Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Mijn nieuwe Mesa Boogie WideBody (Thiele) cab...

    ... valt tegen

    Onlangs heb ik op marktplaats een Mesa Boogie Widebody cab gekocht en na het aansluiten ervan op mijn Two-Rock Studio pro 22 head merkte ik meteen dat het een heel andere sound geeft dan mijn standaard open back 1x12 Two-Rock cab.

    Ik had echt torenhoge verwachtingen van deze Mesa cab door het Thiele design. Weken heb ik mezelf lekker gemaakt dat dit de cab zou kunnen zijn die mij nat in mijn boxer zou gaan maken. Gisteravond speelde ik er voor het eerst over, maar de nattigheid bleef helaas uit.

    De sound uit de mesa klinkt gefocust, direct en kleiner dan mijn Two-Rock cab die veel levendiger en voller klinkt.

    Hoewel ik de cab had gekanteld zodat het geluid richting mijn oren ging, zat ik er misschien toch te dichtbij en moet ik hem van de week een stuk verder van me afzetten, om meer geluidsgolven te kunnen opvangen.

    Hebben jullie ervaringen met deze 2 cabs op slaapkamer niveau?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Welke speaker zit erin?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Welke speaker zit erin?
    De Black Shadow C90 speaker van Mesa Boogie. Ik denk alleen niet dat de Electro Voice speaker die tot 2003 in deze cabs zaten, zo’n enorm verschil zouden kunnen maken.

    Jij vertelde een keer dat toen jij je Two-Rock Studio pro 35 verkocht, de koper zijn Mesa Boogie Thiele cab meenam en dat jij die beter vond klinken dan je 2x12 Two-Rock cab.

    Was dit ook op slaapkamer niveau?

    En voelde je ook echt de bass poort zijn werk doen als een soort van subwoofer? Want dat merk ik totaal niet bij deze cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Welke speaker zit erin?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Precies. Niets kan je geluid zo veranderen als een andere speaker.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Open back geeft al je er dichtbij staat veel meer een surroundsound en geluidsvulling af dan een closed cab. Je moet er een paar meter vandaan in de geluidsstraal staan om te horen wat een closed cab aan soundspectrum afgeeft. Met kantelen lever je waarschijnlijk ook nog eens wat bas in. Daarnaast is het ook wat je oren gewend zijn. De speaker speelt daarbij zeker voor 50 procent een rol. Ik speel zelf al een tijd met een ported 112 cab met Celestion V30 en daar ben ik wel tevreden over: vol en strak, maar ook gefocust, dus goed opstellen tov van de cab is een must.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Hoe ziet een wie body Thiele er eigenlijk uit?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Herken het wel, heb de Bluguitar Fatcab wat een soort kopie is van de Mesa Thiele.

    Openback klinkt veel grootser als je erbij staat, de closed back is echt met focus naar afstand met bas maximalisatie.

  8. #8

    Standaard

    Ik zal het morgen eens uitproberen hoe de cab klinkt als hij niet gekanteld en een meter of 3 van me af staat. Hopelijk krijg ik daarmee de sound die ik hoopte te vinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hoe ziet een wie body Thiele er eigenlijk uit?
    https://www.bax-shop.nl/gitaar-speak...ar-speakerkast

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Ah, ik dacht dat, als je het over een Mesa Thiele hebt, je het altijd over de front ported cab met EVM12L of C90 hebt. Ofwel de TL806 cab.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ah, ik dacht dat, als je het over een Mesa Thiele hebt, je het altijd over de front ported cab met EVM12L of C90 hebt. Ofwel de TL806 cab.
    De WideBody is in principe hetzelfde. Alleen is hij in plaatst van vierkant, rechthoekig. Zodat de grotere heads van Mesa Boogie er ook op geplaatst kunnen worden. Ze zijjn dus closed back, front ported en sinds 2003 met de C90 speaker.
    Laatst gewijzigd door Sonny; 7 oktober 2019 om 12:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top