Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Ik weet niet of ze bedoelen dat dat ding niet klinkt met de tonepot open hoor.
    Dit is wat ze zeggen:
    Tip: While soundchecking, set the tone control to 7 or 8 before you set the amp sound for the bridge pickup.

    Meer uitleg staat er niet bij.

    Moet mezelf missschien ook eens meer richting een Tele oriënteren
    M'n strat werkt goed voor standje 2 en 4, maar een fijne brugpup in een strat heb ik nog niet gevonden, zowel clean als met een beetje gain vind ik het te kil/dun.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik weet niet of ze bedoelen dat dat ding niet klinkt met de tonepot open hoor.
    Dit is wat ze zeggen:
    Tip: While soundchecking, set the tone control to 7 or 8 before you set the amp sound for the bridge pickup.

    Meer uitleg staat er niet bij.

    Moet mezelf missschien ook eens meer richting een Tele oriënteren
    M'n strat werkt goed voor standje 2 en 4, maar een fijne brugpup in een strat heb ik nog niet gevonden, zowel clean als met een beetje gain vind ik het te kil/dun.
    Probeer eens een humbucker in single coil formaat voor je brug positie. Ik vond een single coil in de brug ook veel te kil en dun. Ik heb er nu een seymour duncan little 59 in zitten. Dat is echt zo'n enorme verbetering. En het blijft wel passen qua sound bij de de neck en middle pick ups.

    https://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sl591n_bl.htm

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Arcane?
    Je weet vast niet dat er pickups naar je genoemd zijn!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik snap niet dat een single coil in de brug dun gevonden kan worden. Ik heb er altijd een vette toon uit weten te krijgen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Little 59, ik moet 'm er nog altijd een keer uit laten halen.... vind het 3* niets. Smaak...

    Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Had een Joe Barden in de brug, vond ik ook niks. Verdubbelde wel ruim de waarde van m'n gitaar

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Ik heb een little 59 in een tele gehad. Vond ik niks.

    JB jr in een strat al wat beter.

    Maar blijft toch allemaal niet echt single coil. En dat is wel wat ik zoek als aanvulling op mijn hss of hh gitaren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Ik kan mijn Little 59 serie, parallel, of single coil schakelen, en ik heb 'm altijd single coil staan.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik snap niet dat een single coil in de brug dun gevonden kan worden. Ik heb er altijd een vette toon uit weten te krijgen.
    In een tele klinkt ie inderdaad wel vet, maar ik heb diverse strats gehad, en die brug-pu's vond ik vrij onbruikbaar. Erg dun en schel. De reden dat ze erin bleven was het tussenstandje.

    Een tele moet gewoon goed klinken in de brugpositie. Al moet je natuurlijk wel even met de eq bezig als je amp staat ingesteld op een Les Paul.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De strat pickup in de brug heeft inderdaad niet veel output maar het hangt van de versterker af (en je muzieksmaak!) hoe het verder klinkt. Ik heb er nooit problemen mee gehad (door een sf twin reverb klinkt het bijvoorbeeld heel erg mooi). Soms gebruik ik een booster om de strat wat meer te laten bijten (en dan draai ik er ook wat meer mid in etc.) als ik bijvoorbeeld een AC30 wat wil laten scheuren (want cleane gitaar en cleane amp combinatie is lastig als je vervorming wilt). Er zijn hele platen vol gespeeld met strats (brug pu) die geweldig klinken dus daar zal het allemaal niet aan liggen. Maar als het je ding niet is, tsja, dan is dat zo. Sommige mensen spelen graag slide en blues, anderen metal, weer anderen funk, sommigen houden van jazz en ingewikkelde muziek, anderen willen alles simpel houden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top