Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Niet door de mix heenkomen heeft niks met de wijze van versterking te maken maar met frequenties.
    Dat tranny amps vaak meer "even" of "scooped" gevoiced zijn is een ander verhaal.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Met "door de mix heen komen" bedoel ik in de praktijk: hoor ik mijzelf nog in de kroeg in alle teringherrie van de drummer, toetsenist, bassist en gekweel van de zangers/zangeressen? En dus geen eigen monitor?
    Bij Fender stransistor amps is
    dat bij mij steevast het antwoord: NEE

    Naast veel te duur buizenspul heb ik ook een cheap ass 5e hands Carlsbro transistor combo'tje. Daar heb ik dat niet bij. Dan hoor ik mijzelf prima.

    Ik heb het dus vooral wel bij: Fender en Line6.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat de speaker daar een grotere rol in speelt. Zoals gezegd heb ik daar nooit een probleem mee gehad.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    hoor ik mijzelf nog in de kroeg in alle teringherrie van de drummer, toetsenist, bassist en gekweel van de zangers/zangeressen?
    Zo, jij hebt er zin in!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Het gaat al lang niet meer over mijn fender Stage 100.
    Maar zou die van mij met 100 watt en het scherpe karakter niet door de mix komen? Ik heb die van mij nog nooit in een bandsetting gebruikt maar ik herken wel dat hij veel kabaal kan maken maar op de een of andere manier komt het geluid er niet echt uit, hoe moet ik dat nu omschrijven, het geluid blijft een beetje in de speaker hangen. Dus die van mij kan enorm veel kabaal maken maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat hij niet goed door de mix komt.
    Ik heb hem toen die tijd aangeschaft voor eventueel band gebruik maar dat is er toen niet van gekomen en is het ding alleen nog maar thuis gebruikt en komt maar heel af en toe buiten.

    in deze setting bv: muziek maken met een looper en dan komt hij ook niet boven stand 4.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 10 september 2017 om 09:36

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Eén van mijn coverbands speelt behoorlijk hard, mede dankzij een drummer die Animal doet verbleken. Dan moet de mastervolume van mijn RVI tot of over de helft open. Dat is gewoon knetterhard. Ik denk niet dat zo'n 100 watt tranny dan mee kan komen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Eén van mijn coverbands speelt behoorlijk hard, mede dankzij een drummer die Animal doet verbleken. Dan moet de mastervolume van mijn RVI tot of over de helft open. Dat is gewoon knetterhard. Ik denk niet dat zo'n 100 watt tranny dan mee kan komen.
    Dat ligt 'm dan in 1e instantie aan die drummer die zo nodig achterlijk hard moet slaan .


    .....beste is om uit zo'n herrie-band te stappen ....
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard speaker transistor beaking in

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Het gaat al lang niet meer over mijn fender Stage 100.
    Maar zou die van mij met 100 watt en het scherpe karakter niet door de mix komen? Ik heb die van mij nog nooit in een bandsetting gebruikt maar ik herken wel dat hij veel kabaal kan maken maar op de een of andere manier komt het geluid er niet echt uit, hoe moet ik dat nu omschrijven, het geluid blijft een beetje in de speaker hangen. Dus die van mij kan enorm veel kabaal maken maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat hij niet goed door de mix komt.
    Ik heb hem toen die tijd aangeschaft voor eventueel band gebruik maar dat is er toen niet van gekomen en is het ding alleen nog maar thuis gebruikt en komt maar heel af en toe buiten.

    in deze setting bv: muziek maken met een looper en dan komt hij ook niet boven stand 4.
    Nou in de setting volgens het plaatje zou je je zelf zo uitstekend moeten horen! Misschien dat dat dozige geluid door je effectprocessor wordt veroorzaakt?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 11 september 2017 om 14:24
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard speaker transistor beaking in

    Nou in de setting volgens het plaatje zou je je zelf zo uitstekend moeten horen! Misschien dat dat dozige geluid door je effectprocessor wordt veroorzaakt?

    EDIT: Als je last hebt van pinnigheid. Kijk dan eens of je effectenbak ook een compressor heeft. Ook kan de de speakerkast wegdraairen richting dat bed.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ja natuurlijk hoor ik mijzelf best zo, dat was ook niet iets wat ik hier naar voren bracht. En ja ik heb de sound al aangepast door met een amp modeling te spelen en de settings aan te passen. Ik gebruik bv: de tubescreamer van de multiprocessor en die heeft een warm en rond karakter.

    Het harde en directe geluid is er voornamelijk als ik rechtstreeks in de amp plug.
    Ik maakte dit topic om te horen of het in breken van de speaker nog zin had. Volgens vele niet.
    Dat deze amp niet door de mix komt zou ik niet weten omdat ik hem nog nooit in die setting heb gebruikt, toch maak ik mij er niet druk om want door het pinnige karakter en het hoge vermogen, denk ik wel dat hij dat red.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top