Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 37 EersteEerste ... 2634353637 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 365
  1. #351
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Tijd om de gitaar af te maken. Eerst maar weer even de hals rechtzetten, frets levelen en crownen, en de toets oliën. The works.




















  2. #352
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Daarna heb ik een zadel gemaakt uit een bone blank die hier nog lag. Ik heb het ouwe zadeltje gebruikt om ongeveer de radius over te nemen.












  3. #353
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    En toen was het tijd voor snaren.















    Met het zadel nog op de maximale hoogte is de actie hetzelfde als voor de reset. Maar het ouwe zadel was op z’n laagst. Van het nieuwe kan/moet nog een stuk af.

    Ongeveer 4,5 mm aan iedere kant. Ik wil: 3,0 op de E en 2,0 op de e snaar. Dat betekent dat er 3 mm aan de bas kant van het zadel af moet, en 5 mm aan de treble kant. Ik begin voorzichtig met 2 en 4 mm.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 juni 2020 om 22:39

  4. #354
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De snaren weer los ...



    Ik schuur aan de onderkant wat van het zadel af.



    De actie is ongeveer 1,5 mm lager nu.





    Ik heb er even op zitten spelen, en dat is al een verschil van dag en nacht. Nou ben ik moe; morgen gaat het zadel nog iets lager. Volgens mij kan ik langzaam zeggen dat het hele plan gelukt is.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 juni 2020 om 23:48

  5. #355
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Thumbs up

    Jeuj!
    Heb je ook een nieuw topkammetje gemaakt (van hetzelfde materiaal)?
    Ik zie er ineens weer een topkammetje op zitten, kan ook zijn dat ik over die stap heen heb gekeken.

    Een uitgebreid fotoverslag, een hoop vakmanschap... zoals je de gitaar hebt 'gered', ik denk dat velen er niet eens aan zouden beginnen. Echt geweldig!

  6. #356
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Jeuj!
    Heb je ook een nieuw topkammetje gemaakt (van hetzelfde materiaal)?
    Ik zie er ineens weer een topkammetje op zitten, kan ook zijn dat ik over die stap heen heb gekeken.
    Nee, dit is het ouwe plastic kammetje. Dat past, en om zelf een nutje te maken voor een 12 string ... mwah.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Een uitgebreid fotoverslag, een hoop vakmanschap... zoals je de gitaar hebt 'gered', ik denk dat velen er niet eens aan zouden beginnen. Echt geweldig!
    Dank u ! Als ik zo eens teruglees dan heb ik de afgelopen maanden eg wel een flinke bult bijgeleerd, oplopend in moeilijkheidsgraad.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 juni 2020 om 23:46

  7. #357
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het zit er op. De neck reset is klaar, en goed gelukt. Ik heb het zadel nog wat verlaagd, en de actie is nu aan twee kanten 2,75 mm. De gitaar speelt nu lekker licht, en er zijn nergens rammelende snaren. Vanaf ongeveer de 15e fret duikt de toets behoorlijk omlaag, maar in die posities speel ik toch niet op deze gitaar. Wel iets om in de gaten te houden bij een eventueel volgende reset.







    Nou moet ik even kijken wat ik met dit topic ga doen. Er komen nog een paar mooie klussen aan. Is er nog belangstelling voor ? Of kan er een slotje op ? Vinden jullie het wel mooi geweest zo ? Of zal ik een nieuw topic openen met reparatieklussen ? Laat het maar weten. Ik heb er wel lol in, in ieder geval.

  8. #358

    Standaard

    Een vers topic zou wel overzichtelijk zijn! petje af hoor. met plezier meegekeken naar alle losse projecten

  9. #359

    Standaard

    Ik ben een van de (wellicht vele) die het topic met veel plezier gevolgd heeft. Ga vooral door met posten! Hier of in een ander topic maakt me niet zoveel uit..

  10. #360
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Absoluut niet stoppen, waar je post maakt mij niet uit, maar bij voorkeur op dit forum...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top