Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 20 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 197
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Damn, dat zou inderdaad ziek zijn... Toch vraag ik me af of dat niet raar klinkt in bijvoorbeeld 1 lang nummer; allemaal verschillende sounds.

    OT: Als je de hele specifieke sound wil van een hotrodded Marshall, dan is dat vaak de enige optie. Toch blijf ik van mening dat je gitaarspel meer strakheid geeft dan een specifieke amp. Oefenen dus
    Dank voor de tip, maar het zit m niet in mn spel. Strakker qua nootseparatie bedoel ik ok niet, eerder dat t laag niet flubbert, om maar wat te noemen. En meer gain haal je niet uit techniek...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Ahum...http://ceriatone.com/productSubPages...abra50Main.htm

    Misschien is dit wat. Heeft nog drie 'ERA' standjes ook

    gr,
    Emiel
    ik kan nu pas naar de clipjes luisteren. bah bah bah wat een snotsound dat is dus een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. veel te snotterig, gruizig, fizzy. Mijn eigen marshall heeft dat totaaaaal niet. Je moet denken bij De sounds die ik zoek aan uhm... Reb Beach's rhythm en solosounds op de plaat Karma van Winger, Doug Aldrich, the Darkness, hardcore superstar (laatste 2 albums), Y&T (vooral de laatste plaat). die kant uit. Deze amp klinkt als een marshall MG.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Wil je die typische hardrock sound, rockend en toch extreem clean met veel harmonics, vet en dynamisch? Trek dan maar je knip open en koop een SLO. Of een Marshall JMP die goed opengegooid is. Maar dan zit je met een éénkanaler, en ik weet niet of je veelzijdigheid wil, nu alles in je sign te koop staat.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 6 november 2010 om 15:06

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Wil je die typische hardrock sound, rockend en toch extreem clean met veel harmonics, vet en dynamisch? Trek dan maar je knip open en koop een SLO. Of een Marshall JMP die goed opengegooid is. Maar dan zit je met een éénkanaler, en ik weet niet of je veelzijdigheid wil, nu alles in je sign te koop staat.

    MS
    een 1kanaals bak is geen probleem, maar het zoeken naar de juiste tone is WEL een 'probleem'. van wat ik me kan herinneren vind ik soldano niet lekker klinken. tis wat te gruizig en fizzy naar mijn smaak. m'n rivera is al een heel stuk beter voor overdrive en distortion, maar die mist die schop in je maag en dat complexe middengebied die m'n marshall dan weer wel heeft (maar die word fizzy met veel gain...). ik heb uit m'n kool & elfring kast 2 v30's gehaald, en die gaan nu in een rivera 212 kast, kijken hoe dat uitpakt. In de K&E heb ik nu 2 rivera speakertjes gezet, die uit die rivera kast kwamen. geen idee wat voor soort. ze hebben iets weg van g12t75's. met de rivera een topcombi, maar met de engl is het bar en boos. voor de eerste 2 kanalen is het te gek, voor de lead kanalen is het fizzy en snotterig. hopelijk pakken de rivera-kasten beter uit.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik kan nu pas naar de clipjes luisteren. bah bah bah wat een snotsound dat is dus een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. veel te snotterig, gruizig, fizzy. Mijn eigen marshall heeft dat totaaaaal niet. Je moet denken bij De sounds die ik zoek aan uhm... Reb Beach's rhythm en solosounds op de plaat Karma van Winger, Doug Aldrich, the Darkness, hardcore superstar (laatste 2 albums), Y&T (vooral de laatste plaat). die kant uit. Deze amp klinkt als een marshall MG.
    Orpheo,

    De sound van de bands die je beschrijft, hardcore superstar ken ik niet, vind je volgens mij alleen met een (super)strat en een Britse versterker die op oorlogsvolume staat. OF in de studio word er zoveel met het geluid gekloot dat het alles kan zijn. Ik krijg die sound op hoog volume met een superstrat redelijk uit de versterker maar met een Les Paul krijg ik het absoluut niet voor elkaar en op huiskamervolume al helemaal niet, met geen enkele gitaar. Geloof me, ik heb het geprobeerd.

  6. #36
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #37

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    Oprh, ben je nou niet bang dat je, als je alles verkoopt, weer helemaal overnieuw moet gaan beginnen met je 'quest for ultimate tone?' misschien klinken je Warmoths wel hartstikke ruk over een eventuele nieuwe amp?
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

  9. #39

    Standaard

    @ Mitch: I know. ;-)

    Maar ik wilde het toch eens proberen........

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ER!K Bekijk bericht
    Oprh, ben je nou niet bang dat je, als je alles verkoopt, weer helemaal overnieuw moet gaan beginnen met je 'quest for ultimate tone?' misschien klinken je Warmoths wel hartstikke ruk over een eventuele nieuwe amp?
    Daarom moet je ook nooit iets blind kopen, maar altijd met je eigen gitaren gaan testen. Als ik iets wil hebben neem ik altijd de gita(a)r(en) mee waarvan ik denk dat ik ze het meest met die amp ga gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top