Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 259 van 864 EersteEerste ... 159209249257258259260261269309359759 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.581 t/m 2.590 van 8635
  1. #2581
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Mooi ding hoor. Echt de toekomst. Een bandlid van mij heeft gas voor een digitech I-stomp. Ook een heel vet apparraatje.

  2. #2582

    Standaard

    voor de liefhebbers, hier een screenshot van de patch die ik gebruik bij het nummer I'll go crazy if I can't go crazy tonight van U2. Ziet er wel cool uit of niet?
    Laatst gewijzigd door The Ed; 15 augustus 2012 om 22:00

  3. #2583
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Ed Bekijk bericht
    voor de liefhebbers, hier een screenshot van de patch die ik gebruik bij het nummer I can' go crazy if I don't go crazy tonight van U2. Ziet er wel cool uit of niet?
    Inderdaad: of niet. Het zal vast wel handig zijn, maar de filmpjes op youtube doen mij laten geloven dat hij net als alle andere modeling-apparaten als een modeling-apparaat klinkt.

    Het zal vast wel "de toekomst" zijn, maar mij niet gezien.

  4. #2584
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Niet eens de dance remix? Watjes

    't Ziet er erg kek uit allemaal, maar ik denk dat je van tablets moet houden om er voordelen van te zien in vergelijking met andere technieken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #2585

    Standaard

    @ HaroldA, ieder zijn ding natuurlijk. Wat het modeling-geluid betreft: dat vond ik wel bij mij Line 6 Vetta die ik jaren heb gehad. Bij dit apparaat vind ik het zelf meevallen, zeker in combinatie met een echte tube amp en als je die conventioneel doorverstekt met mic. naar de PA.
    Het gemak en snelheid waarmee je de verschillende geluiden kunt maken is echt te gek. Hier was ik ook echt naar op zoek omdat bij U2-muziek je bij elk nummer een ander geluid gebruikt. Zou ik in een band spelen met maar een paar geluiden, zou ik hier ook niet voor kiezen. Voor mij werkt het iig!

    @ Mitch, ik heb er zelfs speciaal hiervoor mijn iPad voor aangeschaft en daarna ben ik Apple-freak geworden... dus dat zit bij mij wel goed. ps die Dance remix is idd ook te gek ;-)

  6. #2586
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Voor het aller aller allereerst heb ik een pedalboard. Ik speel al heel erg lang maar ben meestal met multi-fx of racks bezig geweest. Sinds kort toch een mooie collectie pedalen, voornamelijk voor mijn Egnater Tweaker.



    De Mad Professor heb ik sinds vanmiddag. De Push is veel te donker en mid-heavy voor de Egnater dus daarom heb ik de Stone Grey gekocht. Werkelijk een fenomenaal pedaal.

  7. #2587

    Standaard

    Waarom ben je overgestapt van multi fx naar pedalen?

  8. #2588
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Niet per sé overgestapt, maar ik wilde een tweede set. Mijn main set is een rack, maar dat werd lomper en vooral ingewikkelder. Voor thuisgebruik is het ook zwaar overkill en ik blijf bij thuis spelen vaak hangen op een enkele preset (overdrive). Daar komt bij dat ik aan het minimaliseren ben; ik heb alle mogelijke effecten wel eens geprobeerd, maar ben nu gesettled met overdrive(s), delay, chorus/flanger, wah en compressor (in volgorde van relevantie).
    Ik heb sinds een klein half jaar een Egnater Tweaker voor thuis. Deze eenkanaals versterker klinkt fantastisch maar wat meer veelzijdigheid vind ik wel fijn.
    Ten tweede ben ik iets meer met sessie-achtige muziek bezig. Normaal speel ik progressive metal en daar is m'n rack op gebouwd. Met het pedalboard speel ik anders dan met het rack (ik krijg meer de neiging om te jammen) en da's de voornaamste reden.
    De derde reden voor aanschaf is vervoer. Tot voor kort beschikte ik over een auto en was vervoer geen probleem. Momenteel heb ik er geen en een pedalboard kan ik makkelijk met de trein meenemen.

    Mijn rack is al een hele tijd voorzien van pedalen dus het is niet zo dat ik enkel met multi-fx heb gespeeld.

  9. #2589
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Van opzij tijdens een optreden afgelopen zondag (Survivorsland festival in Middelburg)!

    Rock on amigos!

  10. #2590
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Ed Bekijk bericht
    @ HaroldA, ieder zijn ding natuurlijk. Wat het modeling-geluid betreft: dat vond ik wel bij mij Line 6 Vetta die ik jaren heb gehad. Bij dit apparaat vind ik het zelf meevallen, zeker in combinatie met een echte tube amp en als je die conventioneel doorverstekt met mic. naar de PA.
    Het gemak en snelheid waarmee je de verschillende geluiden kunt maken is echt te gek. Hier was ik ook echt naar op zoek omdat bij U2-muziek je bij elk nummer een ander geluid gebruikt. Zou ik in een band spelen met maar een paar geluiden, zou ik hier ook niet voor kiezen. Voor mij werkt het iig!

    @ Mitch, ik heb er zelfs speciaal hiervoor mijn iPad voor aangeschaft en daarna ben ik Apple-freak geworden... dus dat zit bij mij wel goed. ps die Dance remix is idd ook te gek ;-)
    Apple staat natuurlijk even los van het hele aparaat want dit principe kan met elke willekeurige tablet/touchscreen: het feit dat je je modeler kunt programmeren/bedienen via een touchscreen is een geweldig principe. Alleen is 1000 euro voor een modeler wel prijzig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top