Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 55 van 61 EersteEerste ... 5455354555657 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ello Bekijk bericht
    Tijdje geleden bij een optreden zat een kerel vlak voor me erg aandachtig en blijkbaar tevreden te luisteren en de klappen. Ik natuurlijk erg blij met deze fan.
    In de pauze ging ik ff bij hem aan tafel zitten om ff een praatje te maken. Toen pakte 'ie een pen en briefje uit zijn binnenzak, schreef er wat op en schoof het naar mij. Er stond op "Ik ben doof."

    Hmm, dan ga je wel aan jezelf twijfelen als je "grootste fan" doof blijkt te zijn.....
    1 fan is nog altijd beter dan geen fan

    Speelden voorgisteren in Duitsland voor een enthousiast publiek. 2 sets en een toegift, effectief toch zeker een uur of 3 gitaar staan spelen op het podium. Komt na het optreden iemand voor een handtekening met een pen, en onze tweede cd aan. Boekje opengeslagen bij foto van mij MET gitaar.... 'Man, wat speel jij goed bluesharp!'

  2. #542
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    ook ooit eens het sukkeltje op het podium geweest..
    ik moest spelen voor een erg volle zaal (denk aan +/- 300 man), en ik was als een van de eerste daar. dus natuurlijk alles al opgebouwd en dergelijke.
    maar toen ik aan de beurt was (was een optreden met 50 of meer deelnemers) zaten de kabels van mijn pedaalboard aan van alles en nog wat vast (zelfs een contrabas stond op mijn kabels en de mensen van licht en geluid hadden nog wat van mijn kabels omgestoken, zonder mijn toestemming). een optreden mocht max. 5 minuten duren. het nummer wat ik speelde duurde al 5½ minuut, maar toen de kabels los waren, waren we 5 minuten verder. toen kwamen nog 2 kwaaltjes: een van mijn kabels was door het omsteken korter, dus ik redde het niet om het pedaalboard vooraan het podium te leggen en er waren geen monitors, dus ik hoorde vrijwel niks en stond dus de hele tijd uit de maat te spelen.
    en door het omsteken van mijn kabels was mijn geluid gewoon k*t

    In begin januari 2012 sta ik weer op dat concert. maar dit keer ben ik wat grover tegen die mensen. want toen vonden ze het zelfs niet nodig om een soundcheck te doen terwijl ik dik 2 uur van-te-voren daar was
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #543
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Grof zijn gaat je echt niet helpen. Duidelijk uitleggen wat je wil en vriendelijk blijven is de way to go.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  4. #544
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Juist. Je moet het samen doen met de mensen van het geluid, een vijandige sfeer lost daarbij niks op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #545
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard

    Ik ben wel eens op m'n kabel gestapt, waardoor die uit m'n gitaar viel

  6. #546
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    met die zin bedoelde ik, dat als ze weer zeggen dat ik niet mag soundchecken dat ik dan .. uhm .. tja .. .. .. dan verzin ik wel iets waardoor ik wel mag soundcheken
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  7. #547
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Heel, heel lang geleden won ik een talentenjacht en èèn van de prijzen was een proefopname bij Phonogram. Toen het zover was had ik gruwelijk veel last van mijn zenuwen. Eenmaal op het krukje zittend met m'n accoustische gitaar op mijn knieën met enkele heren achter een grote glaswand, was ik m'n tekst volledig kwijt hoewel ik het nummer zelf had geschreven.Het zweet verdampte boven mijn kop toen ik stotterend uitkraamde of ik de tekst even mocht opschrijven. Nou dat mocht niet, hadden ze geen tijd voor, dus ik kon gaan. Jammer, want het was een goeie tekst.Op de W.C van Phonogram heb ik de song vlekkeloos en met veel tegeltjes-accoustiek gezongen......
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  8. #548

    Standaard

    Ik ben eens een keer vergeten om mijn gitaar een half omlaag te stemmen voor een nummer en dat zorgde voor de nodige verwarring in de band.
    Gelukkig was het maar een repetitie en dat zorgde er ook voor dat ik bij het optreden er extra op lette.

  9. #549
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2009
    Locatie
    Hoornsterzwaag ( Frielsand )
    Berichten
    578

    Standaard

    We hebben al eens in een volle feestent een medley van 10 min gespeeld.
    Maar als je draadloos speelt moet je voor het optreden er wel een nieuwe batterij in doen.
    We hadden nog geen 2 min van de medley gespeeld en toen was de batterij leeg. gelukkig speelde ik de slagpartij en wist de solo gitarist dit goed op te vullen maar dan sta je domweg 8 minuten op het podium op een gitaar te rammen lachend naar het publiek terwijl erg totaal geen geluid uit komt.

    en dan krijg je na het optreden uit het publiek te horen dat ik de medley geweldig gespeeld had
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

  10. #550
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Tijdens een akoestische versie van proud mary (ike en tina versie) bij het begin van het uptampo gedeelte in een keer twee snaren van je gitaar stuk spelen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top