Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 57
  1. #11

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Hoi, welkom hier!

    Ibanez heeft vanaf €230 tot €700 ook best wel een paar gitaartjes die het zouden kunnen doen. En kijk ook eens bij Jackson, die hebben ook leuke modellen. Tot €700 is de keuze best heel uitgebreid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ycheeres Bekijk bericht
    De Ibanez is net wat boven mijn budget heen.

    Mijn SG heeft geen humbuckers. Mijn versterker wordt sowieso vervangen. Ik dacht aan een line6 of Marshall. Maar dus humbuckers zijn vooral belangrijk? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Dan ga ik een wat gitaren testen
    Metal wordt meestal gespeeld met humbuckers (maar niet altijd, er zijn geen "regels"). Er zijn veel verschillende soorten humbuckers, dus da's ook weer een verhaal op zich. Versterkers: er is van alles en nog wat te koop. Line6 zou ik niet doen, en ik zou ook zeker verder kijken dan Marshalls (voor metal kan ENGL interessant zijn). Als je allebei (gitaar + versterker) gaat vervangen zou ik rustig de tijd nemen en heel veel gaan testen, rondvragen, opnieuw proberen enzovoorts. De combinatie gitaar / versterker is belangrijk (de ene gitaar klinkt op versterker A heel goed maar op versterker B minder).

  4. #14

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hoi, welkom hier!

    Ibanez heeft vanaf €230 tot €700 ook best wel een paar gitaartjes die het zouden kunnen doen. En kijk ook eens bij Jackson, die hebben ook leuke modellen. Tot €700 is de keuze best heel uitgebreid.
    Hoi,

    Dankjewel! Dan zal ik ook nog even gaan kijken naar Jackson, misschien dat ik daar nog wat tussen vind

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Metal wordt meestal gespeeld met humbuckers (maar niet altijd, er zijn geen "regels"). Er zijn veel verschillende soorten humbuckers, dus da's ook weer een verhaal op zich. Versterkers: er is van alles en nog wat te koop. Line6 zou ik niet doen, en ik zou ook zeker verder kijken dan Marshalls (voor metal kan ENGL interessant zijn). Als je allebei (gitaar + versterker) gaat vervangen zou ik rustig de tijd nemen en heel veel gaan testen, rondvragen, opnieuw proberen enzovoorts. De combinatie gitaar / versterker is belangrijk (de ene gitaar klinkt op versterker A heel goed maar op versterker B minder).
    Ik zal me nog meer gaan verdiepen in humbuckers dan, misschien is dat ook handig. Dankjewel voor de tip! Ik ben al een tijdje bezig met zoeken naar een gitaar en ook online zoeken naar tips, maar vaak spreken dingen elkaar tegen. Bijvoorbeeld sommige zeggen actieve humbuckers beter zijn en andere zeggen passieve. En dat gelijmde nek beter is, maar de andere zegt weer dat het niet uitmaakt.

    Het is zeker ook net wat je zelf prettig vind spelen en voor wat voor geluid je gaat denk ik?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Metal wordt meestal gespeeld met humbuckers (maar niet altijd, er zijn geen "regels")..
    Nou ja nogal een understatement. Ik denk 99.9999999999% van de metal haha

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ycheeres Bekijk bericht
    Ik zal me nog meer gaan verdiepen in humbuckers dan, misschien is dat ook handig. Dankjewel voor de tip! Ik ben al een tijdje bezig met zoeken naar een gitaar en ook online zoeken naar tips, maar vaak spreken dingen elkaar tegen. Bijvoorbeeld sommige zeggen actieve humbuckers beter zijn en andere zeggen passieve. En dat gelijmde nek beter is, maar de andere zegt weer dat het niet uitmaakt.

    Het is zeker ook net wat je zelf prettig vind spelen en voor wat voor geluid je gaat denku ik?
    Internet staat vol met kul. Anyway. Gelijmde neck, neck-thru, one piece, je hoort wel verschil, maar zeker voor metal maakt t niet zo uit. Humbuckers hebben ws alle gitaren die je noemde. Ook die ik noemde. Met de merken die je noemde, en Jackson en Ibanez RG modellen, kun je gegarandeerd metal spelen.

    Qua sound, ik raak je een goede multi fx aan. Dan kun je die met hoofdtelefoon, laptop/pc of grote versterker spelen en klink je altijd metal. En ben je altijd portabel.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ja nogal een understatement. Ik denk 99.9999999999% van de metal haha
    ik ken geen bal van metal maar ken er toch aantal: Malmsteen, die kerel van Iron Maiden, en John 5 met zijn sig tele: spelen volgens mij allemaal met singlecoils, dus je percentage klopt niet vrees ik.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik dacht nog laat ik niet toevoegen "als er nou maar niet iemand met een handvol uitzonderingen gaat kimen" en ja hoor. Ik denk niet dat jij door hebt hoeveel metal artiesten er zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top