Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52

Discussie: kapot pedaal live?

  1. #1

    Standaard kapot pedaal live?

    Hey,

    wat gebeurt er als er live een pedaal kapot gaat? kan je dan blijven doorspelen? Hoe gaat dat dan??

  2. #2
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Wat denk je zelf?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Nee hoor, maakt niks uit...

    In het ergste geval heeft het zoveel impact dat je even pauze moet pakken en het moet oplossen. Als het echt een belangrijk deel van je geluid is en het niet kunt oplossen dan heb je een probleem
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Hangt ervan af. Het effect kan je niet meer gebruiken, maar als het pedaal signaal doorlaat kan je wel gewoon doorspelen. Hangt dus ook maar net af van wàt er kapot is aan het pedaal....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Doorspelen kan altijd, ongeacht of je geluid hebt of niet

    Het zal afhangen van wat er stuk gaat en waar in de signaalweg. Heb je een 'true bypass' pedaal en kun je het effect nog uitschakelen, dan zal alleen het onbewerkte geluid via de bypass nog wel doorkomen.
    Heb je geen 'true bypass' en gaat een buffer stuk dan heb je niks meer. Ook als je een mechanisch defekt / onderbreking aan een jack hebt zal er niks doorkomen. Of als de voeding (adapter) uitvalt of de batterij leeg is, dan heb je niks ook meer. Pedaal er tussenuit halen en vervangen door een backup of het pedaal ervoor en erna rechtstreeks aan elkaar pluggen is dan een remedie om verder te kunnen.

    Maar ja, hoe vaak zal het gebeuren dat tijdens een set een pedaal het spontaan begeeft?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    Bij mij is een pedaal live een keer kapot gegaan. Een uur later werd ik wakker in een steegje zonder kleren en geld en een gebroken been. Nooit weer!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Nee hoor, maakt niks uit...

    In het ergste geval heeft het zoveel impact dat je even pauze moet pakken en het moet oplossen. Als het echt een belangrijk deel van je geluid is en het niet kunt oplossen dan heb je een probleem


    Nou ja, in het geval van The Edge valt het geluid weg als hij zelf van het randje valt:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Als je een pedaaltje gebruikt voor je scheur. En die gaat stuk en de versterker kan dit niet leveren dan is het rot. Een goede riff valt niet met een flanger, phaser etc minder.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    echte pedalenkerels zorgen ervoor dat ze hun board, bekabeling, voeding enz zo goed mogelijk zijn, checken, dubbelchecken voor een gig ook enz... ik was nooit een echte pedalenman en had dus vroeger zowat elk optreden wel iets aan de hand, deels door gebrekkig materiaal maar ook foutief gedrag, kabels uittrappen, te hard op pedalen duwen enz... altijd miserie. ben uiteindelijk zonder pedalen gaan spelen om die risicofactor te elimineren. Nu gebruik ik terug wat pedaaltjes maar ben wat voorzichtiger, helpt veel. en ook, heb lang zonder gespeeld, dus als er nu iets mankeert gaat de kabel dadelijk rechtstreeks de amp in en doorspelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb altijd kabels en wat extra pedals mee, maar met één overdrivepedaal rechtstreeks in de amp kun je ook een optreden afmaken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top