Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 78
  1. #11

    Standaard

    het viel mij niet op. Maar drums met een muis inklikken is voor debielen Fu, een goede drummer gaat het geheel naar een heel nieuw nivo tillen, maar dat zei ik 2012 ook al tegen je denk ik . Aint gonna happen, aint gonna happen

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    I know I know. Maar vind je de sound zelf oké (voor samples dan he)? Of mag t dikker en snappier?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    I know I know. Maar vind je de sound zelf oké (voor samples dan he)? Of mag t dikker en snappier?
    Je vraag impliceert dat je het niet weet Fu.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Hello,

    Ik ben streng vandaag. Net terug van Graspop en heb gisteren Meshuggah zien rulen.

    Die drumrolls zijn op zich ook niet verkeerd vind ik, alleen matcht het niet zo goed met de gitaar daar. In plaats van de drums daar veranderen, zou je ook een soort op tilt slaand hoger gitaarstukje ertussen kunnen stoppen, a la dit (van eergisteren ) op 1.13. (Dan zou ik op 0.14 van jouw stukje de drums veranderen, maar op 0.35 het bovenstaande doen, of iets dergelijks.)

    Tot 0.28 vind ik hem het vetst. Die cleane gitaar in het begin klinkt echt en zelfs een tikkeltje lo-fi en dat pakt hier goed uit, wat knap is in het steriele djentgenre.

    Verder zit er vooral in het begin een soort ruisje met tremolo. Die zou ik of iets harder doen (en dan vlnr ofzo), of weglaten. Nu twijfelde ik of het bewust was, onderdeel was van de drums, of een toevallige bijkomstigheid.

    In plaats van de djent-gitaar dubben, zou je hem ook wat zachter kunnen zetten en dan de bas harder zetten en wat meer body geven. Dan misschien iets minder compressie en dan beukt ie nog wat meer.

    Ik vind dat er mooie (en zoals gezegd vernieuwende) dingetjes inzitten. Bovendien (maar dat schijnt gewoonte te zijn ) is het weer knap ingespeeld.

    Loeters,

    Merijn

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ha Kooimans! Streng is goed, al kan ik natuurlijk niet opboksen tegen de Mesjokke heren.

    Ik zal je stukje nog eens goed luisteren want ik hoorde gisteren over de mobiel niet goed waar je op doelde.

    Ook weet ik niet wat je met het ruisje met tremolo bedoelt?? Waar precies? Ik heb alleen gitaar, (nep-)bas en (nep-)drums. Misschien de galm van de drums?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ha Kooimans! Streng is goed, al kan ik natuurlijk niet opboksen tegen de Mesjokke heren.

    Ik zal je stukje nog eens goed luisteren want ik hoorde gisteren over de mobiel niet goed waar je op doelde.

    Ook weet ik niet wat je met het ruisje met tremolo bedoelt?? Waar precies? Ik heb alleen gitaar, (nep-)bas en (nep-)drums. Misschien de galm van de drums?
    Ik denk nu dat het voorbeeld dat ik gaf niet optimaal weergaf wat ik bedoelde ook; slechts een beetje. Ik verwoord het iets anders: het mooie aan djent vind ik het machinale en daardoor bijna onmenselijke karakter. Dat kan dus op tilt slaan, als in, vastlopen. Als je over die drumrolls op dezelfde accenten een reeks hogere noten plaatst krijg je zo'n effect. Meer zoals hier op 0.53.

    Die "ruis" die ik bedoel is het best hoorbaar in de eerste helft en ook in het intro zonder drums, dus het zal haast in de gitaar zitten. Het zijn opkomende golfjes precies tussen de gitaaraccenten in en het maakt het geheel wel wat groovender. Misschien iets noise reducerigs bedenk ik net?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oké we hebben iig één helft van t mysterie opgelost Ik snap nu wat je bedoelt met hoge nootjes. Thanks, ik zal eens kijken. Djent verzinnen komt nog niet zo natuurlijk, daar ik t bijna nooit luister en, nog erger , ik speel bijna nooit gitaar meer

    Maar die ruisgolvjes? Het kan alleen maar de hi-hat zijn of emmm... de ruis van t niet perfect afdempen van de korte start/stop-noten?

  8. #18

    Standaard

    ff een beetje plagen
    vin um wel semi grappig



  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Hello,

    Ik ben streng vandaag. Net terug van Graspop en heb gisteren Meshuggah zien rulen.

    Die drumrolls zijn op zich ook niet verkeerd vind ik, alleen matcht het niet zo goed met de gitaar daar. In plaats van de drums daar veranderen, zou je ook een soort op tilt slaand hoger gitaarstukje ertussen kunnen stoppen, a la dit (van eergisteren ) op 1.13. (Dan zou ik op 0.14 van jouw stukje de drums veranderen, maar op 0.35 het bovenstaande doen, of iets dergelijks.)

    Tot 0.28 vind ik hem het vetst. Die cleane gitaar in het begin klinkt echt en zelfs een tikkeltje lo-fi en dat pakt hier goed uit, wat knap is in het steriele djentgenre.

    Verder zit er vooral in het begin een soort ruisje met tremolo. Die zou ik of iets harder doen (en dan vlnr ofzo), of weglaten. Nu twijfelde ik of het bewust was, onderdeel was van de drums, of een toevallige bijkomstigheid.

    In plaats van de djent-gitaar dubben, zou je hem ook wat zachter kunnen zetten en dan de bas harder zetten en wat meer body geven. Dan misschien iets minder compressie en dan beukt ie nog wat meer.

    Ik vind dat er mooie (en zoals gezegd vernieuwende) dingetjes inzitten. Bovendien (maar dat schijnt gewoonte te zijn ) is het weer knap ingespeeld.

    Loeters,

    Merijn
    Ja, en dan krijg je Duhsjaak himself er ook nog even bij. Eerder is mijn opvatting over Djent al genoemd: het moet echt apestrak en robot/mechanisch.

    Ik weet niet genoeg van deze muziek (had ik dacht ik al gezegd), maar nu Merijn Mesjokke noemt, dan heb je daar een drummertje die een pracht geluid heeft voor zijn/jouw soort muziekjes.

    Vraag mij niet even precies te zeggen wat goed is of moet worden verbeterd. Maar Mesjokke heeft een mooi klinkende drummert. En hoe heet die Sjaak ook al weer. Kheb t wel geweten...

    Vriendélijke groet, Gus

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Thanks Gus Ik heb overigens ook een sample pack van die drummert (EZX DFH voor de nerds).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top