Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 113
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Ben ik zeker met je eens. Maar de stap van die Deluxe naar wat hij nu wil is best groot. Ik herken heel veel in mijn eigen situatie, ik had een oude Vibrolux Reverb, ook niet bepaald rommel of zo. Maar blijkbaar zocht ik toch een groter verschil dan een Fender-achtige met iets meer punch. En al lezende van Koella's ervaringen met die Jackson, worden de overeenkomsten alleen maar groter. Dus zou ik adviseren om eerst het karakter te zoeken (oude Marshall, Vox, toch nog een Fender, Bassman of zo), en dan kun je in die groep wel dieper gaan.

    En ik denk nog steeds dat een AC30 de ultieme bak is voor Koella. Compressie, dynamiek, punch, alles zit erin.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ben ik zeker met je eens. Maar de stap van die Deluxe naar wat hij nu wil is best groot. Ik herken heel veel in mijn eigen situatie, ik had een oude Vibrolux Reverb, ook niet bepaald rommel of zo. Maar blijkbaar zocht ik toch een groter verschil dan een Fender-achtige met iets meer punch. En al lezende van Koella's ervaringen met die Jackson, worden de overeenkomsten alleen maar groter. Dus zou ik adviseren om eerst het karakter te zoeken (oude Marshall, Vox, toch nog een Fender, Bassman of zo), en dan kun je in die groep wel dieper gaan.

    En ik denk nog steeds dat een AC30 de ultieme bak is voor Koella. Compressie, dynamiek, punch, alles zit erin.
    Mogelijk, maar een AC30 is wel zwaar en luid.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Mooi hè!

    Nu moet ik zeggen dat mijn C2 dankzij de mastervolume best te temmen is. Ik kan er zelfs thuis mee overweg. Dan doe je dat ding niet echt eer aan, maar het kan wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #104

    Standaard

    Jee, wat een reacties ... en goeie tips.
    Ik ben echt wel op zoek naar de nuances.
    Hook, Morgan ( vond ik het mooist ), TwoRock heb ik bij Eric allemaal al uitgeprobeerd.
    Op een of andere manier dacht ik met wat aanpassingen op de reverb deluxe wel weg te komen.
    Ik speelde live ook wel op een superchamp rivera uit de '80er jaren met 12 inch kast, maar zonde om die versterker mee te slepen.
    En zelfs een JCM800 met 6L6 buizen.
    Maar het kwartje begint langzaam te vallen, waarom experimenteren als het gewoon kant en klaar te koop is ?
    iig geen ac30 of marshall, daar was ik ook al uit.

    Wat telerocker zegt klopt: meer mid, minder hoog. en verder compressie, maar ik moet zeggen als ik de rev deluxe tegen de "breakup" stand zet, dan comprest ie al aardig ( dank je wel ad de peffer ).
    Laatst gewijzigd door koella; 28 februari 2018 om 15:21

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Jee, wat een reacties ... en goeie tips.
    Ik ben echt wel op zoek naar de nuances.
    Hook, Morgan ( vond ik het mooist ), TwoRock heb ik bij Eric allemaal al uitgeprobeerd.
    Op een of andere manier dacht ik met wat aanpassingen op de reverb deluxe wel weg te komen.
    Ik speelde live ook wel op een superchamp rivera uit de '80er jaren met 12 inch kast, maar zonde om die versterker mee te slepen.
    En zelfs een JCM800 met 6L6 buizen.
    Maar het kwartje begint langzaam te vallen, waarom experimenteren als het gewoon kant en klaar te koop is ?
    iig geen ac30 of marshall, daar was ik ook al uit.

    Wat telerocker zegt klopt: meer mid, minder hoog. en verder compressie, maar ik moet zeggen als ik de rev deluxe tegen de "breakup" stand zet, dan comprest ie al aardig ( dank je wel ad de peffer ).
    Je kunt ook met een boost/overdrivepedaal dat beschikt over een effectieve toonregeling de boel een beetje sturen, bijvoorbeeld richting de tweed Fenders of Dumble-style amps. Ik noem er twee: de Catalinbread 5F6 of een Dumble-achtig pedaal als de Rockett The Dude. Een graphic eq is in jouw geval mogelijk ook een handie pedaal. Nog goedkoper: de toonknop op je gitaar iets terugdraaien.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dynamiek gaat over de range van volume.
    Volgens mij gaan de meeste Marshalls juist vroeg de clipping en compressie in? Is dat ook een beetje de grap van de high gain amps.
    Je kan niet beide claimen. Tis OF een big headroom OF een early clippper.
    Ik ben er weer :-)

    Nou: non master volume Marshalls (2061x, 1959 SL etc.) gaan misschien wel vrij snel de compressie in (hangt even af van output van je gitaar, low of high input van de amp, doorlussen en hoe de amp is afgesteld etc.), de 1959 doet dat alleen wel (pas) als ie veel lawaai maakt. Zet je m niet te ver open dan kun je 'm gewoon als cleane amp gebruiken. Zet je 'm verder open dan geeft ie compressie, maar sla je zacht aan of draai je je volume knop wat dicht dan is ie (snel weer) clean, dus dat bedoelde ik met dynamisch. High gain master volume Marshalls heb ik weinig ervaring mee (tijd geleden dat ik er eentje heb bespeeld, dus kan ik niet goed zeggen, maar vermoedelijk minder dynamisch).

  7. #107

    Standaard

    Versterker op 4.5. Zendrive ertussen. Treble op strat terugdraaien. V30 speaker.
    mijn geluid blijft stijl overeind naast de Jackson.

    ik ben voorlopig dik tevreden.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Versterker op 4.5. Zendrive ertussen. Treble op strat terugdraaien. V30 speaker.
    mijn geluid blijft stijl overeind naast de Jackson.

    ik ben voorlopig dik tevreden.
    Ik ben blij dat je een oplossing hebt gevonden.

    Met een tele werk ik ook veel met de toneknop, dat is zijn geheime wapen. Scott Henderson draait de treble op zijn strat ook dikwijls iets terug. Dat is een beproefde remedie met single coils > Fender-style amps.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #109

    Standaard

    Aah, dank je voor de bevestiging.

  10. #110

    Standaard

    Dus mastervolume achterop laten monteren en de kanaal-volumeknop op 4,5 ( = de hotspot ).
    dat levert genoeg compressie en energie op, geweldig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top