Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard GHS DAVID GILMOUR signature strings

    Omdat ik een enorm Gilmour fan ben, (en nog altijd droom van een customshop NOS signature strat) heb ik 'for the time being' bij lord of the strings een tweetal setjes GHS DAVID GILMOUR signature strings (blue) besteld. Overigens een enorm goeie site.. bestellen en twee dagen later op de mat.
    Ik moet zeggen.. (en ik ben natuurlijk 'gekleurd' door het foto'tje van mijn held op het pakje) dat ze eigenlijk wel erg lekker klinken. Ik had voorheen de GHS Boomers 010 op mn strat, maar ik vind deze eigenlijk net wat meer 'punch' hebben. Binnenkort krijgt mn strat nieuwe frets (dunlop medium jumbo's) en een propere afstelbeurt. De huidige afstelling is echt bagger! Ik zit er sterk aan te denken om m op deze set te laten intoneren. Ik heb oude '88 lace sensors op mijn strat zitten. Iemand ervaring met deze strings op een proper geintoneerde Strat plus?
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  2. #2

    Standaard

    ja maar op jou snaren heeft mr gilmore niet gespeeld he.dus het zijn namaak signature snaren.Deze kunnen niet klinken als de grote man hemzelf.
    Intonatie is natuurlijk nergens voor nodig,zolang de gitaar er maar mooi uitziet.

    mischien zou je eens bij een goede zaak kunnen informeren.Wellicht denken ze er wat anders over.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Het zijn gewoon boomers alleen in alternatieve diktes..... Naar Gilmore zijn smaak.

  4. #4

    Standaard

    Wie is Gilmore? Gilmour potverdikke!
    Dat is alles wat ik kwijt wou!!

  5. #5

    Standaard

    Ze zijn zelfs goedkoper dan de boomers. En dan moet er nog handtekeningen van Gilmour op de snaren staan?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JIB Bekijk bericht
    Wie is Gilmore? Gilmour potverdikke!
    Dat is alles wat ik kwijt wou!!
    Sorry geen verstand van PF... wel van Boomers....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Klinken als de grote man hemzelf gaat zowieso niet lukken met een setje snaren van 6 euro alleen... Het is precies wat er gezegd wordt. Het zijn gewoon boomers met verschillende diktes en naar GILMOUR zn smaak. Ove jouw opmerking over Intonatie ben ik het ook niet eens.. Je staat tenslotte niet voor de sier te spelen.. (ik niet in ieder geval)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    ja maar op jou snaren heeft mr gilmore niet gespeeld he.dus het zijn namaak signature snaren.Deze kunnen niet klinken als de grote man hemzelf.
    Intonatie is natuurlijk nergens voor nodig,zolang de gitaar er maar mooi uitziet.

    mischien zou je eens bij een goede zaak kunnen informeren.Wellicht denken ze er wat anders over.
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    +1!!!

    Ik heb er verdorie al eens een topic uit gegooid omtrent het feit dat sommige lui GILMORE blijven schrijven.

    dank...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JIB Bekijk bericht
    Wie is Gilmore? Gilmour potverdikke!
    Dat is alles wat ik kwijt wou!!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Is een goeie... overigens iets waar ik inderdaad al eens mn wenkbrauwen over deed fronsen.. Het zal ongetwijfeld ook 'alleen' maar een goeie marketing truc zijn om heeel handig in te spelen op de custom shop signature Strat.. (die afgesteld is op DIT setje snaren). Het zal vast wel een gevalletje handjeklap zijn tussen firma Fender en GHS, vandaar het topic.. wat weten jullie ervan? Ik heb echt niet de ilusie dat Gilmour zn snaren ook bij lord of the strings besteld en er dan een setje opgooit (of Phil Taylor in dit geval) die zo uit de fabriek of verpakking komen.
    Ik heb wel het idee dat mn G wat voller klinkt en wat harder doorkomt.. Het lijkt wel alsof ik in het laag meer bas heb en in het hoog een wat vollere treble.. Voor de rest merk ik eigenlijk weinig verschil met mn Boomers qua dikte of speelgemak. Het geeft mn sound wel een ander kleurtje.. dat wel. Ik wil alleen maar stoeien over de sound en ik hoef niet uit de droom geholpen te worden..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Ze zijn zelfs goedkoper dan de boomers. En dan moet er nog handtekeningen van Gilmour op de snaren staan?
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  10. #10

    Standaard

    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.bootsy collins en cliff burton konden mij meer boeien.
    allan holdsworth is wel mn favoriete punk gitarist,maar eddy hazel van van halen is natuurlijk ook een goede drummer!maar die heeft helaas geen eigen model snaren.
    damn...had ik maar eventjes nagedacht voor ik wat getyped had.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top