Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard Groeven in vingertoppen

    Ik speel al vele jaren akoestisch en heb ook al jaren fiks eelt op m'n vingertoppen. Dat eelt is op wijs- en middelvinger ingedeukt door de snaarvorm.

    De laatste tijd lijkt het echter steeds dieper te worden. En soms geeft dat problemen, met name als ik met de middelvinger snel een snaar omhoog wil. Dan blijf ik wel eens haken.

    Druk ik te hard? Het lijkt ook te komen doordat het eelt steeds dikker wordt en daarom niet meer terug veert.


  2. #2

    Standaard

    Geen idee, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze langer dan een paar minuten zichtbaar blijven, laat staan voelbaar. Bij mij zit het contactpunt wel dichter bij de onderkant van de vingers; bij jou vlakbij de nagels, zo te zien.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Eelt verwijderen en handcreme gebruiken om het zacht te maken en te houden. Dan moet de huid weer terug veren.

  4. #4

    Standaard

    Wat Jutter zegt. Je zal moeten zorgen dat het weer wat soepeler wordt. Ik heb dit jaren geleden ook al een gehad.
    Eelt verwijderen heb ik dan niet gedaan, aangezien het bij mij meestal na een tijdje vanzelf stukje bij beetje ervan af komt. Soort vervellen. Maar handcreme helpt wel inderdaad.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Bedankt, ik zal de handcreme eens een tijdje proberen. Eelt verwijderen lijkt me pijnlijk.

    Contactpunt dicht bij de nagels, is dat een techniek fout?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Contactpunt dicht bij de nagels, is dat een techniek fout?
    Dat weet ik niet, het viel me gewoon op.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Glycerine kampferspiritus...
    (nee geen tip van Klazien uut Zalk)
    You bought a guitar to punish your ma...

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 november 2011
    Berichten
    12
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hoi, ik heb dezelfde problemen. Ik speel sinds december 2011 op een akoestisch gitaar met stalen snaren. Als beginner moest ik eerst maar eelt kweken op mijn vingers. Dan zou de pijn wel wat minder worden. Nu heb ik eelt, kloven en toch nog pijnlijke vingers. Creme lijkt mij geen oplossing, omdat het eelt dan soepel wordt, zodat ik toch nog pijnlijke vingers hou. Of zie ik iets over het hoofd?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Ik heb juist door het eelt nooit pijn meer. Vroeger wel na de vakantie een week of drie niet gespeeld te hebben. Nu overleeft mijn eelt al wel drie weken. Pink en ringvinger hebben juist een prettig eeltlaagje, gewoon bolvormig. Alleen wijs- en middelvinger hebben die kuiltjes die het spelen wel eens hinderen.

    De handcreme die ik nu gebruik naar aanraden in dit topic begint toch al wel een beetje te werken. Het eelt blijft, maar wordt soepeler.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Ik heb juist door het eelt nooit pijn meer. Vroeger wel na de vakantie een week of drie niet gespeeld te hebben. Nu overleeft mijn eelt al wel drie weken. Pink en ringvinger hebben juist een prettig eeltlaagje, gewoon bolvormig. Alleen wijs- en middelvinger hebben die kuiltjes die het spelen wel eens hinderen.

    De handcreme die ik nu gebruik naar aanraden in dit topic begint toch al wel een beetje te werken. Het eelt blijft, maar wordt soepeler.
    Goed zo! Gewoon stug volhouden dan kom het goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top