Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 88
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    USB kabel voor bijna €800,- !!!

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Die gasten moeten zich toch serieus de ballen uit de broek lachen wanneer er weer een klant met zo'n kabel de deur uit gaat.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ehhhhh vrouw, ik loop zo binnen dat ik geen ballen meer overhoud. Weet je wat? We gaan voor jouw een eigen B merk op de kaart zetten. Net iets goedkoper maar toch, lache man.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het grappige is dat gitaristen hier hun ballen uit hun broek lachen om dure kabeltjes maar wel graag het drievoudige uitgeven aan bepaalde amerikaanse merkgitaren en “boutique” hardware terwijl er kwalitatief hoogwaardigere alternatieven zijn voor een fractie van de prijs.

    Zal het placebo effect wel weer zijn.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Precies en die 10.000 euro aan boutique/CS spullen verbinden ze dan met een kabel van een tientje. Ik heb een Jack kabel van VdH, was een prototype, is alle studio's van Hilversum langs geweest maar er was geen belangstelling voor. En dat terwijl de meeste elektrische gitaren laagohmige elektronica hebben.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    We beluisteren als eerst de NRG-Y2 en Y3 netspanningskabels, in combinatie met onze Bryston BCD-3 cd-speler. Deze speler heeft een heel neutraal karakter en laat kabelverschillen direct horen. Uiteraard geven we de stroomkabels minimaal een week om lekker op klank te komen. Om te beginnen zet de NRG-Y een heel mooi geluidsbeeld neer in onze ruimte. Het podium loopt van muur tot muur en hierbij komen alle muzikale elementen heerlijk los van de luidsprekers. Het valt ons op dat vocalen, ten opzichte van onze eigen bekabeling, een fractie meer naar de achtergrond worden geplaatst, maar met meer energie en precisie worden weergegeven.

    Nadat deze stroomkabel een week de tijd heeft gekregen om "lekker op klank" te komen (?) is de stroomkabel kennelijk ook in staat om de mix van de muziek te veranderen. Vocalen naar de achtergrond te plaatsen. Fascinerend.
    Ik geloof hier geen ruk van. Volgens mij valt dit onder de categorie (nooit gedacht dat ik die term zou gebruiken) fake news.
    Of was ik er al met open ogen ingetuind?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Het grappige is dat gitaristen hier hun ballen uit hun broek lachen om dure kabeltjes maar wel graag het drievoudige uitgeven aan bepaalde amerikaanse merkgitaren en “boutique” hardware terwijl er kwalitatief hoogwaardigere alternatieven zijn voor een fractie van de prijs.
    Dat is deels natuurlijk wel waar.

    Maar het ging hier niet over elementen, hout, condensators, jackkabels, maar over een stroomkabel van >€100,- die een substantiële verbetering geeft nadat ie aangesloten wordt op kilometers knakenkabel die in de grond ligt. Dat is voor mij nog net een stapje verder.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    "Periode correct" vind ik toch ook wel belangrijk hoor, als vintage-freak.
    Ik geniet hier van een '76 Les Paul met een '76 krulsnoer naar een '76 versterker.
    Daar kun je toch zeker geen nagelnieuwe stroomdraad aan hangen?!?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Je mids worden dan mogelijk wel een fractie meer naar de achtergrond geplaatst, maar gecompenseerd door meer energie en precisie in dat gebied. En de sound is als van een breed podium.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Brian May speelt of speelde ook altijd met een heel lang krulsnoer vanwege de sound.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top