deze had je vast al gevonden:



    Vraag is of Custom zo'n zelfde schakelaar gebruikte.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Je hebt voor die bedrading een speciale draaischakelaar nodig, een 3P6T. Heb ooit eens een L6 circuit moeten herbouwen voor in een L9, en heb daarvoor het schema gedissecteerd zodat ik weet hoe de schakelaar werkt.



    Het grootste probleem gaat zijn om een juiste schakelaar te vinden, vanwege de geringe diepte van een L6 past de versie van Stewmac/Allparts niet. Gibson had een erg dunne schakelaar in de jaren '70, dus je grootste kans gaat ebay zijn. Aangezien jij al een schakelaar hebt, is het gewoon een kwestie van doormeten. Je hebt 3 terminals, die ieder 6 uitgangsposities hebben. Dus me een multimeter moet je voor iedere stand even nameten welke 6 punten (3 vaste, 3 variabelen) met elkaar verbonden worden. Nummer die met letters, en de vaste terminals met cijfers, en dan gewoon het schema hierboven volgen (niet gebruikte terminals zijn dubbel geletterd, zoals de "e" en de "i").
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 22 mei 2018 om 09:14
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Deze had je vast al gevonden:



    Vraag is of Custom zo'n zelfde schakelaar gebruikte.
    klopt, dat schema had ik al, alleen ik weet niet hoe je dat vertaald op de schakelaar zelf, welke aansluiting waar horen en volgens mij heb je gelijk dat deze er niet zo uit ziet als het origineel.

    misschien ga ik zelfs eerst even proefdraaien met de pickups en een gewone 3 standen switch om te horen hoe de combi is met de gitaar zelf.
    BL pickups gelden al als bright en ben benieuwd wat dat doet in een full maple gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    voorbereidingen voor het vlakken.
    de toets afgedekt met schilderstape en de fretstops een kleurtje gegeven met een marker



    en een vraag of iemand iets weet over deze 6 standen schakelaar die er origineel in zit?





    hoe kom je erachter hoe je deze moet gebruiken/aansluiten, iemand een idee?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Je wilt een nieuwe schakelaar gebruiken?

    Optie 1: Je kunt zo te zien tussen de platen de schakelcontacten zien en misschien nog wat in welke stand met elkaar wordt verbonden. Uittekenen en 'vertalen' naar de schakelcontacten van de te gebruiken schakelaar.

    Optie 2: Als je het niet kunt zien, moet je met de multimeter aan de gang om te zien welke schakelcontacten worden per stand worden verbonden.

    Het lijkt erger dan het is; als je namelijk in een stand een verbinding hebt gevonden, schuift de verbinding een stand verder ook op.
    Gezien de schakeling van Gibson waar er per pool steeds maar 2 punten worden verbonden, lijkt me dat hier ook.

    Verder weet je hopelijk nog hoe het zat aangesloten of kun je dat nog spieken op de foto van toen het er nog in zat.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top