Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Volgens onderstaand artikel, dat de weg was naar het eerdere artikel, wordt er nog wel wat aan toegevoegd o.b.v. mogelijkheden, vormgeving en daardoor bespeelbaarheid/bereikbaarheid hogere frets. Maar ook daarvoor geldt; zoveel factoren... De stelling dat bij een setneck betere bereikbaarheid van de hogere frets bewerkstelligd kan worden dan bij bolt-on vertaalt zich niet naar die verhouding tussen mijn LP en Luke's.

    https://guitargearfinder.com/guides/guitar-neck-joints/
    Een Les Paul heeft dan ook gewoon de slechtste hiel ooit, minus de Alex Lifeson modellen. Is gewoon een akoestische gitaar zonder klankkamer.

    (En ja, ik heb er zelf ook een )

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Interessant, dat haalt het hele idee van neckthrough min of meer onderuit of althans, dat reduceert het tot iets cosmetisch voor gitaristen die sustain niet belangrijk vinden
    Ohja, en die vlieger gaat natuurlijk alleen op voor mensen die dit artikel gelezen hebben. Degene die dat niet hebben zijn nog steeds in de veronderstelling dat necktrough betere sustain geeft, want dat is nog de algemene overtuiging. En als je daarvan overtuigd bent dan hoor je dat natuurlijk ook meteen.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ohja, en die vlieger gaat natuurlijk alleen op voor mensen die dit artikel gelezen hebben. Degene die dat niet hebben zijn nog steeds in de veronderstelling dat necktrough betere sustain geeft, want dat is nog de algemene overtuiging. En als je daarvan overtuigd bent dan hoor je dat natuurlijk ook meteen.
    Dit. er zijn zo veel factoren die de sustain van een gitaar beïnvloeden, bijvoorbeeld hoe goed de hals ingezet is (bij set en bolt)... Bij een goedkope gitaar de halsschroeven terwijl de snaren gestemd zijn los (niet helemaal natuurlijk, een halve draai is zat) halen en kruislings vastschroeven doet al een hoop. (Eigen ervaring bij mijn ibanez van 400 euro)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    Absoluut, is niks mis mee.. Mijn andere gitaar: een Solar van ola englund heeft ook een neck through body, was die nu bolt on of iets anders geweest, het maakte me toch niet veel uit. Het is wel mooi meegnomen en maakt wel verschil in de sustain en is inderdaad mooi om te zien.

    Hoofdpunt bij deze nieuwe gitaar waren de body en de pick-ups.. ik ben een enorme Textures fan (al enkele jaren) en was op zoek naar een gitaar waar standaard dezelfde pups inzaten, ik vond de duncans in men solar al erg goed dus ik ga ééns wat videootjes bekijken wat verschil het maakt met andere, nou ze klinken veel opener en dat sprak me wel aan. Dat het niet de correcte volledige set is als bart, want die gebruikt een jazz in de neck maakt niet veel uit .. geluid en karakter komt uit de vingers.

    Ik speel meestal qua stijlen van alles dooréén met weinig structuur, korte of langere songs leiden zowat een eigen leven. Maar daar ga ik wat verandering in brengen al zal het niet zo groot zijn haha.

    Hey post gerust ééns een foto (of link) van die Indonesische SuperStrat-achtige gitaar. Wil ze wel ééns zien.
    Deze dus:



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Poplar is trouwens geen hout van populier maar van tulpenboom, Magnolia, uwe GNedelen.
    Je hebt helemaal gelijk. Ik nam het automatisch aan vanwege de naam. Populier(Pep-pel) is hier in de omgeving nogal bekend vanwege klompen en gemakkelijk omwaaien. Zo ongeveer de enige boom die je altijd om mag zagen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    [QUOTE=Erik de Perik;3526897]Deze dus:



    Hey Eric gaaf gitaartje man, die kleur alleen al is bangelijk. ben zelf geen vibrato fan maar oogt blits.
    De sound van die gitaar heeft een behoorlijk exotisch karakter na het beluistern van wat songs op je souncloud.

    Die gitaar van mij was een complete flop jong .. baah nee grapje, ik kan in één woord zeggen Mindblowing (mss wat overdreven) Maar nee de keus en die link van jou gaf een beetje de doorslag bij het kiezen van die witte of die bruine. Gitaar klinkt indrukwekkend zo uit de doos, heb ik niet veel meegemaakt.

    Men éérste bevindingen: Het klinkt als een mahoganybody maar de Poplar Burl voegt er een wat fijnere exotishe klank aan toe. Nou ja is het mijn fantasie, ik voel en hoor het gewoon zo aan. De distortion pickups klinker lekker crunchie en geven een sprankelende sound als je over alle 6 snaren gaat zowel distorted als clean.

    Effecten zoals shimmer, harmonizer e.a zooi klinken als een orgie met deze gitaar.
    Over de actie, die is wat lager dan ik gewend ben maar was niet zo'n groot probleem, als ik de snaren ga vervangen met de power slinky's ga ik bekijken wat dat geeft. Ik speel meestal in Drop b en heb nooit last gehad van een kromme nek of intonatieproblemen.
    Hat zal dan wel een klein beetje of zijn maar dat kan je gemakkelijk zelf oplossen.
    Al in al een blijver en wat ik ervan verwacht had.

    Een bedankje is hier op zijn plaats
    Glenn groeten !!!
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  6. #36

    Standaard

    Post dan eens foto's van jouw eigen nieuwe gitaar

    Erik die grain is echt super in dat hout

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Post dan eens foto's van jouw eigen nieuwe gitaar

    Erik die grain is echt super in dat hout
    Foto's zijn snel genomen na het spelen, maar je krijgt het idee.
    In het echt is hij veel knapper met die transparante zwarte burst finish.

    https://ibb.co/ZGWdHTk
    https://ibb.co/gPZpGhy
    https://ibb.co/w7y6SL4

    Ik vergat ook er nog bij te vertellen dat de nek idd gelijmd is.
    Ook blij met de die cast tuners van Jackson
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Glennshred: Mooie gitaar man!!!!

  9. #39

    Standaard

    Die is niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    Absoluut, is niks mis mee.. Mijn andere gitaar: een Solar van ola englund heeft ook een neck through body, was die nu bolt on of iets anders geweest, het maakte me toch niet veel uit. Het is wel mooi meegnomen en maakt wel verschil in de sustain en is inderdaad mooi om te zien.

    Hoofdpunt bij deze nieuwe gitaar waren de body en de pick-ups.. ik ben een enorme Textures fan (al enkele jaren) en was op zoek naar een gitaar waar standaard dezelfde pups inzaten, ik vond de duncans in men solar al erg goed dus ik ga ééns wat videootjes bekijken wat verschil het maakt met andere, nou ze klinken veel opener en dat sprak me wel aan. Dat het niet de correcte volledige set is als bart, want die gebruikt een jazz in de neck maakt niet veel uit .. geluid en karakter komt uit de vingers.

    Ik speel meestal qua stijlen van alles dooréén met weinig structuur, korte of langere songs leiden zowat een eigen leven. Maar daar ga ik wat verandering in brengen al zal het niet zo groot zijn haha.

    Hey post gerust ééns een foto (of link) van die Indonesische SuperStrat-achtige gitaar. Wil ze wel ééns zien.
    [QUOTE=glennshred;3526899]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Deze dus:



    Hey Eric gaaf gitaartje man, die kleur alleen al is bangelijk. ben zelf geen vibrato fan maar oogt blits.
    De sound van die gitaar heeft een behoorlijk exotisch karakter na het beluistern van wat songs op je souncloud.

    Die gitaar van mij was een complete flop jong .. baah nee grapje, ik kan in één woord zeggen Mindblowing (mss wat overdreven) Maar nee de keus en die link van jou gaf een beetje de doorslag bij het kiezen van die witte of die bruine. Gitaar klinkt indrukwekkend zo uit de doos, heb ik niet veel meegemaakt.

    Men éérste bevindingen: Het klinkt als een mahoganybody maar de Poplar Burl voegt er een wat fijnere exotishe klank aan toe. Nou ja is het mijn fantasie, ik voel en hoor het gewoon zo aan. De distortion pickups klinker lekker crunchie en geven een sprankelende sound als je over alle 6 snaren gaat zowel distorted als clean.

    Effecten zoals shimmer, harmonizer e.a zooi klinken als een orgie met deze gitaar.
    Over de actie, die is wat lager dan ik gewend ben maar was niet zo'n groot probleem, als ik de snaren ga vervangen met de power slinky's ga ik bekijken wat dat geeft. Ik speel meestal in Drop b en heb nooit last gehad van een kromme nek of intonatieproblemen.
    Hat zal dan wel een klein beetje of zijn maar dat kan je gemakkelijk zelf oplossen.
    Al in al een blijver en wat ik ervan verwacht had.

    Een bedankje is hier op zijn plaats
    Glenn groeten !!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Post dan eens foto's van jouw eigen nieuwe gitaar

    Erik die grain is echt super in dat hout
    Die groene gitaar heeft een Floyd Rose, stainless frets, Grover tuners en kostte mij 200 EUR, ik geloof dat 'ie nieuw iets van 350 kostte. Het topje is een fineer en daar hoor je niets van

    Op m'n Soundcloud hoor je een Peer Dellen HSS strat en een Harley Benton LP van 149 EUR (nieuw).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top