Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 87
  1. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Wat een domper zeg. Dat connecties falen is altijd mogelijk, maar het geeft te denken wanneer een schakelaar faalt. Goedkoop is duurkoop? Zeker voor de bouwer, die neemt ook de verzendkosten voor zijn rekening?
    Hoe dan ook, jammer.
    Zekers!! Wat betreft de verzendkosten vrees ik dat ik voor de kosten van de retourzending moet opdraaien :-/

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Jammer dat die looper nu al defect is. Dat loopers zo duur zijn snap ik wel. Ik en een paar anderen op het newtone forum zijn al tijden bezig met een looper. We zijn nu massaal overgestapt op arduino's. Want dan heb je minder schakelaars nodig. en een kleinere behuizing

    Stel je hebt 8 schakelaars. Wil je kwaliteit? carling--> 8 euro per stuk makkelijk

    Ben je al 64,- kwijt voor alleen de schakelaars. Bedrijven zullen daar een stuk onder zitten maar toch. Ook Jacks, hopen relais, het onderzoek, de behuizing. Dan zit je al snel aan 150 euro,- Wil je daar ook nog winst op gaan maken na dat het bij verschillende distributeurs is geweest zit je al snel aan die hoge prijzen.

    Ik denk dat dit soort apperatuur toch een stuk kleinere winstmarge heeft als 'simpele' pedaaltjes. Denk aan de Zvex Super hard on. Er zit niks in aan materiaal. Het ontwerp is geplukt uit een oud mengpaneel dus onderzoek zit er ook niet in. maar ze verkopen ze toch makkelijk voor 250! euro. De prijs van een degelijke looper. Dus op die manier valt de prijs van de gemiddelde looper wel weer mee dacht is
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 december 2007
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    334

    Standaard

    Zou je eens een foto van de binnenkant van die defecte looper kunnen posten? Ik ben blijkbaar niet de enige die hier wel eens een kijkje naar wilt nemen.

  4. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coolcat Bekijk bericht
    Zou je eens een foto van de binnenkant van die defecte looper kunnen posten? Ik ben blijkbaar niet de enige die hier wel eens een kijkje naar wilt nemen.
    Buzz looper heb ik retour gestuurd en had geen zin meer dat ding te openen en te fotograferen, sorry. Andere kant is, vergeet deze looper als je een programmeerbare looper zoekt. Ik heb nu de Moen op mijn pedalboard liggen en hoewel deze zo'n 100 euro duurder is voelt het kwalitatief stukken beter aan dan de Buzz looper. Degelijke clickless switches, 10 banken (50 presets totaal) welke eenvoudig schakelbaar. Programmeren is echt zeer eenvoudig, klik het effect(en) aan en de looper slaat deze automatisch op! Daarnaast kun je makkelijk effecten uit je fx-loop schakelen, of deze als amp switch of ABY voor meerdere versterkers e.d. gebruiken. Aparte Mute/Tuner output. Er is goed over nagedacht en gisteravond zonder eerder mee te oefenen al mee opgetreden wat super is gegaan. De Buzz looper is leuk voor een klein pedalboard en kleinere optredens maar echt road proof en betrouwbaar vind ik deze niet...

    Hierbij een foto van mijn huidige pedalboard met Moen GEC9 looper!


  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Mooie plank zo! Ik vind hem evengoed nog behoorlijk compact. Wat betreft meerdere amps: is de extra uitgang geïsoleerd (tegen aardlussen)?

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Mooie plank zo! Ik vind hem evengoed nog behoorlijk compact. Wat betreft meerdere amps: is de extra uitgang geïsoleerd (tegen aardlussen)?
    Thanks! Ik vind het qua formaat ook wel meevallen al moest het expressiepedaal wel wijken. Zover ik het kan beoordelen zijn alle loops- en uitgangen geïsoleerd! De Buzz was dit niet wat mij ook één aardlus bezorgde met mijn fx-loop en amp aansluiting op één geaard patchbay kastje. Er zit op de Moen ook een aparte aarde aansluiting.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Strak ding zeg, gaaf! Is het nu niet vervelend dat je on the fly niet gemakkelijk kunt schakelen tussen losse stompboxen.. ipv een preset aangemaakt te hebben?
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Is het nu niet vervelend dat je on the fly niet gemakkelijk kunt schakelen tussen losse stompboxen.. ipv een preset aangemaakt te hebben?
    Nope, want met 50 te maken presets heb ik meer dan genoeg combinatie mogelijkheden :-) De Nova delay en Nova Modulator schakel ik nog wel los van de Moen en de Nova pedalen kan ik tevens als ik dat wil schakelen met de Moen. Je kunt namelijk effecten 'always on' laten in iedere preset zodat je het pedaal zelf moet bedienen. De kleine knopjes links op de Moen zijn je 6 loops en 3 losse (serie/parallel/amp switch/ABY) loops. Je kunt on the fly binnen een preset een effect activeren- of deactiveren en de Moen slaat deze dan direct op zonder een extra handeling te moeten verrichten! Dat is voor mij praktisch en on the fly genoeg. Je begrijpt denk ik al dat ik met deze looper helemaal happy ben :-)

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Even dit oude topic bumpen.

    Ik merk dat ik tijdens repetities (te) vaak moet tapdancen om tussen pedalen te schakelen wat nog wel eens ten koste wil gaan van het gitaarspel en/of kan zorgen voor compleet verkeerde geluiden bij bepaalde stukken in een nummer. Daarom ben ik me nu ook aan het verdiepen in switchers.

    Ik gebruik nu 7 pedalen (naast mn wah en tuner die toch niet in de uitgangen van de looper worden aangesloten) die ik op een cleane amp aansluit, geen behoefte aan channelswitching dus. De lijst met enigszins betaalbare switchers die ik gevonden heb bestaat uit:
    Moen GEC9 (275 euro, dit is gelijk het maximum wat ik uit wil geven)
    Moen GEC8jr (195 euro)
    Harley Benton/Joyo FXL8 Pro (179 euro)

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zijn er nog andere opties in deze prijsklasse? Mijn voorkeur gaat uit naar de Moen GEC9 omdat deze toch het eenvoudigst te programmeren is, en het makkelijkst te schakelen is tussen banken (bij de GEC8 kun je alleen omhoog door de 6 banks heenscrollen).

    The Lo Lands, ik zag dat jij ondertussen de upgrade naar de Boss ES-8 hebt gemaakt. Was dat omdat je ontevreden was met de GEC9 of omdat je MIDI nodig had? Zijn er nog meer zaken die ik moet weten over de GEC9? Alvast bedankt!

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Check de switchers van One Control ook eens


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top