Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 46 van 101 EersteEerste ... 3644454647485696 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 1001
  1. #451
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Er moest nog een gat van het wiring channel naar de control cavity. Zo iets heb ik ook al eens flink verkloot (en weer gerepareerd, haha !) maar het ging deze keer prima.



    Het gat kwam precies uit waar ik wilde, tussen de twee pots.



    Over fouten gesproken: Dit gebeurde ooit met de Dusty Hill bas.



    En dan nu: schuren. De hele body, met 100, 180, 240, 320 en 400 grit.









    De randen van de Firebird zijn alleen maar een beetje rond geschuurd, dus ze hebben geen enorme (gefreesde) afronding. Zo iets als een Telecaster bijvoorbeeld. Dat lukt prima met schuurpapier.





    En Sinterklaas kwam ook nog even langs. Niet helemaal actueel, maar een Strat staat hier ook nog wel ergens, haha !

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 22 november 2020 om 18:46

  2. #452
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Misschien een newbie vraag: wat voor draad gebruiken jullie voor de elektra ? De draden van het neck element zijn bijvoorbeeld te kort om de control cavity te bereiken. Kan ik ze gewoon verlengen met koperdraad (dit bijvoorbeeld) ?

  3. #453
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik heb even gemist welke elementen je wilt toepasen, wat voor bedrading daaraan vast zit en of je ook nog shielding wilt aanbrengen. Maar afgeschermde kabel is sowieso toch wel een must. Hoeft niet hetzelfde te zijn als wat van de gitaar naar de versterker gaat, een dunnere audiokabel is prima.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #454
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb even gemist welke elementen je wilt toepasen, wat voor bedrading daaraan vast zit en of je ook nog shielding wilt aanbrengen. Maar afgeschermde kabel is sowieso toch wel een must. Hoeft niet hetzelfde te zijn als wat van de gitaar naar de versterker gaat, een dunnere audiokabel is prima.
    Het zijn Artec mini humbuckers. Er komen vijf draadjes uit: zwart en groen, rood en wit (die laatste twee zitten al aan elkaar gesoldeerd) en een blanke aardedraad. Er is niks afgeschermd: gewoon dunne draadjes met plastic er omheen. De kleuren kloppen met een schema voor SD humbuckers die ik op internet vond.







    Ik wil best alle holtes afschermen; ik heb hier nog een rol ‘zilverfolie’, of nog makkelijker, ik koop een potje van die zwarte shielding paint.
    De draden van de pickups zijn dus volgens mij niet afgeschermd. Helpt dan het afschermen van de holtes genoeg ? En waar vind ik die afgeschermde draad ? Ik ben kwa elektronica echt een nitwit ...

    EDIT: Ik vond dit. Een boel draadjes, maar wat heb ik nodig ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 22 november 2020 om 22:12

  5. #455
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Voor de zekerheid even doormeten als he een multimeter hebt. Die kleurcodes zijn heel vaak anders dan wat sd gebruikt.

  6. #456
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Voor de zekerheid even doormeten als he een multimeter hebt. Die kleurcodes zijn heel vaak anders dan wat sd gebruikt.
    Er is geen haast bij; de hele elektra duurt nog wel even. Maar ik heb geen idee wat ik moet meten. Daar moet ik me maar eens in gaan verdiepen. En anders wordt het trial & error.

  7. #457
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Ik vind dit op het internet: https://spartanmusic.co.uk/blogs/smb...ing-guide-book

    De kleurcodes zijn dus iets anders dan Seymour Duncan. Overigens zijn alleen zwart en groen omgewisseld. Zou je het wel bedraden als een SD, zou het ook prima werken.
    Laatst gewijzigd door Stefan16384; 23 november 2020 om 07:47

  8. #458
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    De bedrading zou afgeschermd kunnen zijn, een beetje afhankelijk of je aardedraad onder de isolatie naar een gevlochten mantel gaat of niet.

    Voor het meten van de humbucker zet je je multimeter op weerstandsmeting. Dan meet je de 2 losse draden. Ik verwacht dat je met zo een humbuckertje rond de 8K ohm zal meten als de juiste draden aan elkaar zitten. Rond de 4K ohm dus als je de verkeerde draden hebt verbonden.

    Het setje draad wat je stuurde van newtone zou voldoende. Zelf pak ik meestal dit soort draad https://www.tonefactory.nl/vintage-pick-up-kabel. Is het geshield en je kan je aarding van de potmeters gelijk mee laten lopen over de buitenmantel, scheelt hoeveelheid draadjes in de control cavity. Wel even opletten met je aarding dat je 1 richtingsverkeer hebt, geen lus.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 23 november 2020 om 11:43
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #459
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Voor het meten van de humbucker zet je je multimeter op weerstandsmeting. Dan meet je de 2 losse draden. Ik verwacht dat je met zo een humbuckertje rond de 8K ohm zal meten als de juiste draden aan elkaar zitten. Rond de 4K ohm dus als je de verkeerde draden hebt verbonden.
    Moet de hele zaak dan al aangesloten zijn, of kan je dat gewoon op de losse pickups meten ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het setje draad wat je stuurde van newtone zou voldoende.
    Wat bedoel je met ‘newtone’ ? Deze ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wel even opletten met je aarding dat je 1 richtingsverkeer hebt, geen lus.
    Oh dus je kan de aardedraad naar de brug niet zomaar overal op een pot vast solderen ?

    Met hout en schroefkes werken gaat me tegenwoordig best aardig af, maar van de elektra heb ik echt nul verstand. Weet iemand ergens een site waar dat allemaal eens goed wordt uitgelegd ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 23 november 2020 om 16:52

  10. #460
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Moet de hele zaak dan al aangesloten zijn, of kan je dat gewoon op de losse pickups meten ?
    Met hout en schroefkes werken gaat me tegenwoordig best aardig af, maar van de elektra heb ik echt nul verstand. Weet iemand ergens een site waar dat allemaal eens goed wordt uitgelegd ?
    Ik heb hier een link naar een pdf die ik ooit verzameld heb van dingen die je allemaal met een multimeter kan testen voor gitaar. Hopelijk heb je er wat aan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top