Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11

    Standaard

    je hebt ook iets als een tech 21 fly rig, en tc electronic heeft vorig jaar ook zo'n multi pedaal uitgebracht.
    Helemaal de TC Electronic is als je later veel opties wilt een ding, want die kan je via usb meen ik inregelen met elk compatibel effect van dat merk.

    Edit: Ik wist niet dat de opties die ik suggereerde zo duur waren.

    Dit zijn wat schappelijker geprijsde opties. Zowel de Mooer truck als boss opties zou ik overwegen, maar neem hem gewoon eens mee naar een winkel waar deze producten voorradig zijn, laat ze demonstreren én laat hem zeker ook zelf er mee spelen om te kijken wat voor hem beter werkt en beter klinkt.

    https://www.bax-shop.nl/multi-effect...p%5Bmax%5D=250

    Wat ik ook weet is dat line 6 de laatste jaren samen is gaan werken met Revv amplification, als dit een recent line 6 product is zitten er dus mogelijk officiële revv kanalen(geluiden) in.
    Laatst gewijzigd door R.J; 8 april 2021 om 16:02

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Is het niet eenvoudiger en misschien goedkoper om met 2e hands Mooers en Valetons e.d. te experimenteren?
    Driveje, distortion, chorus, delay. Niet goed? Terug op MP.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Is het niet eenvoudiger en misschien goedkoper om met 2e hands Mooers en Valetons e.d. te experimenteren?
    Driveje, distortion, chorus, delay. Niet goed? Terug op MP.
    Voor een Boss ME-50 zal dat wel moeten, die wordt al zeker tien jaar niet meer nieuw verkocht.
    Een Valeton Dapper Mini 4 is nieuw goedkoper dan een gebruikte ME-50.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 8 april 2021 om 17:30
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik bedoel eigenlijk van die goedkope minipedaaltjes.

  5. #15

    Standaard

    TBF, dat is een goed argument. Een dedicated pedaal doet zijn ene ding vaak beter dan een patch in een multi processor (tenzij je die TC hebt met allemaal toneprints) en er zijn genoeg merken replica die goedkoop te krijgen zijn en niet je oren slopen.

    Let wel, er zijn inmiddels zeker multiprocessoren (soms zelfs betaalbaar) die wel goede ingebouwde effecten hebben.

  6. #16

    Standaard

    Ik zou zelf in dat geval voor de Carl Martin Quattro gaan. Simpel, grote knoppen en ook nog eens een hele goede kwaliteit:

    https://www.carlmartin.com/quattro

  7. #17

    Standaard

    Zat aan een vox ad ampje te denken of een cube maar hij heb al een amp Dus..... zo iets ?
    https://www.bax-shop.nl/multi-effect...SABEgL2FvD_BwE

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Enige tijd heb ik een vergelijkbaar topic geopend en toen werden mij tweedehands zoom effecten aangeraden. Niet duur en behoorlijke kwaliteit. Het is een zoom 3030 geworden. Zgan in de doos met alles er en er aan voor een paar tientjes. Prima ding om mee te starten. En eenvoudig te bedienen.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Is het niet eenvoudiger en misschien goedkoper om met 2e hands Mooers en Valetons e.d. te experimenteren?
    Driveje, distortion, chorus, delay. Niet goed? Terug op MP.
    Ja daar dacht ik ook gelijk aan. Simpel, goedkoop en helemaal niet gek. Ik heb vierkante meters van dat spul.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    ze zijn tegenwoordig niet zo heel erg goed in simpele dingen maken, wel in multi en dingen die heel veel kunnen en die je kunt programmeren enzo ...
    Dit ben ik niet helemaal met met je eens. Ik vind eerder dat men steeds beter wordt in complexe apparaten van een steeds intuitiever user interface voorzien. Als ik bedenk hoe ik in 1993 eindeloos door menus op een 2x16 displaytje heen zat te scrollen op m'n Boss SE50 zijn multi'set hun grote grafische displays een stuk gemakkelijker. Ik heb er een hoop van geleerd. Over effecten, user interfaces, MIDI enzovoorts.

    Ik vind eerder dat tegenwoordig, met het steeds goedkoper worden van apparaten, de gebruikers steeds minder gemotiveerd zijn lijken ook eens goed tijd in dat apparaat te wonen totdat ze em écht van haver tot gort kennen. En da's nou just waardoor je de materie écht gaat beheersen. De instelling om, als je het niet snapt, de fabrikant van je apparaat daat de schuld van te geven in plaats van jezelf eens voor het blok te plaatsen en vast te bijten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top