Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard Into the Blacklight-Generate

    Zo, weer een liedje af
    Dit keer een vrij lang nummer voor de afwisseling: 10.37 minuutjes, mooi tijd om even een biertje erbij te pakken...
    Wederom opgenomen, gemixt en gemasterd door Gavin Harte. Opgenomen bij Moonstudio te Maasbracht. Aanvullende opnames bij Gavin thuis.
    Please enjoy: https://soundcloud.com/mrestpas/into...light-generate

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klinkt lekker hoor..... vette gitaren enzo...! Gedateerde muziek, maar dat weet je zelf ook wel
    Ik vind de mix wat bonkig en mis wat hoog. (B2031)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Klinkt lekker hoor..... vette gitaren enzo...! Gedateerde muziek, maar dat weet je zelf ook wel
    Ik vind de mix wat bonkig en mis wat hoog. (B2031)
    Thanx Erik!
    En ja, niets vernieuwends in dit genre van onze kant...
    Zal ook wel niet gaan gebeuren. Maar mij bevalt het wel

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Muzikaal vind ik het best goed. Idd niet vernieuwend, maar wie zegt dat dat moet. Ik hoor wat Bowie-achtige wendingen, hardrock uit de eighties en symfonische rock van een paar decennia terug. Tekstueel vind ik het minder spannend en de zang pakt me niet echt. Het zit in de voordracht en deels in de zanglijnen, denk ik. Kan ook mijn smaak zijn, maar ik denk dat er vocaal meer kan met dit nummer.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard

    Leuk, een echt "epic" in symfonische rock traditie. Ook ik vind de zang niet heel sterk maar dat mag best in deze stijl. Misschien zou je wat meer de focus kunnen leggen op instrumentale passages.

    Qua mix zitten bijna alle instrumenten het middengebied. Meer nog dan hoge tonen mis ik vooral lage bassen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Muzikaal vind ik het best goed. Idd niet vernieuwend, maar wie zegt dat dat moet. Ik hoor wat Bowie-achtige wendingen, hardrock uit de eighties en symfonische rock van een paar decennia terug. Tekstueel vind ik het minder spannend en de zang pakt me niet echt. Het zit in de voordracht en deels in de zanglijnen, denk ik. Kan ook mijn smaak zijn, maar ik denk dat er vocaal meer kan met dit nummer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Leuk, een echt "epic" in symfonische rock traditie. Ook ik vind de zang niet heel sterk maar dat mag best in deze stijl. Misschien zou je wat meer de focus kunnen leggen op instrumentale passages.

    Qua mix zitten bijna alle instrumenten het middengebied. Meer nog dan hoge tonen mis ik vooral lage bassen.
    Thanx guys!
    Qua zang is dit lied nogal een struggle geweest. Lou, onze zanger, heeft vanaf het begin moeite gehad met dit lied. De tekst is geschreven door de toetsenist en misschien komt het juist daardoor dat hij het niet goed voelt. De zanglijnen zijn in deze opname verdeeld over Lou en de drummer. Ik wil dit feit absoluut niet aanvoeren als excuus want al met al ben ik niet ontevreden en is het gene wat je hier hoort het maximaal haalbare resultaat voor ons. We hebben dit lied vorige maand voor het eerst live gespeeld en het werd eigenlijk best goed ontvangen dus ik mag niet klagen.

    Wat de mix betreft: Het blijft een kwestie van smaak en is het resultaat van een compromis. De bas bijvoorbeeld had eerder nogal veel laag en dat was redelijk storend en weinig definitie. Dit zijn uiteraard keuzes. Achteraf zal er heus wel iets zijn dat beter had gekund...zul je altijd blijven zien.

    Anyway, zeer bedankt voor het luisteren!
    Laatst gewijzigd door pasqual; 16 maart 2019 om 22:13

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Je kunt het niet iedereen naar de zin maken Pasqual en je zult altijd het gevoel houden dat het beter kan.

    Maar ik vind het best lekker.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Je kunt het niet iedereen naar de zin maken Pasqual en je zult altijd het gevoel houden dat het beter kan.

    Maar ik vind het best lekker.
    Mijn dank is groot

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Thanx guys!
    Qua zang is dit lied nogal een struggle geweest. Lou, onze zanger, heeft vanaf het begin moeite gehad met dit lied. De tekst is geschreven door de toetsenist en misschien komt het juist daardoor dat hij het niet goed voelt. De zanglijnen zijn in deze opname verdeeld over Lou en de drummer. Ik wil dit feit absoluut niet aanvoeren als excuus want al met al ben ik niet ontevreden en is het gene wat je hier hoort het maximaal haalbare resultaat voor ons. We hebben dit lied vorige maand voor het eerst live gespeeld en het werd eigenlijk best goed ontvangen dus ik mag niet klagen.

    Wat de mix betreft: Het blijft een kwestie van smaak en is het resultaat van een compromis. De bas bijvoorbeeld had eerder nogal veel laag en dat was redelijk storend en weinig definitie. Dit zijn uiteraard keuzes. Achteraf zal er heus wel iets zijn dat beter had gekund...zul je altijd blijven zien.

    Anyway, zeer bedankt voor het luisteren!
    Ik heb in vroegere bands ook veel materiaal geschreven en de zang is dan idd vaak een struggle, is ook mijn ervaring. Soms qua timing, maar vaak ook voelt een zanger niet meteen hoe zo'n nummer idealiter moet worden uitgevoerd. Ik heb destijd ontzettend veel partijen voor moeten zingen. Tot in den treure soms.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ik weet niet hoe die gasten hier afluisteren, maar ik luister door een paar goeie yamaha studio monitoren
    en vind niets mis met mix. Zowel bas als de hoge tonen hoor ik prima. Mooie mix zelfs vind ik.
    En een mooie compositie . En het geluid van de zanger vind ik ook prima hij doet me een beetje denken aan Steve Hogarth
    goed solo geluid en een geweldige solo
    Al met al prima hoor

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top