Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: 18v?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Waarom ik deze vraag stelde was het volgende: Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding en zat te kijken naar die One Spot pro cs 12. Die heeft een paar 18V uitgangen, dus vandaar dacht ik dat het misschien leuk was om te experimenteren met 18V.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Leuk als in: wat gebeurt er als ik er een paar IC'tjes uit wil fikken, maar verder...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De praktijk: bij mijn Fulltone OCD en Fulldrive hoorde ik weinig verschil tussen 9V en 18V. Bij mijn Diamond compressor hetzelfde. Ergo: overrated.
    n=3, oordeel is klaar

    In een pedalen shootout van een paar jaar terug zagen we een klein verschil bij OCDv4 maar een groot verschil bij OCDv2.
    De Dirty Little Secret mk2 gaf ook een groot verschil. Ik heb momenteel nog een Weehbo Mastiff in de aanbieding: redelijk verschil. De Xotic SL: groot verschil. Klankspectrum is breder, compressie is lager, volume kan hoger en de aanslaggevoeligheid hoger zijn de meest voorkomende voordelen.

    Meer spanning om te verdelen en mee te werken levert doorgaans meer headroom en een groter dynamisch bereik op bij drive pedalen. Andersom, lagere spanning bij een zwakker wordende batterij levert bij een fuzz juist het soort gesputter op dat sommige mensen leuk vinden. En zoals al gezegd: als de onderdelen niet zijn bemeten op 18V, dan gaan ze kapot.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Leuk als in: wat gebeurt er als ik er een paar IC'tjes uit wil fikken, maar verder...
    De meeste ICs kunnen makkelijk 30V+ aan, maar elco's zijn wat kieskeuriger: de rating die daar op staat is vaak een absoluut maximum en dat zal in pedalen vaak 16v zijn omdat die een stuk kleiner en goedkoper zijn.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mijn Okko Diablo Gain+ heeft een 18v switch - intern maakt hij er dan 18v van. Het resultaat: iets strakker geluid, meer headroom, maar juist het romige van de 9v setting vind ik fijner klinken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Waarom ik deze vraag stelde was het volgende: Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding en zat te kijken naar die One Spot pro cs 12. Die heeft een paar 18V uitgangen, dus vandaar dacht ik dat het misschien leuk was om te experimenteren met 18V.
    Ik gebruik de Palmer PWT 12 MK 2. Die functioneert goed en is iets goedkoper.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17

    Standaard

    Op ThatPedalShow staat een video waarbij dit verhaal bij een pedaal als de Broadcast het verschil tussen 9, 18 en 24 volt goed laat horen in termen van verandering van de bias. Dus compressie bij 9 volt en steeds strakker en dynamischer richting 24 volt. Bij opamp pedalen werkt dat toch heel anders begreep ik.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Heb er ook wel mee geexperimenteerd. Soms vond ik de 9 volt juist "beter" klinken, of hoorde ik echt nauwelijks verschil. 18 volt lijkt doorgaans inderdaad meer headroom / minder compressie te geven. Als dat is wat je zoekt dan werkt het. Maar ja. Uiteindelijk speel ik het liefst rechtstreeks de amp in. Ik gebruik alleen heel af en toe een booster met mijn strat, maar de amp harder zetten klinkt voor mij toch altijd beter dan de output middels booster of overdrive verhogen, dus tja.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top