Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 67

Discussie: Ir

  1. #51

    Standaard

    Droevig gesteld met Gitaarnet. Als dit het actiefste topic is van het moment!
    We zouden blij moeten zijn dat er nog eens een vraag gesteld wordt. Soms met moeite 3 nieuwe topics per dag!
    Ik heb nog andere tijden gekend. Zal nog maar eens The Gear Page checken..

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Er zit een groot stuk luiheid in, en iedereen heeft zijn grenzen. Vroeger (ik spreek over enkele jaren terug) had men tenminste nog de beleefdheid om zich even voor te stellen, wat achtergrondinformatie te geven, de moeite te doen om er zelf nog iets over op te zoeken,... om dan het forum te gebruiken om de zelf verworven kennis, hoe summier ook, verder uit te diepen door input van mensen die er meer van af weten, ervaring(en) mee hebben,...

    Nu wordt een forum steeds meer en meer gebruikt als een soort van "kennis-WC" waar een vraag gewoon zonder boe of ba als een soort van keutel wordt gedropt & achtergelaten, met een "joh, bekijk het maar"-attitude. Dan mag je er niet vreemd van opkijken dat na de elvendertigste keer op een arrogante manier zo'n keutel voor je neus gedropt te krijgen het potje van iemand eens overkookt bij het aanschouwen van alweer hetzelfde. Als je er dan nog eens het gegeven bij krijgt dat de topicstarter een grote waffel gaat opzetten als hij geattendeerd wordt op zijn arrogante luiheid (want dat is het, draai of keer het hoe je wil), en dat zo'n mentaliteit niet echt bijdraagt tot een gezond forum, verbaas ik er me eigenlijk nog over dat er nog steeds mensen zijn die dit gewoon tolereren.

    Ook de vanzelfsprekendheid waarmee een antwoord verwacht wordt stuit me voor de borst. Ik verwacht geen eeuwig durende dankbaarheid, het aanbieden van de eerstgeboren dochter als uithuwelijksmateriaal of een uit de kluiten gewassen biermand, maar gewoon een bedankje of een berichtje terug dat mijn input geholpen heeft wordt ten zeerste gewaardeerd. Maar zelfs die (elementaire!) beleefdheid is tegenwoordig een zeldzaamheid geworden. Vaak hoor je niet eens meer iets terug van de topicstarter. Een forum is geven & nemen, niet alleen het ene of alleen het andere.

    Als je dat dan allemaal optelt, mag het geen verbazing wekken dat GN voor mij quasi dood is, en dat ik er ook gewoon geen moeite meer in steek om mijn kennis mbt bepaalde dingen nog te delen.
    Jezus zeg, waar kom jij vandaan ?... Uit Utopia 1 of zo.
    WELKOM IN THE NEW WORLD, AND GOODBYE
    Over zelfmedelijden gesproken

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dit zijn inderdaad tegenwoordig de meest actieve topics. Leuk man... En aan wie ligt dat, de topicstarter, of de mensen die reageren? Op de andere topics wordt bijna niet, tot helemaal niet meer op gereageerd en de klagers zitten af te wachten tot er wat leuks voorbij komt. Waarom wordt er dan niet gereageerd op de andere topics? Niet dat iemand dat ook maar verplicht is, maar klaag dan ook niet, of open zelf een interessant topic of reageer 's op andere topics. De mensen die zo klagen dat het hier zo dood is, dat is ook zo. Maar dat doen de klagers toch nog helemaal zelf. Je kunt wel wegblijven om bepaalde droeftoeters, maar je kunt het ook gewoon negeren en lekker verder gaan (toegegeven, heb ik zelf ook een hoop moeite mee soms). Je kunt wel klagen dat er geen interessante topics meer zijn, of dat er niet meer gereageerd wordt op wel eventueel interessante topics, maar dat doen de klagers toch echt zelf. Het lijkt hier wel klagen om het klagen geworden. Vroeger was alles beter. Ik wil niemand een bepaalde richting opduwen, maar ik wist het dan wel joh.

    Misschien ook een idee; kom 's tot dat off topic uit en reageer 's op al dat zogenaamde interessante. Misschien nog een goed idee; als je vindt dat iets al tienduizend keer gevraagd is (wat niet zo gek is voor een forum wat al jaren bestaat en veruit de grootste is/was), post dan 's een betreffend linkje van een topic alhier, of reageer gewoon niet. Want door wel te reageren op wat je zo inhoudsloos, of lui vindt, maak je het er niet beter op en jaag je mensen weg. En niet alleen de mensen waar je zo tegen ageert, getuige een grote groep dat wel enige know-how had. En als het niet meer is wat je er van verwacht, trek zelf je conclusie en val andere mensen er niet mee lastig... Van mij moet helemaal niemand iets, maar soms jezelf een spiegeltje voorhouden is zo gek nog niet.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.585

    Standaard

    Tja, de beleefdheid om je voor te stellen... Hoe actief is men om het Stel je voor-subforum door te scrollen en de nieuwe leden te leren kennen? Misschien hebben de mensen zich wel voorgesteld, maar daar doen wij niets mee.

    Daarnaast, al heb je de hele wereld geholpen, als je nu als een pak yoghurt dat flink over de datum is gaat zitten janken als er een nieuweling een iets te voor de hand liggende vraag stelt, en deze op een lompe manier afpoeiert, voeg je niets meer toe. Move on, ga nieuwe dingen doen, hier is niet meer je plek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.988

    Standaard

    Enzovoorts enzovoorts enzovoorts....

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    OMG! Doe toch niet zo overdreven, tis geen dating site!
    Als men vragen heeft en je hoort daarna niets terug van de ts... wat dan nog? Ik verwacht echt geen dankbaarheid ofzo als ik hier iemand kan helpen. Ik vind het juist geweldig dat ik hier mn kennis mag delen.
    Het is hier dood omdat hier wat wijsneuzen rondlopen die denken dat ze heel wat zijn en lullig doen naar beginnende members.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En als je er geen zin in hebt dan hou je gewoon je mond dicht
    Ik denk dat je hier het probleem (ongewild) duidelijk maakt...
    En ik vind het eigenlijk ook te gemakkelijk. Als je wél de moeite neemt om een vraag te beantwoorden en er komt geen reactie terug (en dat hoeft geen uitgebreide "dank je wel-post" te zijn) dan ga je je de volgende keer wel wat afvragen. Ik heb een paar keer in zo'n geval toch wat cynisch "geen dank " gepost en zelfs daarop kwam geen reactie. En dat waren vaak nieuwkomers. Ik denk dat er, ook op dit forum, bepaalde fatsoensnormen horen te zijn.
    En voor mij is één van de belangrijkste dat je reageert op antwoorden die je op je eigen post krijgt. M.a.w. wat Mr. Fingers óók aangeeft. Dat heeft niets met gevoeligheid te maken, maar met fatsoen en er op die manier voor zorgen dat het forum niet een nietszeggende bak van posts wordt.
    Ik denk niet dat het forum leuk blijft als je onverschillig staat tegenover dergelijke zaken.
    Ik hoop dat Mr. Fingers wél blijft, want ik beschouw hem als een echte kenner. Eén die ook in staat is om dat duidelijk én soms gevat in een post over te dragen!
    En verder denk ik dat er een tijd geleden nog een bepaalde solidariteit was: meetings e.d. En vergeet niet dat de Noorder Gitaar Dag hier zijn wortels heeft! Louter omdat een aantal forumleden de handschoen opnam en, zeker dankzij de morele steun van veel GN-ers (en jij hoorde daar zeker bij!), het gewoon gedaan heeft. Met als resultaat dat de NGD tot de topbeurzen in Nederland behoort!
    Dát is voor mij o.a. mooi aan dit forum!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 7 juni 2018 om 11:24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.988

    Standaard

    Precies. Eigenlijk zpuden de fatsoensnormen hier hetzelfde als IRL moeten zijn.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.500

    Standaard

    Je wil geen dankjewel maar tis meer een teken dat je moeite ergens is aangekomen.
    Een steentje in een put gooien en dan niks horen is tamelijk onbevredigend, na een paar keer laat je het wel.
    Toch niet zo moeilijk te begrijpen?
    Sterker, een non responsief gedrag helpt het systeem om zeep.
    Tuurlijk, als je niks hebt toe te voegen zeg je niks in een perfecte forum wereld.
    LATEN WE DAAR ALLEN NAAR STREVEN!
    Laatst gewijzigd door Pepe; 7 juni 2018 om 12:10
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Volgens mij zijn er meer wegen die leiden Rome, Pepe en is dan het enige andere antwoord niet lomp doen en klagen. Iets met een vicieuze cirkel. En van mij hoeft niemand wat, maar ga dan ook niet jammeren dat een forum dood is, of niks meer aan is. Jammeren op de inhoud is er zelf iets aan doen lijkt me. Dat is toch ook niet zo moeilijk te begrijpen?

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.988

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je wil geen dankjewel maar tis meer een teken dat je moeite ergens is aangekomen.
    Een steentje in een put gooien en dan niks horen is tamelijk onbevredigend, na een paar keer laat je het wel.
    Toch niet zo moeilijk te begrijpen?
    Sterker, een non responsief gedrag helpt het systeem om zeep.
    Tuurlijk, als je niks hebt toe te voegen zeg je niks in een perfecte forum wereld.
    LATEN WE DAAR ALLEN NAAR STREVEN!
    Ik probeer t zo impertinent en saai mogelijk te brengen PePe:

    +1

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top