Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Ibanez Jem 555

  1. #11

    Standaard

    Ik denk dat je met een oude japanse RG met een standaard edge of lo-pro beter uit bent dan met een RG350 waar je dan nog aan moet sleutelen.
    Ik heb zelf ong. een jaar geleden voor 250 een RG550 uit '89 gekocht, echt een heerlijke gitaar!

    Voor tweedehands JEM's ook zeker ebay.de in de gaten houden!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Hetzelfde geldt voor de iets duurdere JEM7D BK uit 2001. De JEM7D heeft DiMarzio Breed pickups en een dunnere Super Wizard hals.
    Ehm..

    De Jem BSB is (normaal gesproken) een stuk duurder dan de Jem DBK. De reden waarom deze BSB slechts 1100,- kost, is vanwege de vele beschadigingen op de body.

    De DBK is ander model dan de recente VBK. Die is wel weer een stuk duurder dan de BSB.

    Ik denk dat je het beste een goede 2e hands Ibanez RG kunt kopen met een serienummer boven de 5 ( 550, of 770).
    Standaard zit daar vaak de Lo pro edge trem op en DiMarzio elementen. Prima gitaar en eigenlijk qua kwaliteit praktisch hetzelfde. Een Jem is alleen wat beter qua afwerking en gekozen houtsoorten. Vergeet ook niet de honorage van de verkoop van Jems naar mr Vai...

    De RG is op de markt gebracht in 1987 om een goedkoper alternatief te brengen dan de Jem.

    Heel veel succes iig!

    Sam.
    Laatst gewijzigd door brosa77; 15 april 2009 om 22:19

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brosa77 Bekijk bericht
    Ehm..

    De Jem BSB is (normaal gesproken) een stuk duurder dan de Jem DBK. De reden waarom deze BSB slechts 1100,- kost, is vanwege de vele beschadigingen op de body.

    De DBK is ander model dan de recente VBK. Die is wel weer een stuk duurder dan de BSB.
    Ehm..

    Je kunt wel heel wijsneuzerig gaan doen, maar we hadden het over de advertenties van die verkoper uit Apeldoorn, en als je even naar de advertenties achter de links kijkt, zie je dat de JEM7 BSB 1100 kost en de JEM7D BK 1200. Daarom zeg ik 'iets duurdere JEM7D BK'. Klinkt logisch toch.


    Betere afwerking en houtsoorten op JEMs valt inmiddels wel erg mee trouwens, maar men (de kopers doorgaans) moet inderdaad toch een reden verzinnen om die 500 tot 1000 euro die je er extra voor betaalt te rechtvaardigen.

  4. #14

    Standaard

    schuur maar eens een rg en een jem goed kaal,(niet echt doen!)dan kan je een hele goede rg hebben of geplakt hout,en de kans dat de jem/uv echt goed is is een stuk groter.en vraag mensen die de zelfde gitaren hebben rg/jems en wat ze beter vinden klinken aan voelen. de prijzen verandwoorden is altijd moeilijk,bekend verhaal lijkt me toch?gewoon budget bepalen,en spelen en kijk of je de kleine verschillen het geld waard is.vooral niet te veel naar de mening van anderen luisteren,have fun

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Los van het feit dat je meestal niet bij hout kan zien of het goed klinkt, hoe zou je dat kunnen zien bij basswood? Als iets saaie planken zijn, dan is het wel basswood. Aangezien de meeste JEMs en RGs dekkend worden gelakt, zal er waarschijnlijk überhaupt geen aandacht worden besteed aan het uiterlijk van het kale hout, en dan nog heb je het over een saaie plank basswood.

    Als er 'verschil' is (men vindt de ene beter dan de andere) heeft dat eerder met andere aspecten te maken, zoals halsprofiel, pickups, etc. De twee gitaren komen van dezelfde fabrieksband rollen en worden afgewerkt door dezelfde handen en er is dan ook helemaal niks officieels bekend over onderscheid tussen 'RG-hout' en 'JEM-hout', alleen wat fans roepen op forums.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brosa77 Bekijk bericht
    Ik denk dat je het beste een goede 2e hands Ibanez RG kunt kopen met een serienummer boven de 5 ( 550, of 770).
    Standaard zit daar vaak de Lo pro edge trem op en DiMarzio elementen.
    Of een originele Edge. De hogere modellen hebben IBZ/USA of DiMarzio/IBZ elementen, maar die klinken niet hetzelfde als de pickups die DiMarzio zelf verkoopt. Veel mensen kiezen er daarom alsnog voor om deze pickups te vervangen.

    Wat betreft het hout: Vai koos basswood omdat het licht is, niet omdat het zo mooi klinkt (dat het goedkoop is is ook mooi meegenomen voor de productiemodellen van de JEM en RG). Of een body dan uit twee, drie of zelfs vier stukken gemaakt en of iemand zijn oor er tegen aan gelegd heeft of er op geklopt heeft maakt dan ook niet zo meer uit. Bovendien is het maken van deze gitaren ook in Japan niet een ambacht, maar productiewerk.

  7. #17

    Standaard

    Ik heb ondertussen eens naar de winkel geweest en daar bevestigen ze jullie comentaren, en raden ze mij onder andere aan om meer bij de merken ESP en LTD te gaan kijken,maar dan zal ik wel nog wat mogen doorsparen maar zelf dacht ik mss aan kramer, ik heb ooit mijn POD xt live gekocht bij iemand die een stuk of 6 kramers had staan en ik vond dat geluid eigenlijk wel heel goed, nu staat er een 2dehands aangeboden mss kan mij iemand mij er iets meer over zeggen ?

    http://www.2dehands.be/kramer-americ...tr=27&start=21

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Van Kramer heb ik geen verstand. Ziet er wel net uit, misschien handig om er meer informatie over te vragen via mail o.i.d.

    Wat ik niet begrijp is dat ze in de winkel als alternatief van een JEM555 met ESP of met name LTD aankomen. Misschien omdat ze die wel op voorraad hebben en Ibanez niet.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Van Kramer heb ik geen verstand. Ziet er wel net uit, misschien handig om er meer informatie over te vragen via mail o.i.d.

    Wat ik niet begrijp is dat ze in de winkel als alternatief van een JEM555 met ESP of met name LTD aankomen. Misschien omdat ze die wel op voorraad hebben en Ibanez niet.
    Er is een ibanez jem 555 in de winkel maar geen duurdere versie en ze stelden me een paar gitaren voor die wel bij mij zouden passen, maar zou voorlopig mss die kramer kunnen kopen voor 500 euro en dan met de tijd een betere kopen. Zit hier niemand op dit forum die veel over kramers afweet?? is wel een gitaar van 86 denk ik dusja wel redelijk oud, maar daarom niet slecht.

    grtz

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevin gevens Bekijk bericht
    Zit hier niemand op dit forum die veel over kramers afweet?? is wel een gitaar van 86 denk ik dusja wel redelijk oud, maar daarom niet slecht.

    grtz
    http://www.vintagekramer.com/baretta1.htm

    Een heleboel Kramer info.

    Kijk uit dat je niet met een modernere wordt afgescheept. MIK toffe gitaren maar niet te vergelijken met de oude US made

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top