Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard Solo Saturday night Herman Brood

    Hoi, is hier iemand die een vervangende solo van Saturday night kan spelen maar dan eenvoudiger. Ik haal namelijk de snelheid en ben niet zo goed in improviseren. Misschien kan iemand hem vereenvoudigen en dan opnemen zodat ik het uit kan zoeken. Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Beetje cliché, maar je wordt natuurlijk nooit goed in improviseren als je anderen vraagt een solo voor je te schrijven. Als je een langetermijnoplossing wilt dan moet je andere vragen stellen:
    1) Waarom lukt die solo mij niet, kwestie van snelheid (oefenen met metronoom) of ook techniek (bijv. gitaarles nemen)
    2) Waarom ben ik niet goed in improviseren, kwestie van de hals niet uit je hoofd kennen (stampen dus) of gebrek aan muzikaal gehoor (kun je oefenen met apps en programma's)
    3) Als je toch graag een solo wilt spelen en je wilt niet nog een jaar wachten tot je bovenstaande punten hebt verbeterd, dan kun je altijd vragen: 'hoe zouden jullie dit aanpakken, kunnen jullie een opzetje geven?'

    Maar vragen naar een compleet voorgekauwde solo van iemand anders daar word je geen betere gitarist of muzikant van.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hear, hear !!!!!!!!

  4. #4

    Standaard

    Gewoon die solo wel leren spelen, eerst heel traag en dan snelheid opvoeren.
    Als je hem op gehoor uitzoekt en er echt de tijd voor neemt ga je merken dat je echt een boost krijgt in je gitaarspel de dagen erna!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.499

    Standaard

    Als je een eigen solo wil maken is het een idee om hem eerst in je hoofd te "zingen" ipv een eind weg te pielen over akkoorden. Dat geeft je dan een muzikaal fundament en versieringen kan je dan nog altijd toevoegen met pielen.
    De solo van Saturday night leent zich daar prima voor, ik durf te wedden dat Lademacher dat ook zo ongeveer aangepakt heeft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Oké bedankt voor jullie reacties. Het probleem Is dat ik de snelheid niet haal. Mocht ik hem op halve snelheid horen lukt het misschien uiteindelijk. Ik ga proberen het origineel van tempo te wijzigen. Misschien kan ik het dan opbouwen. Grz

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Luister gewoon naar de solo, en vooral hammer om en pull of techniek verbeteren. De snelheid valt mee bij deze solo, timing en hammer ons/pull offs.. Succes !

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saturdaynight Bekijk bericht
    Oké bedankt voor jullie reacties. Het probleem Is dat ik de snelheid niet haal. Mocht ik hem op halve snelheid horen lukt het misschien uiteindelijk. Ik ga proberen het origineel van tempo te wijzigen. Misschien kan ik het dan opbouwen. Grz
    Vertragen lukt in ieder geval met VLC player. Ook nog eens 'freeware', dacht ik (uit de botte knar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.499

    Standaard

    De middeleeuwse gilden gebruikten een leersysteem van uitzoeken, nadoen en verbeteren (eigenlijk gold dat vooral voor het schrijven van soit) en daar is best wel wat voor te zeggen.
    Dus ja, blunt naspelen is prima om te zien hoe een en ander in elkaar zit maar alleen om uiteindelijk iets anders te doen.
    Ik zag gisteren nog een filmpje van iemand die een Gilmour solo noot voor noot naspeelde en dan krijgt het toch een sterk Look Ma No Hands effect.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    nou is Gilmour op zich zelf als solo gitarist al erg saai
    Speak for yourself! Insert facepalm. Je mist behoorlijk wat als je dat denkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top