Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb veel gewerkt met ampfarm en zodoende ook in de techniek erachter,
    hulde voor die jongens, monniken werk, heel veel parameters kan je ook niet aan de gebruiker geven maar een global grasp over de pre fab is van alle kanten logischer voor de obvious reasons,
    zoals daar zijn dat jou apparatuur, koptelefoon en/of omgeving niet die van een lab/scope zijn

    ik vraag niet veel he, paar knoppen
    kleine moeite, groot plezier
    De meeste software op dat gebied heeft die knoppen ook echt wel. Ampfarm, bestaat dat nog steeds? Is prehistorisch, toch? Voor de Helix had Line 6 alleen vaste eigen speaker sim die niet bepaald geweldig was..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik had ook een hippe 4 (of 5) pedaaltjes-in-één zo'n 30 jaar geleden, de Boss ME-5, prima ding. Toch ben ik meer van de programmeerbare bakken, gewoon om ik effect X de ene keer zus en de andere keer zo wil gebruiken binnen één song of setlist. En ik ben nu zeer tevreden over de Helix omdat ie niet alleen patches kent, maar ook snapshots, dat is een beetje best of both worlds. Ik heb dan binnen één patch, èn pedaaltjes welke ik aan en uit kan doen, én verschillende effecten, amp/cab sim etc die ik aan/uit kan doen (snapshots), ook nog eens met verschillende standen van parameters. Het enige nadeel is idd dat ik de relatief grote bak in een sterke flight achtige case meesjouw, het geheel is niet super licht en ook niet super klein. Maar ach

    Dit ding lijkt me handig klein, en als je tevreden met de sounds en de mogelijkheden bent, dan is t dus een goede keuze!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    De meeste software op dat gebied heeft die knoppen ook echt wel. Ampfarm, bestaat dat nog steeds? Is prehistorisch, toch? Voor de Helix had Line 6 alleen vaste eigen speaker sim die niet bepaald geweldig was..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Toen MacOs naar 64 bit ging heb ik ampfarm eraf moeten gooien
    jaar of 10 geleden? de plugin is volgens mij wel naar 64 gegaan.
    basis techniek van sampling/modificatie blijft hetzelfde, hun modellen archief zie ik ook zo snel niet iemand nog nadoen,

    maar ach, een oude tubescreamer, rangemaster of echoplex zijn nog steeds relevant,
    denk je dat dat voor digitaal anders zal zijn?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Toen MacOs naar 64 bit ging heb ik ampfarm eraf moeten gooien
    jaar of 10 geleden? de plugin is volgens mij wel naar 64 gegaan.
    basis techniek van sampling/modificatie blijft hetzelfde, hun modellen archief zie ik ook zo snel niet iemand nog nadoen,

    maar ach, een oude tubescreamer, rangemaster of echoplex zijn nog steeds relevant,
    denk je dat dat voor digitaal anders zal zijn?
    Ampfarm bestaat nog steeds geloof ik 😳

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Valeton Dapper Indie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik had ook een hippe 4 (of 5) pedaaltjes-in-één zo'n 30 jaar geleden, de Boss ME-5, prima ding. Toch ben ik meer van de programmeerbare bakken, gewoon om ik effect X de ene keer zus en de andere keer zo wil gebruiken binnen één song of setlist. En ik ben nu zeer tevreden over de Helix omdat ie niet alleen patches kent, maar ook snapshots, dat is een beetje best of both worlds. Ik heb dan binnen één patch, èn pedaaltjes welke ik aan en uit kan doen, én verschillende effecten, amp/cab sim etc die ik aan/uit kan doen (snapshots), ook nog eens met verschillende standen van parameters. Het enige nadeel is idd dat ik de relatief grote bak in een sterke flight achtige case meesjouw, het geheel is niet super licht en ook niet super klein. Maar ach

    Dit ding lijkt me handig klein, en als je tevreden met de sounds en de mogelijkheden bent, dan is t dus een goede keuze!
    Mijn digitale programmeerbare effectenavontuur is begonnen en al snel hopeloos gestrand begin jaren 90 met een Digitech GSP-5…… tijdje gebruikt maar snel weer teruggestapt op pedaaltjes. Allejezus, wat een gehannes: het thuis geprogrammeerde effect bleek op het podium echt nooit te klinken zoals ik wilde en ter plekke aanpassen was een ramp. Ben er zo getraumatiseerd van geraakt dat ik er nooit meer aan begonnen ben….

    Nee, opa blijft old school….. alleen op de iphone gebruik ik wat amp sims (AmpliTube en AmpKit) om in combinatie met m’n reisgitaar en een iRig lekker onder de koptelefoon te kunnen spelen op vakantie en af en toe wat op te nemen.

    Voor mij is deze Valeton een goede keuze. Maar gaat m’n pedalenbord niet vervangen. Sowieso niet in m’n jazzgroovefunkkwartet waar ik heel veel met wah, octaver, rotary speakers en freeze-pedaal doe (zit hier allemaal niet op) en waarschijnlijk ook niet in de Amy Winehouse tribute, waar ik alleen maar wat reverb, tremolo, chorus en delay gebruik. Dat zit hier wel op maar voor echt live gebruik vind ik m’n pedalenbordje dan toch fijner en klinkt toch ook wel beter heb ik het idee.

    De Valeton is voor de repetities, wij repeteren in het centrum van Den Haag, dus ik ga altijd op de fiets. Hoewel m’n ‘Amy-bordje’ in een laptoptas past en gemakkelijk in de fietstas kan, is het toch fijner alles in één gitaartas te passen, zeker als we na de repititie nog even een biertje doen bij de Fiddler of op de Grote Markt, dan heb ik maar één tas om op te passen!

    Het lijkt er dus serieus op dat ik dit pedaal heb gekocht om gemakkelijker na de repetitie te kunnen borrelen 🤣🤣 hihihi
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 2 augustus 2022 om 13:50
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    GRappig, mijn ervaringen zijn precies andersom, ik haat pedaaltjes, want kabels, want voeding, want fysieke knopjes waar je tegen aan kunt stoten per ongeluk, want fysieke knopjes en dus niet programeerbaar etc etc

    En ik ben ook best oldskool hoor (50 hier hehe)\

    Anway, veel plezier!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Het lijkt er dus serieus op dat ik dit pedaal heb gekocht om gemakkelijker na de repetitie te kunnen borrelen 藍藍 hihihi
    Ik dat verband ben ik grote fan van deze thomann jongen,
    groot genoeg voor uw Gretsch en in zijbag past een pedaltrain nano waar weer 5 mini's op passen
    snoeren, voeding, slide en capo en hop, op de fiets,
    alleen als het regent houdt ie je niet goed droog

    als het in de bus moet dan zijn er weer andere bags met meer padding en meer snug
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 augustus 2022 om 16:02
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik dat verband ben ik grote fan van deze thomann jongen,
    groot genoeg voor uw Gretsch en in zijbag past een pedaltrain nano waar weer 5 mini's op passen
    snoeren, voeding, slide en capo en hop, op de fiets,
    alleen als het regent houdt ie je niet goed droog

    als het in de bus moet dan zijn er weer andere bags met meer padding en meer snug
    Haha, die heb ik gewoon ook, in een andere kleur:


    Maar voor de Tele gebruik ik meestal deze van AliExpress, compacter en lichter (maar wel goed stijf schuimrubber!) en past de Valeton dus mooi in:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    ahja, daar heb ik er ook 2 van
    in de kleine passen de shortscales zoals melody maker en jaguar
    in de grote de euh grotere
    geen Gretsch en Jumbo's daar is de Thomann dus voor
    dat is een soort Ikea boodschappen tas
    niet de mooiste, wel de meest praktische


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Great minds think alike, Pepe! 🤪🤣
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top