Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1

    Standaard Brom of ruis? Raar fenomeen...

    Ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom maar wel uren gezocht heb op het internet maar geen antwoord heb gevonden.
    Komt ie:

    Als ik overdag mijn gitaar in mijn buizenversterker doe dan heb ik veel ruis of brom, hoe je het maar noemen wilt. Clean is het er ook maar met overdrive wordt het erger en met distortion is het niet meer om aan te horen. Het gekke is dat het s'avonds weg is. Ik las dat het te maken kan hebben met schone en vuile stroom maar of dat in mijn geval zo is, weet ik niet. Eigenlijk maakt dat mij niet uit maar belangrijker is; hoe los ik het op? Ik neem aan dat er apparaten voor zijn want in een studio kun je dit geruis natuurlijk niet gebruiken. Wie weet het?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    kan een apparaat vlakbij zijn zoals een computer etc.
    je kan eens proberen of je de brom/ruis ook hoort veranderen als je op je positie om je as draait.
    daar waar het geluid het sterkste is (gezien vanaf de voorkant van de pickups) zal je stoorzender zijn.
    probeer eens een ander stopcontact en mocht je stekker een met randaarde zijn probeer dan ook een stopcontact met randaarde.
    meestal vindt je die wel in de keuken.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    kan een apparaat vlakbij zijn zoals een computer etc.
    je kan eens proberen of je de brom/ruis ook hoort veranderen als je op je positie om je as draait.
    daar waar het geluid het sterkste is (gezien vanaf de voorkant van de pickups) zal je stoorzender zijn.
    probeer eens een ander stopcontact en mocht je stekker een met randaarde zijn probeer dan ook een stopcontact met randaarde.
    meestal vindt je die wel in de keuken.
    Dit heb ik allemaal al gedaan. Helaas hielp niets.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Als je versterker minder dan 10 ampere trekt zou je deze kunnen proberen:

    https://www.musicstore.com/nl_NL/EUR...PAH0005883-000

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Als je versterker minder dan 10 ampere trekt zou je deze kunnen proberen:

    https://www.musicstore.com/nl_NL/EUR...PAH0005883-000
    Snap ik maar is dusdanig niet goedkoop om hem maar even uit te proberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ik weet natuurlijk ook niet zo wat de oorzaak is maar dat de ruis/interference tijdsgebonden en device afhankelijk is zijn volgens mij 2 verschillende dingen (?)

    Voor de hand liggend is natuurlijk testen in andere omgeving wat je probleem niet oplost maar je waarschijnlijk wel meer de goede richting daarvoor wijst.

    Zo'n Furman is heel handig voor wanneer je op verschillende podia stroom moet trekken maar of het jouw probleem oplost weet je pas wanneer je het probleem weet.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 21 oktober 2021 om 01:41
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Snap ik maar is dusdanig niet goedkoop om hem maar even uit te proberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    Kan je proberen, en als het het niet was terugsturen......

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Ik meen het wel eens andersom gehoord te hebben, dus overdag stil en 's avonds een brom. Dikke kans dat het dan een lamp is die overdag niet aan staat. Dat zou de richting zijn waar ik het in zou zoeken.

    Wat gebeurt er als je 'm overdag op een ander stopcontact (liefst waarbij je zeker weet dat je op een andere groep zit) aansluit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wat gebeurt er als je 'm overdag op een ander stopcontact (liefst waarbij je zeker weet dat je op een andere groep zit) aansluit.
    Dit zie je wel vaker geadviseerd worden, en misschien werkt het soms ook wel, maar ik heb me er nooit een voorstelling van kunnen maken hoe dat dan werkt. Smeltzekering of automaat zijn geen magische ontstoringsapparaten, en aan de andere kant van de zekering zitten ze gewoon aan elkaar geknoopt.
    Het voordeel van het zoeken naar een andere groep tov een stopcontact dat (veel) verder weg zit begrijp ik dan ook eigenlijk niet, behalve als die groep op een andere fase is aangesloten.
    Iemand enig idee?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Beter afgeschermde kabel kopen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top