Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    Standaard In-Ear Monitor advies...?

    Weet niet of ik dit (überhaupt) wel mag posten/vragen, maar:

    Ik ben met op zoek naar een betere IEM set om mijn huidig setje mee te vervangen. (goedkope chi-fi KZ ZST)

    Er gaan (waarschijnlijk) shows aankomen volgend jaar, dus wil sowieso upgraden naar wat beters.
    Ben zelf fan van Sennheiser, maar heb ook goede (en minder goede) dingen gehoord over bijvoorbeeld Shure...

    Schint wel dat Sennheiser nogal bass-heavy kan zijn/kleuren.

    De amp die ik gebruik betreft een Kemper.

    Wat is jullie advies voor (goede) neutrale IEM's? (Enkel en alleen om mee te performen/monitoren)

    En is het slim om direct voor een veel duurdere set te gaan, in plaats van een midden klasse set? (Niet dat ik over een jaar weer wil/moet gaan upgraden...)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Toen ik nog in bands speelde tot 2 jaar geleden, gebruikte ik deze:

    https://www.google.com/shopping/prod...E,gclsrc:aw.ds

    Deze kleuren je sound nauwelijks en puur als monitor als je puur instrumentalist bent en geen zanger zijn dit betrouwbare dingen die gewoon altijd voldoen ! Pasvorm is ook super en best bang voor de bucks.
    Duurdere in ears zijn misschien idealer voor vocalisten maar heel veel is ook smaak gebonden.
    Ik zou als ik jou was zo’n shure setje zoals in de link nemen. Kun je je geen buil aan vallen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik al jaren KZ in-ears. Prima spul hoor.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    De vraag is vooral wat je anders wilt, wat je niet bevalt aan je huidige KZ in ears.

    Ik gebruik zelf de Shure SE 535 en die bevallen als IEM uitstekend.
    Ik heb ook een setje chinese CCA C12, daarvan is de pasvorm minder comfortabel (de dopjes zelf heb ik al gewisseld, dus het gaat niet alleen daar om). Ook de geluidsisolatie is slechter dan die van de Shure; de Shure hoef ik lang niet zo hard te zetten om alles duidelijk te horen wat ik wil horen.
    Echter, het geluid van de Chinese doppen vind ik beter dan de Shure. De 535 is wat mid-heavy, klein beetje donker.
    De C12 meer frequenties naar beide kanten, of zo.
    Maar goed, misschien maakt juist dat de Shure wel een fijne IEM; je kunt je afvragen of je wel een natuurgetrouwe hi-fi achtige IEM wílt om een beetje jezelf te horen op een podium.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb die KZ in ears van Alieexpress ook gehad. Op zich prima in ears, maar de pasvorm was beduidend minder dan de shures.
    De doppen waren veel te groot en vielen regelmatig uit m’n oren en de draden schoten vaak los van de inears. Qua geluid wel goed, qua pasvorm dramatisch.
    Ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad met de Shure SE215CL. En de schuimpjes kun je makkelijk vervangen of schoon maken. Easy peasy 😁

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Jerry Harvey JH11pro. Dan wil je nooit meer wat anders.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het kan zijn dat TS de stap van een paar tientjes naar ruim een rug iets teveel van het goede vindt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Het kan zijn dat TS de stap van een paar tientjes naar ruim een rug niet iets teveel van het goede vindt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja, het is natuurlijk een kwestie van uitproberen. Onze nieuwe zangeres vond mijn KZ setje beter dan de Shure set van onze geluidsman, zowel qua pasvorm als geluid. Overigens ook nog nooit losse stekkers gehad, maar ik gebruik wel zo'n gepunnikte zilver of zo snoertje. Ik raadde haar ook zo'n Sennheiser zender/ontvanger aan, net als ik heb, maar die blijken dus teringduur te zijn Dat heb ik er niet voor betaald, want gebruikt en iedereen moest naar een nieuwe set vanwege de frequenties; nooit ergens last van gehad.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Jerry Harvey JH11pro. Dan wil je nooit meer wat anders.
    Daar had ik nog niet eerder van gehoord.
    Is dat substantieel beter dan variphone/westone/ultimate ears etcetera?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top